پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

نکات اجرایی سینی کابل

نکات اجرایی سینی کابل

یکی از مواردی که شما هنگام برق کشی یک ساختمان تجاری یا یک واحد صنعتی باید به آن توجه کنید؛ سینی کابل است. چون این ابزار در صنعت برق و الکترونیک یکی از پرکاربرد ترین ابزارهاست. در این مقاله ما قصد داریم تمامی نکات اجرایی سینی کابل را برایتان شرح دهیم. پس خوشحال می شویم تا پایان این مسیر با ما همراه شوید.

سینی کابل چیست؟

 سینی کابل یک وسیله ی کاربردی برای محافظت از کابل های برق ساختمان محسوب می شود. سینی کابل باعث جداسازی کابل ها می گردد. این محصول در متریال های مختلفی در بازار موجود است. وظیفه این محصول هدایت و توزیع برق در ساختمان است.

این محصول یک جایگزین خوب برای کاندوئیت ها است. شما می توانید در برق کشی ساختمان ها به جای اینکه از لوله ها استفاده کنید؛ از سینی کابل ها استفاده نمایید. زیرا یکی از نکات اجرایی در سینی کابل، این است که مورد تایید واحد های تجاری قرار گرفته و امنیت بالایی دارد.

شناسایی اتصالات قبل از اجرای سینی کابل | سینی کاری برق

بررسی کاربردها

یکی از نکات اجرای سینی کابل این است که در این سال ها  بسیار مورد توجه واحد های تجاری و ساختمان سازی قرار گرفته. زیرا از سینی کابل برای هدایت و حفاظت از فیبر های نوری استفاده می کنند. حتما سوالاتان این است که چرا این محصول تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ سینی کابل به این دلیل بسیار مورد توجه قرار گرفته که بهترین گزینه برای هدایت برق در ولتاژ بالا محسوب می شود.

از این رو برای مکان های که نیاز به انتقال برق با ولتاژ بالا هستند؛ مثل واحد های تجاری، کارخانه ها و بیمارستان ها از این محصول استفاده می کنند. اما یکی دیگر از نکات اجرای در سینی کابل ها ابعاد این محصول است.  ابعاد سینی کابل ها از 100 الی 800  تولید می شود. عرض این محصول هم بین 1.25 تا 1.5 است.

نکات اجرایی سینی کابل چیست ؟

یکی از نکات اجرایی سینی کابل؛ جنس سینی کابل است. سوال تمامی کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند این است که جنس این محصول از چیست. در پاسخ به این سوال باید گفت که جنس این محصول متفاوت است. این محصول به طور کلی از 5 نوع ماده تولید می شود. هر کدام از این مدل ها یک کارای به خصوصی دارد و در مکانی از آن ها استفاده می کنند.

  • نوع اول از جنس گالوانیزه سرد
  • نوع دوم از جنس گالوانیزه گرم
  • نوع سوم از جنس استیل
  • نوع چهارم از جنس پلاستیک
  • نوع پنجم از جنس کابل رنگی

اما بیشترین نوعی که کاربرد زیادی دارد؛ سینی کابلی است که از جنس گالوانیزه گرم تولید شده باشد. زیرا دوام و قدرت بیشتری دارد.

مشاوره قیمت و خرید سینی های کابل از شرکت پتروکاسپین | سینی کاری برق

لوازم جانبی سینی کابل از چه قسمت های تشکیل می شود ؟

از نکات اجرایی سینی کابل، اطلاع از لوازم جانبی آن است. به طور کلی سینی کابل به یک سری لوازمی نیازمند است. زیرا با کمک این لوازم جانبی موقعیت اجرایی این محصول افزایش پیدا می کند. این لوازم جانبی شامل موارد زیر می باشند.

تمامی این موارد کمک می کنند تا سینی کابل بهتر کار کند و عملکرد بهتری داشته باشد.

مزایای که یک سینی کابل دارد چیست؟

شما در هر جایی که نیاز به کابل کشی باشد به یک انتقال دهنده قوی هم نیازمندید. یکی از بهترین وسایلی که ما می توانیم به متخصصان و مهندسان برق پیشنهاد کنیم؛ استفاده از سینی کابل است. یکی از نکات اجرایی سینی کابل در پروژه های ساختمانی؛ مزایایی سینی کابل است.

چون این محصول هم سریع و آسان نصب می شود هم مقرون به صرفه است؛ هم از ایمنی بالایی برخوردار است. همچنین سینی کابل برای پروژه هایی که در دراز مدت نیازمند تغییراتی هستند؛ بسیار مناسب است. زیرا خیلی راحت می توان کابل را اضافه یا کم کرد.

وظایف سینی کابل چیست؟

قبل از اینکه بخواهید درباره ی نکات اجرایی سینی کابل بدانید و از این ابزار در ساختمان استفاده کنید؛ باید با وظایف این محصول آشنا شوید. یکی از وظایف این محصول انتقال برق از تابلو های برق در واحد های صنعتی و تجاری به دستگاه های موجود در کارخانه است. همچنین سینی کابل موظف است به این کابل ها نظم ببخشد و مانع از هرج و مرج و بهم ریختگی این سیم ها شود.

البته باید گفت که یکی از وظایف مهم این محصول مراقبت و نگهداری از سیم های برق در بلند مدت است. زیرا این محصول از سیم ها کابل های برق شما محافظت کرده تا در هنگام کار یا تعویض سیم ها دچار مشکل نشوید.

مزیتی که استفاده از سینی کابل دارد این است که شما در هر محیطی چه باز چه بسته می توانید از سینی کابل استفاده کنید. همچنین می توانید از این محصول در مکان های پرخطر مثل نیروگاه های برق، انواع پالایشگاه ها؛ نیروگاه های گازی و نفتی و مکان های مرطوب هم استفاده کنید.

با تمام ویژگی های که برای این محصول بیان شد استفاده نکردن از این محصول در انواع واحدهای تجاری و کارخانه ها غیر ممکن است.

زیرا باعث افزایش خطر در مکان هایی که فشار برق قوی دارند؛ می شود. انتخاب سینی کابل که از چه جنسی باشد، توسط مهندسان و متخصصان صنعت برق انجام می شود. مهندسین و متخصصین برق با توجه به میزان گرم شدن کابل ها؛ تصمیم می گیرند که از چه نوع سینی کابلی استفاده کنند.

البته با توجه به تمام نکات، باید بگوییم که سینی کابل به جهت حمایت از کابل های برقی در واحد های صنعتی و تجاری استفاده می شود.

متغیر عرض در ابعاد سینی کابل

هنگام خرید سینی کابل باید به چه مواردی دقت کرد؟

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد؛ سینی کابل نقش بسیار مهمی در تجهیزات حمایتی برق و کابل های برقی دارد. بنابراین برای این منظور باید از بهترین و با کیفیت ترین محصولات استفاده کرد. خرید سینی کابل یکی از عوامل مهم در راه اندازی برق یک واحد تجاری یا تاسیساتی است.

پس نمی توان به سادگی با آن برخورد کرد و شما باید همیشه بهترین نوع را مناسب با ظرفیت های واحد تجاری و صنعتی خود انتخاب نمایید. اما دو عامل مهمی که می تواند بر قیمت سینی کابل اثر بگذارد؛ یکی متراژ و دیگری شکل هندسی جریانات برقی است.

یعنی هرچه متراژ واحد صنعتی و تجاری شما بیشتر باشد شما باید میزان بیشتر از سینی کابل استفاده کنید. همچنین شکل هندسی کابل های برق هر چه پیچیده تر باشند؛ شما نیاز به سینی کابل بیشتری دارید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تمامی نکات اجرایی سینی کابل را برایتان بیان کنیم. اگر قصد دارید برای واحد تجاری یا صنعتی خود از سینی کابل استفاده نمایید؛ حتما با متخصصین این حوزه مشورت کنید تا بتوانند بهترین گزینه را به شما معرفی نمایند.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اطلاعات تماس