پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

جعبه پریز گالوانیزه

جعبه پریز گالوانیزه

جعبه پریز گالوانیزه

Floor box trunking

جعبه پریز از ورق گالوانیزه گرم به همراه درب استیل تولید می گردد. جعبه پریز بصورت چهار ماژول تولید می گردد. از کاربری جعبه پریز گالوانیزه می توان به استفاده در پریز جهت کار گذاشتن پریز برق شبکه و تلفن در پروژه های صنعتی اداری ، کارخانجات و محیط هایی که جهت جلوگیری از کابل کشی در پریز و دیواره ها از جعبه پریز خواب گالوانیزه استفاده میشود.

جعبه پریز گالوانیزه به واسطه ی ساختار منحصر به فرد خود دسترسی سریع به جریان برق را میسر کرده اند. بطوریکه شما می توانید در هر موقعیتی از سطوح کف از این تجهیزات استفاده کنید تا یک بهره برداری صحیح از انرژی برق داشته باشید. جعبه پریز گالوانیزه برای آنکه بتواند یک فضای کاملاً امن و ایمنی را برای پریز ها و اتصالات برقی فراهم کنند غالباً از باکیفیت ترین متریال موجود یعنی ورق های استیل گالوانیزه ساخته می شوند.

همان طور که می داتید این متریال استحکام فوق‌العاده بالایی در برابر نیروهای فزاینده ی محیط دارند حال آنکه امتیاز گالوانیزه بودن نیز سبب شده است تا جعبه پریزهای فولادی نسبت به رطوبت و عوامل جوی مختلف مقاومت بالایی از خود نشان دهند.

جهت تولید جعبه پریز از ورق گالوانیزه گرم و سرد و  در ضخامت های 1.5 میل الی 2 میل استفاده می شود.

با افزایش ضخامت بدنه ی جعبه کف خواب برق عملا دوام آن ها در برابر فشارهای سطحی افزایش می یابد. زیرا در اکثر موارد بخش رویه ی محفظه ی جعبه پریز و یا درپوش آن در تماس مستقیم با فضای پیرامون قرار دارند، که دائماً در معرض نیرون وزن حاصل از عبور و مرور افراد و یا ماشین آلات سنگین هستند. با وجود جنس سخت جعبه پریز گالوانیزه، در این شرایط ساختار آن ها به هیچ عنوان دچار تغییر نخواهند شد.

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع جعبه پریز و اتصالات مربوطه در سایزها و ضخامت های مختلف ، توانایی تولید جعبه گالوانیزه را در ابعاد سفارشی را نیز دارا می باشد.

اتصالات جعبه پریز خواب گالوانیزه به ترانکینگ پریز وصل می گردد. هنگامی که می خواهیم جعبه پریز را انتخاب می کنیم می بایست اندازه عرض و ارتفاع پریز در محاسبات جهت کار گذاشتن در پریز و سرامیک را در نظر بگیریم.

جعبه پریز در عرض های 22در 22 سانت و ارتفاع 8 سانت تولید می گردد. جعبه پریز در انواع درب استیل براق و درب آلومینیومی آج دار تولید می گردد.

جعبه پریز گالوانیزه

پارامترهای مهم در انتخاب جعبه پریز

قبل از خرید جعبه پریز گالوانیزه یک ارزیابی کلی و اساسی نسبت به موقعیت بکارگیری آن ها داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. علاوه بر آن توجه ویژه ای نسبت به نیاز مجموعه به تعداد پریزهای برق داشته باشید

زیرا هر چقدر ماژول ها یا پریزهای برق در جعبه پریز گالوانیزه افزایش یابند به همان نسبت سایز و ابعاد آن ها نیز بزرگتر خواهد شد. لذا پارامترهایی که در مورد اندازه جعبه کف خواب شایان توجه است به شرح ذیل می باشند.

  • عرض جعبه پریز به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع جعبه پریز به سانتی متر یا میلیمتر
  • طول جعبه پریز به سانتیمتر
  • ضخامت ورق جعبه پریز
  • نوع درب استیل یا آلومینیومی

در بسیاری از مراکز صنعتی با توجه به شدت تنش موجود در محیط و اهمیت حفظ ایمنی روند کار، ترجیح بر این است که از نوع درب تمام استیل جعبه پریز گالوانیزه استفاده شود. در مقابل در مکان های تجاری، نمایشگاه ها و حتی فروشگاه ها، استفاده از جعبه های آلومینیومی نیز می تواند نیاز تجهیزات برقی به جریان الکتریسیته را در یک شرایط استاندارد و مطلوب برآورده کند.

جهت اتصالات جعبه پریز به همدیگر و کانال کشی کابل نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب جعبه به هم از رابط جعبه استفاده می شود که به وسیله آنها می توان ترانیکینگ ها را به هم اتصال داد .

از مهمترین و پرمصرف ترین اتصالات جعبه پریز می تواند به چهارراهی جعبه ، سه راهی جعبه ، جعبه پریز خواب ، مسدود کننده جعبه ، قطعه اتصال دهنده جعبه و پیچ و مهره کله قارچی اشاره نمود.

فواید و مزایای استفاده از جعبه پریز گالوانیزه

فواید و مزایای استفاده از جعبه پریز گالوانیزه

  • جعبه پریز گالوانیزه همان طور که از نامشان مشخص است در فرآیند جداگانه ای در یک محلول حاوی زینک مذاب که دارای دمای حدودا 450 تا 500 درجه ی سانتیگراد است گالوانیزه می شود. اعمال این نوع تکنیک بسیار عالی باعث ایجاد یک خاصیت ضد رطوبتی در جعبه کف خواب فولادی می شود.
  • ظاهر شکیل و زیبایی دارند بطوریکه پس از قرار گیری بر روی سطوح کف هیچ گونه عدم تقارن، بی نظمی و ناهماهنگی در کف سازه مشاهده نمی کنید.
  • دارای تعداد ماژول ها و پریزهای ارتباطی گسترده هستند و می توانند یک سیستم برقرسانی فوق‌العاده قدرتمندی را فراهم کنند.
  • از لحاظ ابعاد ساختاری دارای سایز نسبتاً کوچکی هستند به همین سبب براحتی در سطوح کف قرار می گیرند.
  • امکان جداسازی یا تغییر در تعداد ماژول ها یا پریزهای برق متناسب با نیاز شما وجود دارد.
  • درپوش جعبه پریز گالوانیزه غالبا به صورت عایق بندی شده طراحی می شوند لذا با توجه به آنکه در بخش کف سازه نصب می شوند در برابر سیالات کاملا نفوذ ناپذیر هستند.
  • با توجه به رقابتی بودن فروش جعبه پریز گالوانیزه عمدتا دارای قیمت مقرون به صرفه هستند.
  • طیف سایزبندی متنوعی دارند بطوریکه از پرفروش ترین اندازه های رایج می توان به 10×10، 10×20 ،20×20 ، 26×26 سانتی متر اشاره کرد.
  • در مکان هایی که محدودیت استفاده از پریزهای دیواری را دارند بهترین گزینه هستند.

فواید و مزایای استفاده از جعبه پریز گالوانیزه

در چه مکان هایی می توان از جعبه پریز گالوانیزه استفاده کرد؟

برخلاف خانه های مسکونی که اغلب از پریزها و راه های ارتباطی دیواری استفاده می شود اما در مکان های عمومی به دلیل فراخ بودن محیط بهتر است که از انواع جعبه پریز گالوانیزه استفاده کنیم. این تجهیزات رابط کاربری راحت تری دارند و افراد می توانند تنها با باز کردن درپوش این جعبه ها از پریزها یا ماژول های موجود استفاده کنند. اما این مکان های عمومی دقیقاً چه مراکزی هستند که وجود جعبه پریز گالوانیزه تا این حد اهمیت دارد.

ساختمان های تجاری و اداری از موقعیت های بسیار رایجی هستند که در سطح شهر مشغول خدمات رسانی به عده ی کثیری از مردم می باشند. طبیعتاً استفاده از تجهیزات برقی مختلف در این مکان ها سبب شده است که حداقل با توجه به گسترده بودن محیط حداقل از دو تا پنج جعبه پریز گالوانیزه در سطوح کف بکارگیری کنیم.

علاوه بر اینها می توان در اکثر سالن های همایش یا کنفرانس، هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای، رستوران ها و تالارها، پانسیون ها و همچنين هتل ها، سینما و سالن های تئاتر، دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعدد، مکان های تفریحی و از همه مهمتر بیمارستان ها و اتاق عمل استفاده کرد. در مورد مراکز درمانی این نکته را باید عنوان کنیم که بسیاری از تجهیزات پزشکی عظیم به جهت ارائه ی خدمات بهینه نیاز مبرم به جعبه پریز کف خواب دارند.

نکات مرتبط با نصب و راه اندازی جعبه پریز

استفاده از جعبه پریز گالوانیزه و تعداد استاندارد آن بستگی به مساحت محیط و ضرورت بکارگيري آن دارد. به همین دلیل بهتر است محاسبات دقیقی در فواصل نصب آن ها نسبت به یکدیگر و همچنین موقعیت جایگذاری آن ها در کف انجام دهید. اکثر جعبه پریزهای با جنس پلیمری به جهت آنکه تحت فشار  و نیروهای سطح دچار شکستگی نشوند اغلب در گوشه ها و  نزدیک دیواره ها نصب می شوند.

اما اگر قصد جایگذاری این جعبه در مرکز یک محیط طویل را دارید حتما از نوع جعبه پریز گالوانیزه استیل یا فولادی استفاده کنید. در محیط های صنعتی شما می توانید مسیر کابل کشی خود را از طریق انواع لوله فولادی برق از منبع تغذیه ی اصلی به جعبه پریز هدایت کنید.

برای جایگذاری درست جعبه پریزها باید به مسیرهای کابل کشی نیز توجه ویژه ای داشته باشیم زیرا این کابل ها در نهایت باید به ماژول های داخل جعبه اتصال یابند و از این طریق جریان برق را به پریزها منتقل کنند. بنابراین اولین مرحله برای نصب جعبه کف خواب،باید اطمینان از هدایت کاملاً امن کابل ها و سیم های برق حاصل شود.

جهت مشاوره و خرید جعبه پریز گالوانیزه می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

مقالات


اطلاعات تماس