پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

سینی کابل استاندارد؛ ساخته شده از ورق گالوانیزه گرم

سینی کابل استاندارد؛ ساخته شده از ورق گالوانیزه گرم

سینی کابل استاندارد

Standard cable tray

 سینی کابل استاندارد چیست؟

سینی کابل استاندارد سینی کابلی است که تمام نیاز صنایع و تاسیسات ساختمانی را مبنی بر جابجایی و ایجاد مسیر امن برای عبور کابل ها و سیم های برق موجود در تاسیسات برقی ساختمان ها برطرف کند. به طور کلی این دسته از تجهیزات صنعتی و ساختمانی وظیفه دارند از کابل ها و سیم های تاسیسات برقی ساختمان ها محافظت و مراقبت کنند.

این سینی کابل ها قادر هستند علاوه بر استفاده در محیط های سرپوشیده، در محیط های روباز نیز مورد استفاده قرار گیرند. هدف از تولید و ساخت سینی کابل استاندارد ایجاد یک شرایط امن در خط مسیر انتقال کابل ها می باشد. همان طور که می دانید کابل ها و بطور کلی هادی های الکتریکی که وظیفه ی هدایت جریانات الکتریسیته را بر عهده دارند بشدت تحت تأثیر عوامل محیطی قرار می‌گیرند و هرگونه تنش می تواند منجر به آسیب این کابل ها شود.

بنابراین باید تا حد امکان با استفاده از یکسری قطعات کاربردی مانند سینی کابل استاندارد ضریب ریسک را به مراتب کاهش دهیم. در ادامه به طور مفصل با ویژگی های ساختاری این تجهیزات ارزشمند آشنا خواهیم شد.

کاربردهای گسترده سینی کابل در صنعت

سینی های کابل جزو پرکاربردترین قطعاتی هستند که می‌توانند شمار بالایی از کابل‌ها را در یک مسیر مشخص هدایت کنند. این قطعات در بسیاری از صنایع که در حوزه تولید فعالیت می‌کنند مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله آنها می‌توان به نیروگاه‌ها، کارخانه جات، صنعت خودروسازی، ارگان های حمل و نقل و معادن اشاره کرد. البته این‌ها جزو صنایع کلان کشور محسوب می‌شوند. اما در بسیاری از کارگاه های تولیدی که فضای کوچک تری نیز دارند می‌توان از این سینی‌ها استفاده کرد.

بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات جهت راه اندازی و بهره برداری نیاز به شبکه های کابل کشی برق دارند. در نتیجه سینی های کابل در ارتفاعات سازه نصب می‌شوند تا بتوان با نظم بالا و مدیریت صحیح این کابل‌ها را مستقیما به لوازم و دستگاه های صنعتی متصل کرد. در مجموع سینی کابل بنا به موقعیت محیط انتخاب می‌شود. نمونه های اصلی این قطعات درواقع همان سینی کابل گالوانیزه گرم هستند که علاوه بر جنس و متریال فولادی دارای پوشش گالوانیزه یا زینک مذاب می‌باشند.

این سینی‌ها می‌توانند در صنایع بسیار پرتنش و کارخانجاتی که یک فضای مرطوب دارند نصب و راه اندازی شوند. در کنار این‌ها نمونه های دیگری از این قطعات وجود دارد که می‌توان به مدلهای سینی کابل گالوانیزه سرد یا رنگ شده اشاره کرد. به دلیل مقاومت شیمیایی به نسبت کمتر این قطعات در قیاس با نمونه های گالوانیزه گرم باید آنها در فضای کم تنش مانند محیط های تجاری استفاده کرد. اما سینی های کابل گالوانیزه که به صورت عمقی در محلول زینک مذاب پوشش دهی شده اند کاربری های بیشتری دارند.

اهمیت نصب و اتصال سینی‌ها در سازه

به همان اندازه که خرید سینی کابل استاندارد اهمیت دارد باید انرژی و سرمایه خوبی برای نصب این قطعات در سازه در نظر بگیریم. به عنوان یک قاعده کلی هر چقدر مواد اولیه برای احداث شبکه پشتیبانی کابل مرغوب و با کیفیت و کاملا درجه یک باشند باز هم نمی توان امنیت پروژه را تضمین کرد. زیرا موضوع امنیت زمانی برقرار خواهد شد که تمام ضوابط و قواعد و المان های از پیش تعریف شده به طور کامل در فرایند اجرا پیاده سازی شوند.

لذا مقوله نصب بیش از هر چیز مهم و ضروری می‌باشد. اگر به هر دلیلی سینی های کابل در اثر اتصالات نا مطمئن و غیر استاندارد دچار ریزش شوند، خسارات جبران ناپذیری در محیط های صنعتی ایجاد خواهد شد. برای جلوگیری از این رویداد باید از قطعات اتصال دهنده مناسب استفاده شود. قطعاتی که امروزه برای نصب سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد انواع ساپورت‌ها در مدل های سقفی و دیواری هستند.

اصولا ساپورت های گالوانیزه از لحاظ طرح و شکل هندسی با یکدیگر فرق دارند. هر کدام از آنها در یک موقعیت خاص قابل نصب هستند و می‌توانند از سینی های کابل پشتیبانی کنند. در این مقاله به طور مفصل در مورد انواع قطعات اتصال دهنده و ساپورت‌ها اطلاعات کاملی ارائه شده است. مراکزی که در حوزه فروش سینی کابل در تهران فعالیت می‌کنند کاملترین اتصالات و ساپورت‌ها را نیز ارائه می‌دهند.

ویژگی های سینی کابل استاندارد

به طور کلی برای تولید و استفاده از سینی کابل ها، استانداردهای گوناگونی وجود دارد. هر یک از این استاندارد ها به منظور خاصی تعریف شده و رعایت آن ها سبب می شود که سینی کابلی با کیفیت و مقاوم تولید شده و مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی یک سینی کابل مناسب دارای ویژگی های زیاد است:

  • حفره های منظم

عمدتا یک سینی کابل مناسب، از حفره های متعدد و منظمی تشکیل شده است تا به واسطه آن ها جریان هوا به خوبی در اطراف سیم ها و کابل های برقی جریان پیدا کرده و از افزایش ناگهانی دمای آن ها جلوگیری کند. عموماً این نوع ویژگی را ساختار مشبک می گویند که در سرتاسر صفحات سینی کابل استاندارد وجود دارد.

نحوه ی ایجاد آن چندان فرآیند مشکلی نیست زیرا قبل از آنکه صفحات استیل به شکل سینی قالب گیری شوند در یک مرحله ی جداگانه توسط ماشین آلات cnc پانچ می شوند. اما نکته ای که در مورد سینی کابل مشبک وجود دارد این است که ساختار سوراخ دار تنها روی بدنه ی سینی کابل انجام می شود و هیچ ارتباطی به درپوش های فلزی سینی ندارد.

درواقع نمی توان درپوش ها یا کاورهای آن ها را به حالت مشبک ساخت. زیرا اگر مسیر انتقال کابل در محیط باز باشد این احتمال وجود دارد که سیالات آبی ناشی از بارندگی به سطح سینی نفوذ کنند و موجب صدمه یا فرسایش کابل ها شوند. بنابراین بهتر است ساختار رویه ی سینی کابل استاندارد را با استفاده از کاورها و صفحات یکپارچه فلزی پوشش دهی کنیم.

  • ابعاد و اندازه های مناسب

همانطور که میدانید در تاسیسات برقی ساختمان ها و صنایع، حجم سیم ها و کابل های عبوری با یکدیگر تفاوت می کند. به همین دلیل عمدتا برای سینی برق ها عمدتا ابعاد و اندازه های گوناگونی در نظر گرفته می شود تا به این واسطه از آسیب رسیدن به آن ها و نیز آسیب رسیدن به سینی کابل جلوگیری شود.

ابعاد کابل می تواند به صورت 2×2 اینچ، تا حتی 20×6 اینچ نیز باشد. تعداد کابل هایی که در این سری از ابعاد جای می گیرند به سایز آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال شما می توانید تعداد 57 کابل سایز 0.21 اینچی یا تعداد 74 کابل 0.18 اینچی را روی سینی کابل استاندارد 2×2 جای دهید.

در مورد سایز بزرگ آن این امکان وجود دارد که تعداد 1732 کابل 0.21 اینچی یا تعداد 2227 کابل 0.18 اینچی را بر روی سینی 20×6 قرار دهید. گستردگی ابعادی بسیار زیادی برای سینی های کابل وجود دارد بطوریکه می توانند پاسخگوی حجم وسیعی از کابل های برق باشند.

  • متریال مناسب

به طور کلی متریال به کار رفته در سینی کابل ها و اتصالات آن ها با توجه به شرایط محیطی که در آن استفاده می شوند، تعیین می گردد. عمدتا مطابق با استانداردهای روز دنیا در صورتی که محیط مورد نظر دارای شرایط جوی مرطوب است، عمدتا باید متریالی در ساختار سینی کابل ها استفاده کرد که در برابر رطوبت مقاوم باشد.

از رایج ترین مواد و متریالی که برای ساخت سینی کابل استاندارد استفاده می شود صفحات فولادی گالوانیزه و یا استنلس استیل می باشد. بنا به نتایج تجربی، عناصر استیل بیشترین مقاومت را در برابر عوامل محیطی مخرب دارند حال آنکه مزیت گالوانیزه بودن سینی کابل استاندارد نیز استحکام آن ها را در برابر رطوبت چندین برابر کرده است.

البته سینی کابل pvc نیز برای استفاده در محیط های تجاری و بدون تنش در حال ساخت هستند که هر کدام با توجه به سایزی که دارند در نقاط خاصی از سازه نصب می شوند.

  • ضخامت مناسب

عمدتا ضخامت در کنار متریال مناسب، سبب می شود که سینی کابل و اتصالات آن بتوان وزن بیشتری از کابل ها و سیم های موجود در تاسیسات برقی را ساپورت کند. به این ترتیب بر طبق استاندارد های تعریف شده، برای هر اندازه وزنی که روی سینی کابل قرار میگیرد، ضخامت معینی وجود دارد.

طبیعتا هر چقدر سینی کابل استاندارد دارای ضخامت بیشتری باشد به همان نسبت دارای وزن بالاتری نیز هستند اما آنچه که اهمیت دارد این است که این تجهیزات بتوانند نیروهای فزاینده ی ناشی از وزن کابل ها را تحمل کنند و دچار شکست یا انحراف ساختاری نشوند. اینکه از چه ضخامت هایی برای ساخت سینی کابل استاندارد استفاده می کنند بستگی به نوع کاربری آن ها دارد. لذا در ادامه به صورت کمی ضخامت های متنوع این قطعات را مورد ارزیابی قرار می دهیم.

سینی کابل استاندارد

ساپورت سینی کابل استاندارد

به طور کلی به منظور اتصال سینی کابل به دیوار یا سقف و نگه داشتن آن، از ساپورت یا نگهدارنده سینی کابل استفاده می شود. ساپورت سینی کابل استاندارد باید دارای ضخامت مشخص باشد تا علاوه بر تحمل وزن سازه سینی کابل بتواند وزن کابل ها را نیز تحمل کند.

متریال به کار رفته در ساپورت سینی برق استاندارد، معمولا همان متریالی است که در ساختار سینی کابل استفاده می شود. این نوع از اتصالات سینی کابل دارای انواع و اندازه های گوناگونی بوده و هر یک به منظور خاصی تولید می شوند. از جمله ساپورت های پر کاربرد به منظور نصب سینی کابل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساپورت دیواری
  • ساپورت سقفی
  • ساپورت L شکل
  • ساپورت U شکل
  • ساپورت T شکل

وجود تنوع در ساختار ساپورت گالوانیزه سینی کابل عمدتاً به دلیل معماری های متفاوت سازه ها می باشد به این صورت که ممکن است در برخی از سازه ها نیاز باشد که شما محل اتصال را نواحی سقف و یا گاهی دیواره ها انتخاب کنید. ساپورت سقفی سینی کابل استاندارد نسبت به نوع دیواری از نظر طراحی ساختاری با یکدیگر فرق دارند.

با توجه به آنکه بار وزن سینی کابل استاندارد تماماً بر روی ساپورت ها اعمال می شود بنابراین لازم است که از محکم بودن محل اتصالات اطمینان حاصل کنید. غالباً دیواره های بتنی بهترین و ایده آل ترین مصالح برای اتصال سینی کابل استاندارد می باشند چرا که آن ها دارای یک ماهیت فوق العاده مستحکم می باشند.

سینی کابل استاندارد از ورق فولادی گالوانیزه فابریک یا گرم  تولید می شود ، که با توجه به مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی و رطوبت و همچنین محیط های شرجی گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در سیستم های کابل کشی کارخانجات صنایع مختلف ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی می باشد.

جهت پانچ سینی کابل از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر استفاده و جهت خمکاری سینی کابل از دستگاه نیمه اتوماتیک خم استفاده می شود. سینی کابل های کاسپین پایپ پس از تولید به وسیله تسمه بر روی پالت های چوبی قابل حمل توسط لیفتراک نصب می گردد.

جهت تولید سینی کابل استاندارد از ورق گالوانیزه گرم و یا گالوانیزه سرد در ضخامت های 0.8 میل الی 2.5 میلیمتر استفاده می شود . که در انواع پانچ دار و بدون پانچ تولید می گردد.

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع سینی کابل های گالوانیزه در سایزهای و ضخامت های مختلف ، توانایی تولید سینی کابل را در ابعاد های مختلف و طبق نقشه سفارشی را نیز دارا می باشد.

استاندارد تولید سینی کابل بر اساس استاندارد  DIN EN 10327 می باشد.

سینی کابل استاندارد

نحوه انتخاب سینی کابل استاندارد

جهت انتخاب بهتر سینی کابل استاندارد می بایست حجم کلی کابل ها مشخص گردد. مثلا جهت 7 عدد کابلی که قطر هر کدام 2 سانتیمتر است و در کنار هم در کف سینی قرار می گیرد می توان از سینی کابل با عرض 15 سانتیمتر یا عرض 20 سانتیمتر استفاده نمود.

سینی کابل استاندارد در عرض های 5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 40 ، 50 و 60 سانتیمتر و در ارتفاع های 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 و 15 سانت و در شاخه های 2 و 3 متری تولید می گردد. معمولا می توان در سفارش سینی کابل های درب دار جهت کاهش هزینه خرید ، درب سینی کابل را از ورق نازک تر از خود سینی انتخاب نمود .

برای مثال در زمان سفارش سینی کابل گالوانیزه عرض 50 ضخامت 1.5 میلیمتر می توان درب را با ورق ضخامت 1.25 میلیمتر انتخاب شود. در سینی های درب دار می توان درب را به وسیله کلمپ کمربندی و یا پیچ و مهره به خود سینی محکم نمود.

سینی کابل استیل | سینی کابل استاندارد

جدول ابعاد و وزن سینی برق فلزی کاسپین
عرض سینی کابل گالوانیزه ضخامت ورق سینی کابل گالوانیزه طول سینی کابل گالوانیزه ارتفاع سینی کابل گالوانیزه وزن هر متر سینی کابل گالوانیزه وزن هر متر درب سینی کابل گالوانیزه
سینی کابل عرض 10 سانتی متر 0.7 میلیمتر 2 متر 4 سانت 1.3 کیلوگرم 0.8 کیلوگرم
سینی کابل عرض 15 سانتی متر 0.8 میلیمتر 2 متر 4 سانت 1.8 کیلوگرم 1.2 کیلوگرم
سینی کابل عرض 20 سانتی متر 0.9 میلیمتر 2 متر 4 سانت 2.5 کیلوگرم 1.7 کیلوگرم
سینی کابل عرض 25 سانتی متر 1 میلیمتر 2 متر 5 سانت 3.3 کیلوگرم 2.3 کیلوگرم
سینی کابل عرض 30 سانتی متر 1.25 میلیمتر 2 متر 5 سانت 4.7 کیلوگرم 3.5 کیلوگرم
سینی کابل عرض 40 سانتی متر 1.5 میلیمتر 2 متر 6 سانت 6.8 کیلوگرم 5.3 کیلوگرم
سینی کابل عرض 50 سانتی متر 1.5 میلیمتر 2 متر 6 سانت 8.3 کیلوگرم 6.6 کیلوگرم
سینی کابل عرض 60 سانتی متر 2 میلیمتر 2 متر 8 سانت 13.7 کیلوگرم 10.5 کیلوگرم

سینی برق فلزی

مشخصات بهترین سینی کابل استاندارد

سینی کابل استاندارد یکی از تجهیزات مهمی است که برای مسیر کابل کشی سیم های برق مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم دارای مشخصات عمومی و فنی بسیاری است که لازم است به آن توجه نمایید. برای خرید سینی کابل بررسی مشخصات آنها می تواند بسیار ضروری باشد.

سینی های کابل که برای مسیر کابل کشی برق مورد استفاده قرار می گیرند، دارای نمونه های مختلفی هستند. این سینی ها هر یک مشخصات ویژه ای دارند، که لازم است آنها را مورد بررسی قرار داد. سینی کابل استاندارد در اصل نوعی سینی با دوام و با کیفیتی می باشد، که می توان از آن در مسیر کابل کشی سیم های برق استفاده کرد. اگر در زمان خرید سینی های کابل به مشخصات آنها توجه کنید، می توانید محصول بهتری را خریداری کنید.

سینی کابل هرگز در بازار با قیمت پایین به فروش نخواهد رسید. البته این بدان معنا نیست که هر محصول گران قیمتی نیز می تواند از کیفیت بالایی برخوردار باشد. اما سینی های کابلی که با ورق های ضخیم تولید می شوند، مسلما از قیمت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود. پس در زمان خرید این تجهیزات بهتر است به میزان ضخامت ورق توجه ویژه ای نمایید.

از طرف دیگر بهتر است این مسئله را در نظر بگیرید، که سینی کابل استاندارد قادر است سیم ها و کابل های مناسب را بسته به میزان وزن آن تحمل کند. در صورتی که در محل سینی کابلی نصب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار نباشد، قادر نخواهد بود وزن سیم ها و کابل ها را تحمل کند.

مشخصات عمومی و مهم سینی کابل استاندارد

از میان مشخصات عمومی سینی های کابل باید به استاندارد بودن آن اشاره کنیم. سینی های کابلی که مطابق با استاندارد های روز دنیا طراحی و تولید می شوند، از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. از طرف دیگر لازم است در حین نصب این سیستم ها به مواد اولیه که جهت تولید آنها استفاده شده است نیز دقت کنید. بررسی کنید که مواد اولیه ای که برای تولید سینی کابل استاندارد استفاده شده است، حتما پیش از استفاده به تایید دستگاه نظارت رسیده باشد.

علاوه بر این موارد، باید به این نکته توجه کنید که تمامی سینی های کابل برای تولید در متراژ های مورد نظر، لازم است زیر نظر دستگاه های نظارت قرار گرفته باشند. به هیچ عنوان نباید هیچ کدام از شاخه های بریده شده برای سینی های کابل، با متراژی که دستگاه نظارت ارائه نموده است متفاوت باشد. اگر هر کدام از شاخه های سینی کابل کمتر از میزان درخواستی بود، بهتر است آن را به فروشنده اعلام کنید.

تمامی شاخه های سینی کابل باید دارای پلاک شناسایی استاندارد باشند. به این صورت که تمامی اطلاعات شاخه و اندازه و وزن آن بر روی شاخه ذکر شده باشد. معمولا تمامی شاخه های سینی کابل پیش از بسته بندی مورد آزمایش قرار می گیرند. تا سلامت آنها تضمین شده و پس از آن به دست مشتری برسند. با بررسی این مشخصات می توان مناسب ترین و بهترین سینی کابل را تهیه نمود.

درواقع یک بروشور مرجع وجود دارد که در آن مجموعه اطلاعاتی از ابعاد سینی کابل استاندارد، ضخامت های تایید شده و همچنين نوع متریال بکار رفته در ساخت آن ها وجود دارد که هر کدام مختص استفاده در شرایط خاصی هستند. شما می توانید با ارزیابی پروژه ی خود و اینکه به چه تعداد از سینی های استیل گالوانیزه برای پشتیبانی از کابل ها خود نیاز دارید عملاً تصمیم گیری درستی برای خرید آن ها داشته باشید.

پایه سینی کابل

مشخصات فنی سینی

پیش از آن که اقدام به خرید این تجهیزات برای محافظت از سیم ها و کابل های برق نمایید، بهتر است بدانید سینی کابل استاندارد چه مشخصات فنی باید داشته باشد. مهمترین مشخصه آنها جنس سینی کابل است. اصولا سینی کابل برق که با ورق های گالوانیزه سرد تولید می شوند، از کیفیت بالاتری نسبت به نمونه های دیگر برخوردار هستند.

ضخامت این نوع سینی کابل استاندارد باید بین 1، 1.5 یا 2 میلی متر باشد. علاوه بر آن پروفیل هایی که برای تولید سینی های کابل مورد استفاده قرار می گیرند، باید دارای اندازه و شکل استاندارد باشند. لازم است تمامی قطعات سینی کابل پس از ساخته شدن، به روش گالوانیزه سرد سوراخکاری و خمکاری شوند. تا بتوان از آنها در محل های مناسب استفاده نمود.

شاخه های استاندارد سینی کابل استاندارد، معمولا در قطعه های 2 با 3 متری تهیه می شود. که عمق این شاخه ها نیز باید 8 سانتی متر در نظر گرفته شود. لبه پایینی سینی های کابل لازم است به صورت صاف بوده و طول آن 1 سانتی متر باشد. در حالی که لبه بالایی آن لازم است به شکل U بوده و مطابق با استاندارد 1 سانتی متر طراحی شود.

کانکتورهایی که بر روی سینی کابل استاندارد نصب می شوند، از دیگر قطعاتی هستند که باید دارای طول حداقلی باشند. طول این قطعات معمولا 15 سانتی متر بوده، و ضخامت آنها نیز 2 میلیمتر خواهد بود. بررسی تمامی این مشخصات فنی و عمومی می تواند در زمان خرید سینی کابل های استاندارد لازم و ضروری به شمار رود.

لوازم جانبی سینی کابل

آیتم های مهم در انتخاب سینی کابل

قبل از آنکه بخواهید به انتخاب و خرید سینی کابل بپردازید پیشنهاد می کنیم یک مرکز یا شرکت مجاز و معتبر را برای خرید این تجهیزات انتخاب کنید. طبیعتاً این مراکز قواعد و قوانین از پیش تعریف شده ای را در ساخت و تهیه ی قطعات رعایت می کنند که منجر به افزایش کیفیت، دوام و پایداری محصول می شود. اما آیتم های مهمی و ضروری که لازم است توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید شامل موارد ذیل می شود.

  • عرض سینی کابل گالوانیزه به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع سینی کابل به سانتی متر یا میلیمتر
  • طول سینی کابل به متر
  • ضخامت ورق سینی کابل
  • ضخامت ورق درب سینی کابل
  • نوع پانچ دار یا بدون پانچ بودن سینی کابل
  • نوع گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم

معمولا سینی کابل گالوانیزه کاسپین در طول های 2 متر و 3 متر تولید و عرضه می گردد. زمانی که کابل هایی که قرار است توسط سینی کابل نگهداری شود دارای گرمای کابل هستند از سینی کابل پانچ دار استفاده می شود که با دارا بودن سوراخ های متعدد در بدنه سینی باعث گردش هوا و خنک ماندن کابل ها می گردد.

جهت اتصالات سینی کابل گالوانیزه به همدیگر و سینی کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب سینی کابل گالوانیزه از ساپورت های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان سینی کابل گالوانیزه را به سقف یا دیوار نصب نمود.

اتصالات سینی استاندارد

اتصالات سینی کابل استاندارد از جمله مهمترین قطعات و تجهیزات جانبی هستند که جهت تشکیل شبکه های گسترده کابل کشی مورد استفاده قرار می گیرد. شما برای آنکه بتوانید تغییر جهت و زاویه های متعدد را در مسیر نصب سینی ها اعمال کنید لازم است که از یکسری اتصالات با ساختارهای متفاوت میان دو سینی کابل استاندارد استفاده کنید تا هدایت سهل و آسان کابل ها فراهم شود.

از مهمترین و پرمصرف ترین اتصالات سینی کابل گالوانیزه می تواند به زانوی داخلی سینی ، زانوی خارجی سینی ، سه راهی سینی کابل ، چهارراهی سینی ، رابط سینی ، تبدیل سینی کابل ، تبدیل سینی به نردبان ، پیچ و مهره کله قارچی اشاره نمود.

هر کدام از این قطعات نقش کلیدی در معماری سازه های متشکل از سینی کابل استاندارد دارند. به عنوان مثال قطعات زانویی سینی کابل استاندارد وظیفه ایجاد تغییر جهت های 90 درجه ای را در مسیرهای افقی برعهده دارند. در مقابل برای خیز بیشتر سینی کابل استاندارد در جهت عمودی اغلب از رایز سینی کابل استفاده می کنند که برای تغییر مسیر از حالت افقی به عمودی سینی ها بکار گرفته می شوند.

از همه مهمتر قطعات تبدیلی سینی ها نیز در مواقعی کاربرد دارند قصد اتصال دو سینی با سطح مقطع متفاوت را داریم. اینکه از کدام یک از این اتصالات و در چه ناحیه ای از سازه استفاده شود همگی به تجربه ی کاری تکنسین نصب و همچنین نیاز پروژه بستگی دارد.

جهت اطلاع از به روز ترین قیمت و شرایط تولید سینی کابل استاندارد کاسپین می توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

021-41805555

مقالات


اطلاعات تماس