پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

جدا کننده سینی کابل و کاربردهای آن

جدا کننده سینی کابل و کاربردهای آن

سینی کابل به عنوان یکی از تجهیزات پشتیبانی کابل به وفور در پروژه های صنعتی که با هدف انتقال کابل های برق اجرا می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این سینی‌ها برای آنکه بتوانند در بالاترین سطح امنیت شرایط ایده آلی را برای کابل های برق فراهم کنند از یکسری قطعات جانبی استفاده می‌کنند که یکی از آنها جدا کننده سینی کابل است. البته در کنار این قطعات سینی‌ها نیاز به اتصالات سازه ای مختلف از قبیل سی چنل و راد گالوانیزه نیز دارند که از این طریق می‌توانند به شکل کاملا پایدار در ناحیه دیوار و سقف باقی بمانند.

دیگر وسایل شامل اتصالات بین سینی کابل است که در برگیرنده انواع زانو سینی کابل، سه راهی‌ها، چهار راه‌ها، رایزر سینی کابل، ردیوسرها و غیره می‌شود. اما موضوع اصلی این مقاله به طور اختصاصی در مورد جدا کننده سینی کابل می‌باشد. در ابتدا سعی می‌کنیم تعریفی به نسبت ساده ارائه دهیم تا به طور کامل با آن آشنا شوید. پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

جدا کننده سینی کابل چیست؟

جدا کننده یا دیوایدر سینی کابل قطعات به نسبت بلندی هستند که در داخل سینی در قسمت سطح مقطع آن قرار می‌گیرند. وظیفه اصلی آنها ایجاد تفکیک و جداسازی میان کابلهای قرار گرفته در داخل سینی است. دقیقا همانند ترانکینگ کفی که در داخل خود پارتیشن های متعددی دارد، سینی های کابل نیز اینگونه هستند.

سینی‌ها و انواع نردبان کابل که عرض به نسبت بلندی دارند در برخی موارد نیاز به جداکننده یا دیوایدرها دارند. جدا کننده سینی کابل می‌تواند بین یک یا دو عدد در هر سینی یا نردبان استفاده شود. البته بستگی به ابعاد سینی‌ها و نردبان‌ها دارد که هر چقدر عرض آنها بزرگتر باشد می‌توان دیوایدرهای بیشتری را استفاده کرد.

جدا کننده سینی کابل چیست؟

موارد استفاده از جدا کننده سینی کابل

اهداف بسیار زیادی برای استفاده از جدا کننده سینی کابل وجود دارد که مهمترین آن ایجاد نظم در مسیر کابل کشی است. در زمانی که در داخل سینی و نردبان کابل شمار بالایی از کابل های برق قرار دارند اگر جداکننده‌ها و دیوایدرها استفاده نشوند ممکن است این کابل‌ها در هم گره بخورند و در نتیجه امکان مدیریت آنها و همچنین تشخیص کابل مورد نظر بسیار سخت خواهد بود.

بنابراین دیوایدرها در داخل این تجهیزات پشتیبانی کابل استفاده می‌شوند تا در کنار نظم و یکپارچگی بالای کابلهای برق امنیت آن‌ها نیز افزایش پیدا کند.

این قطعه به طور هوشمندانه طراحی شده است. از لحاظ ابعادی کاملا سازگار با سینی‌ها و نردبان های کابل است. در واقع ارتفاع آن‌ها، طول و دیگر متغیرهای ابعادی هماهنگ با ارتفاع سینی‌ها است. این هماهنگی شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی از انواع درپوش سینی کابل استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی ارتفاع جدا کننده سینی کابل بالاتر از دیواره سینی‌ها باشد. در آن صورت در پوش‌ها نمی توانند به خوبی بر روی سینی قفل شوند. لذا این موضوع فوق العاده اهمیت دارد که دیوایدرهایی را تهیه کنید که دقیقا هم ارتفاع با دیواره سینی باشند.

طول دیوایدر سینی کابل بر حسب متر

طول و متراژ دیوایدر سینی کابل بر اساس ابعاد سینی‌ها در نظر گرفته می‌شود. بنابراین هر سایزی که سینی های کابل دارند دقیقاً در جدا کننده سینی کابل نیز صدق می‌کند. همانطور که می‌دانید سینی‌ها و نردبان های کابل در متراژهای دو متری و سه متری طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین طول دیوایدر سینی کابل دقیقا در همین مقدار است.

البته این قطعات قابلیت برش و کات شدن را دارند و شما می‌توانید با استفاده از ابزار و تجهیزات مخصوص ابعاد دقیقی از این قطعات را آماده سازی کنید. این دیوایدرها مخصوص شاخه های سینی کابل ساخته شدند. بنابراین معمولا نمی‌توان آنها را در قسمت اتصالات سینی کابل نصب کرد.

موارد استفاده از جدا کننده سینی کابل

ارتفاع دیوایدر سینی کابل

ارتفاع جدا کننده سینی کابل مهمترین متغیری است که در زمان خرید دیوایدر سینی باید به آن توجه کنید. این موضوع در قسمت های قبل به طور کامل توضیح داده شد. ابعادی که برای ارتفاع دیوایدر سینی کابل در نظر گرفته شود عبارتند از 36 میلی متر، 46 میلی متر، 56 و 96 میلیمتر است.

این ابعاد کاملا استاندارد و دقیق هستند. به همین دلیل در صورت نصب صحیح در مرکز سینی کابل، ارتفاع و دیواره سینی مورد نظر یکی خواهند بود. لذا درپوش‌ها بدون هیچگونه مشکلی روی سینی و نردبان کابل قرار می‌گیرند.

مقدار ضخامت دیوایدر سینی کابل

ضخامت جدا کننده سینی کابل نیز کاملا استاندارد و بر اساس معیارهای سازمان های بین المللی می‌باشد. ابعادی که برای این متغیر در نظر می‌گیرند معمولاً در اندازه های 1، 1.25، 1.5 و 2 میلیمتر می‌باشد. افزایش ضخامت این قطعات زمانی اتفاق می‌افتد که ارتفاع یا ابعاد فیزیکی آنها مانند متراژ بیشتر شود. سینی هایی که دارای عرض بالاتری هستند و همچنین دیواره های بلندتری دارند نیاز به دیوایدرهای با ارتفاع و ضخامت بیشتر دارند.

به عنوان قاعده کلی ایجاد ساختاری هماهنگ میان اجزای مختلف یک شبکه سینی کابل فوق العاده ضرورت دارد. به عنوان مثال هر چقدر ابعاد سینی‌ها کوچک تر شود، به تبع آن لازم است از اتصالات کوچکتر نیز استفاده کنیم. در ارتباط با لوازم جانبی نیز این قاعده صدق می‌کند.

مقدار ضخامت دیوایدر سینی کابل

مزیت های جدا کننده سینی کابل

مهمترین امتیازاتی که جدا کننده سینی کابل دارد این است که از متریال و ساختار فلزی بسیار با کیفیت و مقاوم ساخته شده است. اگرچه این قطعات نیروی وزن خاصی را تحمل نمی‌کنند و عملا هیچگونه نیرویی به آن‌ها وارد نمی شود. اما استفاده از آلیاژهای محکم در ساختار آن‌ها می‌تواند عملیات تفکیک داخلی سینی را کاملا استاندارد و ایمن کند.

از طرف دیگر سینی‌ها به دلیل آن که متحمل نیروی وزن ناشی از کابل های برق هستند لازم است چگالی بالا و همچنین از آلیاژهای استیل کربنی ساخته شوند. این جدا کننده‌ها عملیات نصب و اتصال بسیار سهل و آسانی را دارند و معمولاً در فواصل مناسب با استفاده از پیچ و مهره در بستر سینی‌ها نصب می‌شوند.

خرید انواع لوازم جانبی سینی کابل از شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین تولید کننده با کیفیت ترین انواع قطعات پشتیبانی کابل از قبیل سینی های کابل و همچنین تجهیزات جانبی آن است. تنوع سایز و همچنین گالوانیزه بودن این محصولات جزو مزیت های اصلی آنها تلقی می‌شود. علاوه بر این همگی از قیمت مقرون به صرفه برخوردار هستند. شما می‌توانید جهت خرید سینی کابل و دیگر متعلقات با کارشناسان ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اطلاعات تماس