پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

Galvanized cable tray

سینی کابل گالوانیزه از جمله محصولاتی است که امروزه به دلیل قابلیت ها و ویژگی های مخصوصی که دارد، به وفور مورد استفاده ساختمان ساز ها و به ویژه صنعتگران قرار می گیرد. به طور کلی در ساختار این دسته از سینی کابل ها از بهترین متریال استفاده شده و همین عامل سبب می شود که این سینی کابل ها به طور قابل توجهی در برابر نیرو و بارهای خارجی از خود مقاومت نشان دهد.

کاربرد سینی کابل گالوانیزه

به طور کلی از آنجایی که این دسته از تجهیزات صنعتی، در برابر رطوبت، گرد و خاک، سایش و نور خورشید مقاوم هستند، عمدتا از محیط های روباز مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی این ویژگی ها سبب میشود که نه تنها به سیم ها و کابل های مورد استفاده در صنایع گوناگون ساختمانی و صنعتی، آسیبی وارد نشود، طول عمر سینی کابل نیز افزایش یافته و کمتر به تعمیر و یا تعویض نیاز پیدا کند. به این ترتیب هزینه های نگهداری از سینی برق های گالوانیزه به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

سینی کابل گالوانیزه

نحوه گالوانیزاسیون سینی کابل

به طور کلی روش های گوناگونی برای گالوانیزاسیون سینی کابل ها وجود دارد. اما در این بین روش گالوانیزاسیون گرم بیشترین کاربرد را دارد. چرا که سینی کابل هایی که توسط این روش گالوانیزاسیون تولید می شوند، از طول عمر بیشتری برخوردار هستند. به طور کلی در روش گالوانیزاسیون پوششی از فلز روی بر سطح ورق های فولادی قرار گرفته و آن ها را مقاوم می سازد.

به منظور تولید ورق های گالوانیزه، ابتدا ورق های فولادی را در حوضچه روی مذاب با دمای ۴۵۰ درجه سانتیگراد قرار می دهند. به علت بالا بودن دمای فرآیند، میان اتم های آهن و فلز روی، زنجیره های محکمی تشکیل شده و به این ترتیب سطح سینی کابل ها از فلز روی پوشانده می شود. به طور کلی روی از جمله فلزات موجود در طبیعت است که نه تنها در برابر رطوبت از خود مقاومت نشان می دهد، بلکه در برابر سایش نیز مقاوم است.

مزایای روش گالوانیزاسیون گرم برای تولید سینی کابل گالوانیزه

  • هزینه کمتر

به طور کلی استفاده از روش گالوانیزاسیون گرم، سبب می شود که تا حد زیادی در مصرف هزینه ها صرفه جویی گردد. این روش به نسبت سایر روش های گالوانیزاسیون، برای سینی برق های ارزان تر است.

  • طول عمر بیشتر

از آنجایی که این روش در دمای زیاد انجام می شود، فلز روی از عمق ۷۰ تا ۱۲۰ میکرون در سطح فولاد نفوذ کرده و به همین دلیل سینی کابل گالوانیزه گرم طول عمر بسیار زیادی دارد.

  • گالوانیزاسیون تمام اجزای سینی کابل

به طور کلی در این روش می توان تمام اجزای سینی کابل را از قبیل، اتصالات، مسیرهای اصلی و غیره پوشش دهی کرد

  • بازسازی خود

همانطور که میدانید قطعات و مسیر های اصلی سینی کابل ها در معرض برخورد اجسام تیز و برنده قرار دارند. این برخورد سبب می شود که پوشش فلز روی موجود در سطح ورق آسیب ببینید. روش گالوانیزاسیون گرم سبب می شود که پس از وجود خراش در سطح سینی کابل خود را بازسازی کرده و مانع از آسیب دیدن متریال اصلی شود.

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه از ورق فولادی گالوانیزه فابریک یا گرم  تولید می شود ، که با توجه به مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی و رطوبت و همچنین محیط های شرجی گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در سیستم های کابل کشی کارخانجات صنایع مختلف ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی می باشد.

جهت پانچ سینی کابل گالوانیزه از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر استفاده و جهت خمکاری سینی کابل از دستگاه نیمه اتوماتیک خم استفاده می شود. سینی کابل های کاسپین پایپ پس از تولید به وسیله تسمه بر روی پالت های چوبی قابل حمل توسط لیفتراک نصب می گردد.

جهت تولید سینی کابل گالوانیزه از ورق گالوانیزه گرم و یا گالوانیزه سرد در ضخامت های 0.8 میل الی 2.5 میلیمتر استفاده می شود . که در انواع پانچ دار و بدون پانچ تولید می گردد.

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع سینی کابل های گالوانیزه در سایزهای و ضخامت های مختلف ، توانایی تولید سینی کابل را در ابعاد های مختلف و طبق نقشه سفارشی را نیز دارا می باشد.

سینی کابل گالوانیزهنحوه انتخاب سینی کابل

جهت انتخاب بهتر سینی کابل گالوانیزه می بایست حجم کلی کابل ها مشخص گردد. مثلا جهت 7 عدد کابلی که قطر هر کدام 2 سانتیمتر است و در کنار هم در کف سینی قرار می گیرد می توان از سینی کابل با عرض 15 سانتیمتر یا عرض 20 سانتیمتر استفاده نمود.

سینی کابل گالوانیزه در عرض های 5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 40 ، 50 و 60 سانتیمتر و در ارتفاع های 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 و 15 سانت و در شاخه های 2 و 3 متری تولید می گردد. معمولا می توان در سفارش سینی کابل های درب دار جهت کاهش هزینه خرید ، درب سینی کابل را از ورق نازک تر از خود سینی انتخاب نمود . برای مثال در زمان سفارش سینی کابل گالوانیزه عرض 50 ضخامت 1.5 میلیمتر می توان درب را با ورق ضخامت 1.25 میلیمتر انتخاب شود. در سینی های درب دار می توان درب را به وسیله کلمپ کمربندی و یا پیچ و مهره به خود سینی محکم نمود.

جدول ابعاد و وزن سینی کابل گالوانیزه کاسپین
عرض سینی کابل ضخامت ورق سینی کابل طول سینی کابل ارتفاع سینی کابل وزن هر متر سینی کابل وزن هر متر درب سینی کابل
سینی کابل عرض 10 سانتی متر 0.7 میلیمتر 2 متر 4 سانت 1.3 کیلوگرم 0.8 کیلوگرم
سینی کابل عرض 15 سانتی متر 0.8 میلیمتر 2 متر 4 سانت 1.8 کیلوگرم 1.2 کیلوگرم
سینی کابل عرض 20 سانتی متر 0.9 میلیمتر 2 متر 4 سانت 2.5 کیلوگرم 1.7 کیلوگرم
سینی کابل عرض 25 سانتی متر 1 میلیمتر 2 متر 5 سانت 3.3 کیلوگرم 2.3 کیلوگرم
سینی کابل عرض 30 سانتی متر 1.25 میلیمتر 2 متر 5 سانت 4.7 کیلوگرم 3.5 کیلوگرم
سینی کابل عرض 40 سانتی متر 1.5 میلیمتر 2 متر 6 سانت 6.8 کیلوگرم 5.3 کیلوگرم
سینی کابل عرض 50 سانتی متر 1.5 میلیمتر 2 متر 6 سانت 8.3 کیلوگرم 6.6 کیلوگرم
سینی کابل عرض 60 سانتی متر 2 میلیمتر 2 متر 8 سانت 13.7 کیلوگرم 10.5 کیلوگرم

آیتم های مهم در انتخاب سینی کابل گالوانیزه

  • عرض سینی کابل گالوانیزه به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع سینی کابل به سانتی متر یا میلیمتر
  • طول سینی کابل به متر
  • ضخامت ورق سینی کابل
  • ضخامت ورق درب سینی کابل
  • نوع پانچ دار یا بدون پانچ بودن سینی کابل
  • نوع گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزهمعمولا سینی کابل های گالوانیزه کاسپین در طول های 2 متر و 3 متر تولید و عرضه می گردد. زمانی که کابل هایی که قرار است توسط سینی کابل نگهداری شود دارای گرمای کابل هستند از سینی کابل پانچ دار استفاده می شود که با دارا بودن سوراخ های متعدد در بدنه سینی باعث گردش هوا و خنک ماندن کابل ها می گردد.

جهت اتصالات سینی کابل به همدیگر و سینی کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب سینی کابل گالوانیزه از ساپورت های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان سینی کابل را به سقف یا دیوار نصب نمود.

اتصالات سینی کابل گالوانیزه

از مهمترین و پرمصرف ترین اتصالات سینی کابل گالوانیزه می تواند به زانوی داخلی سینی ، زانوی خارجی سینی ، سه راهی سینی کابل ، چهارراهی سینی ، رابط سینی ، تبدیل سینی کابل ، تبدیل سینی به نردبان ، پیچ و مهره کله قارچی اشاره نمود.

جهت اطلاع از به روز ترین قیمت و شرایط تولید سینی کابل گالوانیزه کاسپین می توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

021-41805555

مقالات


اطلاعات تماس