پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

سینی کابل دو خم

سینی کابل دو خم

سینی کابل دو خم

Galvanized cable tray

سینی کابل دو خم از ورق فولادی فابریک یا گرم  تولید می شود ، که با توجه به مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی و رطوبت و همچنین محیط های شرجی گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در سیستم های کابل کشی کارخانجات صنایع مختلف ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی می باشد.

جهت پانچ سینی کابل دو خم از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر استفاده و جهت خمکاری سینی کابل از دستگاه نیمه اتوماتیک خم استفاده می شود. سینی کابل های کاسپین پایپ پس از تولید به وسیله تسمه بر روی پالت های چوبی قابل حمل توسط لیفتراک نصب می گردد.

جهت تولید سینی کابل از ورق گالوانیزه گرم و یا گالوانیزه سرد در ضخامت های 0.8 میل الی 2.5 میلیمتر استفاده می شود . که در انواع پانچ دار و بدون پانچ تولید می گردد.

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع سینی کابل های دو خم در سایزهای و ضخامت های مختلف ، توانایی تولید سینی کابل را در ابعاد های مختلف و طبق نقشه سفارشی را نیز دارا می باشد.

 سینی کابل دو خم

ویژگی های ورق مورد استفاده در سینی کابل دو خم

سینی کابل دو خم مطابق با تکنولوژی روز دنیا تولید شده و به همین دلیل از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این دسته از تجهیزات صنعتی به واسطه ویژگی های ظاهری و کیفیتی که دارند به وفور در تاسیسات برقی صنایع گوناگون از قبیل نفت و گاز، نساجی، صنایع ساختمانی و … مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به کاربرد این تجهیزات ورق مورد استفاده در سینی کابل باید ویژگی های به خصوصی داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ضد زنگ زدگی و خوردگی

به طور کلی ورق مورد استفاده در سینی کابل باید در برابر رطوبت و خوردگی از خود مقاومت نشان دهد تا بتوان از آن در محیط های روباز و صنعتی استفاده نمود. به طور کلی ورق های مورد استفاده در سینی کابل دو خم عمدتا از طریق فرآیند گالوانیزاسیون پوششی از فلز روی بر سطح آن ها قرار می گیرد. چرا که فلز روی به طور ذاتی در برابر رطوبت و فرسایش مقاومت نشان می دهد.

قابلیت چکش خواری

متریال پایه و اصلی سینی کابل باید به گونه ای انتخاب شود، که قابلیت چکش خواری داشته باشد. به کارگیری مواد ترد و شکننده مانند چدن در ساختار سینی کابل ها سبب می شود تا در حین فرآیند خم کاری، ورق با جای خم شدن، بشکند و یا آنکه ترک بردارد. بنابراین داشتن قابلیت چکش خواری از جمله مهمترین مشخصه های ورق مورد استفاده در فرآیند تولید سینی کابل است.

مقاومت در برابر درجه حرارت بالا

به طور کلی ورق مورد استفاده باید در دمای کاری بسیار بالا نیز از خود مقاومت نشان دهد. ورق هایی که در دمای های نسبتا بالا تغییر شکل می دهند نباید در ساختار سینی کابل ها به کار گرفته شوند.

نحوه انتخاب سینی کابل دو خم

جهت انتخاب بهتر سینی کابل دو خم می بایست حجم کلی کابل ها مشخص گردد. مثلا جهت 7 عدد کابلی که قطر هر کدام 2 سانتیمتر است و در کنار هم در کف سینی قرار می گیرد می توان از سینی کابل با عرض 15 سانتیمتر یا عرض 20 سانتیمتر استفاده نمود.

سینی کابل در عرض های 5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 40 ، 50 و 60 سانتیمتر و در ارتفاع های 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 و 15 سانت و در شاخه های 2 و 3 متری تولید می گردد.

معمولا می توان در سفارش سینی کابل های درب دار جهت کاهش هزینه خرید ، درب سینی کابل را از ورق نازک تر از خود سینی انتخاب نمود . برای مثال در زمان سفارش سینی کابل دو خم عرض 50 ضخامت 1.5 میلیمتر می توان درب را با ورق ضخامت 1.25 میلیمتر انتخاب شود. در سینی های درب دار می توان درب را به وسیله کلمپ کمربندی و یا پیچ و مهره به خود سینی محکم نمود.

مزایای استفاده از دستگاه CNC به منظور پانچ کردن سینی کابل

  • یکنواخت کردن سطح مقطع برش خورده
  • جلوگیری از آسیب رساندن به کابل ها
  • جلوگیری از آسیب رساندن به دست مجری
  • دقت بالا در فرآیند برش کاری و پانچ کردن
  • افزایش زیبایی و کارایی سینی کابل ها

سینی کابل دو خم

جدول ابعاد و وزن سینی کابل دوخم
عرض سینی کابل دو خم ضخامت ورق سینی کابل دو خم طول سینی کابل دو خم ارتفاع سینی کابل دو خم وزن هر متر سینی کابل دو خم وزن هر متر درب سینی کابل دو خم
سینی کابل عرض 10 سانتی متر 0.7 میلیمتر 2 متر 4 سانت 1.2 کیلوگرم 0.8 کیلوگرم
سینی کابل عرض 15 سانتی متر 0.8 میلیمتر 2 متر 4 سانت 1.6 کیلوگرم 1.2 کیلوگرم
سینی کابل عرض 20 سانتی متر 0.9 میلیمتر 2 متر 4 سانت 2.3 کیلوگرم 1.7 کیلوگرم
سینی کابل عرض 25 سانتی متر 1 میلیمتر 2 متر 5 سانت 3.1 کیلوگرم 2.3 کیلوگرم
سینی کابل عرض 30 سانتی متر 1.25 میلیمتر 2 متر 5 سانت 4.4 کیلوگرم 3.5 کیلوگرم
سینی کابل عرض 40 سانتی متر 1.5 میلیمتر 2 متر 6 سانت 6.3 کیلوگرم 5.3 کیلوگرم
سینی کابل عرض 50 سانتی متر 1.5 میلیمتر 2 متر 6 سانت 7.8 کیلوگرم 6.6 کیلوگرم
سینی کابل عرض 60 سانتی متر 2 میلیمتر 2 متر 8 سانت 12.6 کیلوگرم 10.5 کیلوگرم

 

سینی کابل دو خم

بدلیل مصرف کمتر ورق در سینی کابل دو خم ، به همین علت هزینه و قیمت سینی کابل دو خم از سینی کابل چهارخم و 6 خم کمتر می باشد.

آیتم های مهم در انتخاب سینی کابل دو خم

  • عرض سینی کابل دو خم به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع سینی کابل به سانتی متر یا میلیمتر
  • طول سینی کابل به متر
  • ضخامت ورق سینی کابل
  • ضخامت ورق درب سینی کابل
  • نوع پانچ دار یا بدون پانچ بودن سینی کابل
  • نوع ورق سرد یا ورق گرم

معمولا سینی کابل های دو خم کاسپین در طول های 2 متر و 3 متر تولید و عرضه می گردد. زمانی که کابل هایی که قرار است توسط سینی کابل نگهداری شود دارای گرمای کابل هستند از سینی کابل پانچ دار استفاده می شود که با دارا بودن سوراخ های متعدد در بدنه سینی باعث گردش هوا و خنک ماندن کابل ها می گردد.

جهت اتصالات سینی کابل به همدیگر و سینی کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب سینی کابل از ساپورت های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان سینی کابل را به سقف یا دیوار نصب نمود.

اتصالات سینی دو خم

از مهمترین و پرمصرف ترین اتصالات سینی کابل دو خم می تواند به زانوی داخلی سینی ، زانوی خارجی سینی ، سه راهی سینی کابل ، چهارراهی سینی ، رابط سینی ، تبدیل سینی کابل ، تبدیل سینی به نردبان ، پیچ و مهره کله قارچی اشاره نمود.

لوازم جانبی سینی کابل دو خم

سینی کابل دو خم به منظور اجرای راحت تر به لوازم گوناگونی نیازمند است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درب سینی کابل

به طور کلی استفاده از درب سینی کابل باعث می شود تا کابل ها و سیم های به کار گرفته شده در تاسیسات برقی ساختمان ها، کمتر در معرض نور خورشید قرار گرفته و از طول عمر بیشتری برخوردار باشند.

ساپورت سینی کابل

به طور کلی به منظور عبور سینی کابل دو خم از کنار دیوار و یا زیر سقف باید از ساپورت یا نگهدارنده استفاده شود. عمدتا نگهدارنده های سینی کابل به دو دسته ساپورت های دیواری و سقفی دسته بندی می شوند. این ساپورت ها عمدتا از ورق های گالوانیزه شده تهیه شده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

پیچ و مهره

به منظور اتصال سینی کابل ها به اتصالات و یا ساپورت ها از پیچ و مهره استفاده می شود. پیچ و مهره ها بر حسب ابعاد و اندازه های سینی کابل عمدتا در سایز های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. هرچه ابعاد سینی کابل و وزن سیم ها و کابل های قرار گرفته روی آن بیشتر باشد، از پیچ مهره ای با گرید بزرگتر استفاده می شود.

جهت اطلاع از به روز ترین قیمت و شرایط تولید سینی کابل دو خم کاسپین می توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

021-41805555

مقالات


اطلاعات تماس