پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پیچ و مهره سینی کابل

پیچ و مهره سینی کابل

پیچ و مهره سینی  کابل

Bolt & Nut cable tray

پیچ و مهره سینی  کابل از مفتول گالوانیزه تولید و رزوه می گردد و در طراحی و ساخت آن ها از مواد اولیه و آلیاژهای مرغوب به جهت افزایش استحکام در محل اتصال، استفاده می شود.

به منظور نصب میان دو سینی کابل معمولاً از پیچ و مهره استفاده می شود. شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع پیچ و مهره سینی کابل آمادگی ارائه محصولات سفارشی را نیز دارا می باشد. در ادامه ی این مقاله با ویژگی ها و مشخصات این قطعه ی اتصال دهنده ی ارزشمند بیشتر آشنا خواهیم شد.

نحوه انتخاب پیچ و مهره سینی  کابل

جهت انتخاب بهتر پیچ و مهره سینی کابل می بایست شرایط نصب و محل استفاده سینی بررسی و نوع پیچ را بر اساس سایز انتخاب نمود.

  • پیچ و مهره سینی  کابل نمره 4
  • پیچ و مهره سینی  کابل نمره 6
  • پیچ و مهره سینی کابل نمره 8
  • پیچ و مهره سینی  کابل نمره 10

سینی  کابل سقفی به وسیله ساپورت های آویز از سقف به وسیله رول بولت انکربولت به سقف نصب می گردد. که با توجه به وزن کابل می توان در فاصله های مختلف از هم ساپورت های سقفی را نصب نمود.

معمولا ساپورت های سقفی از سی چنل گالوانیزه گرم عرض 41در 41 میلیمتر و ضخامت ورق 2 میل استفاده می شود و به عرض سینی  برش خورده و به وسیله دو عدد راد تمام رزوه گالوانیزه از سقف آویزان می گردد. همچنین از پایه ساپورت های دیواری هم می توان به عنوان ساپورت کمکی در بعضی نقاط که دیوار و یا قسمت محکمی در اطراف سینی  کابل در دسترس باشد استفاده نمود.

پیچ و مهره سینی کابل

آیتم های مهم در انتخاب پیچ و مهره سینی  کابل

  • عرض سینی  کابل به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع سینی  کابل به سانتی متر یا میلیمتر
  • ضخامت ورق پیچ و مهره سینی  کابل
  • نوع ساپورت سقفی یا آویز
  • وزن سینی  کابل
  • نوع پیچ سرد یا گرم

جهت اتصالات سینی  کابل به همدیگر و سینی کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب سینی  کابل از ساپورت های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان سینی  کابل سقفی را به سقف یا دیوار نصب نمود.

اصلی ترین قطعات درواقع همان رابط های سینی کابل و پیچ و مهره ها هستند که با همپوشانی يکديگر، سینی های و اتصالات آن ها را در جای خود محکم نگه می دارند.

دلایل استفاده از پیچ و مهره سینی کابل

پیچ و مهره سینی کابل از جمله اتصالات فوق‌العاده حیاتی برای نصب و راه اندازی انواع سینی ها می باشد. همان طور که می دانید سینی های کابل در ابعاد محدودی ساخته و پرداخته می شوند و برای امتداد مسیر آن ها در فواصل طولانی لازم است که یکی پس از دیگری به یکدیگر متصل شوند.

در چنین مواقعی با استفاده از رابط سینی کابل و همچنين پیچ و مهره می توان عملیات اتصال سینی ها به یکدیگر را تکمیل کرد. علاوه بر این شما می توانید دیگر اتصالات مانند انواع زانویی ها ،سه راهی سینی کابل، ردیوسرها را نیز با استفاده از پیچ و مهره سینی کابل  به سینی ها متصل کنید.

برای انجام این کار ابتدا سینی ها و اتصالات آن ها به دلیل طراحی شیاردار در لبه ی بدنه براحتی بر روی یکدیگر قرار می گیرند و شما با بکارگيري پیچ و مهره عملیات اتصال را تکمیل و محکم تر می کنید.

دلایل استفاده از پیچ و مهره سینی کابل

برتری پیچ و مهره سینی کابل نسبت به اتصالات جوشی

شبکه های مشتمل بر سینی کابل از اتصال قطعات جدا از یکدیگر تشکیل می شوند و ممکن است در زمان های آینده نیاز به تغییر در مسیر سینی ها وجود داشته باشد. به همین دلیل نمی توان از اتصالات جوشی در اینگونه پروژه ها استفاده کرد.

پیچ و مهره شرایط انفصال و جدا شدن قطعات را به آسانی مهیا می کنند و هر زمانی که قصد اضافه کردن سینی جدید داشته می توانید با باز و بست پیچ و مهره ها، تغییرات اساسی را در شبکه ی خود اعمال کنید.

شکل ساختاری پیچ و مهره سینی کابل

پیچ و مهره سینی کابل از یک مفتول تمام رزوه با کلگی قارچی شکل ساخته شده است که در انتهای محل رزوه ی پیچ، واشرها و مهره ی شش گوش قرار دارد. معمولاً طراحی کلگی پیچ دارای شیارهای متقاطع به شکل + هستند تا شرایط محکم کردن آن ها به راحت ترین شکل ممکن انجام شود.

رزوه های پیچ و مهره سینی کابل با وجود ظرافت در لبه ی خود تحت نیروهای بالا و فشار ناشی از پیچش بیش از حد دچار انحراف یا شکستگی نمی شوند که در ادامه دلیل این موضوع ذکر خواهد شد.

رابط کاربری سهل و آسانی دارند و پیچش مهره ها علی رغم روان بودن در هنگام نصب، پس از محکم شدن نیز هیچگاه شل نمی شوند. این ویژگی پایداری محل اتصالات سینی کابل را در قبال وزن بالای کابل ها تضمین می کند.

مزیت آلیاژ گالوانیزه پیچ و مهره سینی کابل

اتصالات سینی کابل به لحاظ جنس و متریال ساخت دقیقا مطابق نوع جنس سینی های کابل و متعلقات آن و با چگالی بیشتر ساخته می شوند. عمدتاً در محل اتصالات خصوصاً نواحی که از پیچ و مهره سینی کابل استفاده شده است فشار بالایی ناشی از وزن سینی ها و کابل اعمال می شود که در صورت محکم نبودن احتمال جدا شدن بسیار محتمل خواهد بود.

اما پیچ و مهره های سینی به واسطه‌ی نوع متریال ساخت که معمولاً از جنس فولاد گالوانیزه و ترکیبات آهنی تولید می شوند، دارای یک مقاومت فوق‌العاده عالی هستند. علاوه بر استحکام بالا در برابر فرآیندهای شیمیایی ناشی از اکسیداسیون که با زنگ زدگی و تغییر رنگ فلز همراه است، مقاوم هستند.

در محیط های صنعتی و یا فضای باز که در معرض آب و هوای محیط، خصوصاً رطوبت آن قرار دارند، شاهد زنگ زدگی پیچ و مهره سینی کابل نخواهید بود.

دلایل استفاده از پیچ و مهره سینی کابل

استفاده از واشرهای فلزی در پیچ و مهره سینی کابل

یکی از مزیت های بی نظیر پیچ و مهره سینی کابل استفاده از واشرهای حلقه ای فلزی و استیل میان مهره و کلگی پیچ است که معمولا به طور مستقیم به مهره ها متصل هستند. با استفاده از این واشرها دیگر احتمال باز شدن مهره ها در طولانی مدت به صفر می رسد چرا که مکانیزم عملکردی واشر حلقه ای فلزی ایجاد اصطکاک بیش از پیش میان مهره و سطح تماس سینی های کابل خواهد بود.

پیچ و مهره ها با استفاده از نیروی پیچش مهره و اصطکاک حاصله از این واشرها، یک اتصال استاندارد را میان سینی ها برقرار می کند. با این نوع ساختار عملاً بهره گیری از تکنیک‌های کاملاً مهندسی شده در طراحی پیچ و مهره محسوس است.

چگونگی استفاده از پیچ و مهره

در قسمت بدنه ی سینی کابل و در سرتاسر آن یکسری شیارها و یا پانچ های با ابعاد یکسان وجود دارد که برای اهدافی خاص طراحی شده اند. در وهله ی اول این شیارها به جهت ایجاد یک تهویه ی مناسب در سطح کابل ها و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آن ها می باشد.

اما در وهله ی دوم می توان از این شیارها که در قسمت انتهایی سینی ها واقع شده اند برای اتصال رابط ها با پیچ و مهره سینی کابل به بدنه ی اصلی سینی ها استفاده کرد. تعداد پیچ و مهره هایی که مناسب برقراری اتصالات محکم است معمولا در هر طرف یکسان می باشد.

بطوریکه برای اتصال یک رابط میان دو سینی معمولا در هر طرف بین چهار تا شش پیچ و مهره سینی کابل کافی خواهد بود. آنچه که اهمیت دارد اطمینان از محکم بودن آن هاست و در این خصوص باید با دقت بالا تمامی مهره ها تا حداکثر ظرفیت قابل پیچش خود محکم شوند.

خرید انواع اتصالات سینی کابل از مراکز معتبر

شرکت پتروکاسپین به عنوان یکی از مراکز معتبر در سطح کشور تأمین کننده تجهیزات حمایتی و پشتیبانی کابل اعم از انواع لوله برق، سینی کابل و نردبان کابل و سایر اتصالات مرتبط با آن می باشد.

این مجموعه در کنار ارائه ی قطعات و تجهیزات صنعتی دیگر مانند انواع شیرآلات صنعتی و لوله های فولادی، تمرکز ویژه ی بر عرضه ی قطعات پشتیبانی کابل دارد که هر کدام دارای بالاترین سطح امتیاز استاندارد می باشند. مشتریان گرامی می توانند با دریافت مشاوره های کاملاً تخصصی از شرکت پتروکاسپین نسبت به خرید قطعات مورد نیاز خود اقدام نمایند.
جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

مقالات


اطلاعات تماس