پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

سینی کابل پی وی سی؛ مزیت‌ها، سایز و اتصالات

سینی کابل پی وی سی؛ مزیت‌ها، سایز و اتصالات

متقاضیان خرید تجهیزات پشتیبانی کابل قطعاً با سینی کابل گالوانیزه آشنایی کامل دارند و می‌دانند که این قطعات از ورق های استیل ضد زنگ و بسیار مقاوم ساخته شده اند. اما اینها تنها یک نمونه از این محصولات هستند. شرکت های تولید کننده این قطعات سینی کابل پی وی سی را نیز طراحی و به بازار عرضه کردند.

همانطور که از نام آن کاملاً مشخص است این قطعات به جای ورق های گالوانیزه فولادی از متریال pvc یا پلیمری ساخته شده اند. این ویژگی منحصر به فرد شرایطی را فراهم می‌کند تا کاربری آنها خاص و ویژه شود.

معمولاً در محیط های با تنش حداقلی می‌توان از این سینی‌ها استفاده کرد. در نتیجه این بستگی به نوع پروژه شما دارد که از نوع گالوانیزه یا پی وی سی سینی‌ها استفاده و بهره برداری کنید. در این مقاله سعی می‌کنیم اطلاعات مفصلی را در مورد سینی کابل pvc ارائه دهیم. لذا اگر برای راه اندازی پروژه خود نیازمند خرید سینی کابل هستید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

مزیت های اصلی سینی کابل پی وی سی

مزیت های اصلی سینی کابل پی وی سی

مزیت های بسیار زیادی را می‌توان برای سینی کابل پی وی سی ذکر کرد که شامل موارد ذیل می‌شود:

  • سینی کابل pvc با توجه به نوع متریال پلیمری که دارد از وزن بسیار پایین برخوردار است. در نتیجه در زمان نصب و اتصال آن در ارتفاعات سازه روند کار شما سریع و با امنیت بالا خواهد بود.
  • بدنه سینی کابل پی وی سی نارسانا است. لذا اگر به هر دلیلی رشته سیم های برق با سینی‌ها تماس داشته باشند خطر برق گرفتگی را نخواهند داشت.
  • به عنوان یک قاعده کلی متریال پلیمری کاملاً غیر خورنده هستند. بر خلاف فلزات که در معرض آب و هوای محیط دچار زنگ زدگی می‌شوند اما در ارتباط با صفحات pvc هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد.
  • تا یک محدوده خاصی می‌توانند در برابر ضربه و تنش های فیزیکی مقاوم باشند. به همین دلیل به راحتی دچار شکستگی، ترک و تخریب ساختاری نمی شوند.
  • کاملاً ضد حریق هستند و دارای ساختار نسوز می‌باشند. لذا اگر در معرض آتش قرار بگیرند دچار ذوب شدگی نمی شوند.
  • دارای طیف گسترده ای از اتصالات هستند که می‌توانند یک شبکه به هم پیوسته و کاملا یکپارچه‌ای را به وجود آورند.
  • در سایزهای مختلف عرضه می‌شوند در نتیجه شما می‌توانید بر روی سطح مقطع سینی‌ها چندین سیم و کابل را مسیریابی و هدایت کنید.

سایز سینی کابل پی وی سی

سینی کابل پی وی سی سایزبندی های متنوعی را دارند. در نتیجه در زمان خرید این قطعات شما باید موضوع سایز را جزو اولویت‌های خود قرار دهید. برای معرفی ابعاد سینی های کابل دو متغیر عرض و ارتفاع را همواره در نظر می‌گیرند. این ابعاد شامل موارد ذیل می‌باشد که بر حسب میلیمتر هستند:

  • 400*100
  • 100*60
  • 150*60
  • 200*60
  • 300*60

مواد ذکر شده در بالا همانطور که گفته شد معرف عرض و ارتفاع سینی کابل پی وی سی هستند. عدد بزرگتر نشان دهنده عرض و عدد کوچکتر ارتفاع سینی را مشخص می‌کند. این ارتفاع کاملاً استاندارد است و می‌تواند یک حفاظت فیزیکی ایده آلی را برای سینی و کابل های برق فراهم کند. متغیر دیگری که مطرح می‌شود در ارتباط با طول شاخه سینی کابل است.

معمولاً سینی های کابل را در شاخه های سه متری طراحی می‌کنند. البته اگر به هر دلیلی لازم بود که ابعاد محدودتری استفاده کنید می‌توانید این سینی‌ها را کات یا برش دهید. ابزارهای مخصوصی در این حوزه وجود دارد که مانع آسیب رسیدن به بدنه اصلی سینی می‌شود.

سایز سینی کابل پی وی سی

کاور سینی کابل pvc

کاورها در واقع همان درپوش سینی کابل هستند که نه‌تنها در نمونه pvc و پلیمری این محصول طراحی و ساخته شده اند. بلکه شما می‌توانید در نمونه های گالوانیزه نیز این درپوش‌ها را ببینید. هدف استفاده از این کاورها این است که گرد و غبار یا آلاینده های محیط وارد محفظه سینی نشوند و از این طریق غشای پلیمری کابل‌ها آسیب نبیند.

با توجه به آنکه سطح مقطع سینی کابل پی وی سی به صورت پانچ شده یا سوراخ دار هستند. در نتیجه نباید نگران افزایش دمای سیم و کابل های برق باشید. این قاعده حتی اگر از کاور سینی کابل استفاده کنید باز هم وجود دارد.

اتصالات سینی کابل

شاخه های سینی کابل برای آنکه بتوانند شبکه یکپارچه ای را ایجاد کنند نیاز اساسی به اتصالات دارند. اگر بخواهیم مجموعه ای کامل از اتصالات سینی های کابل را معرفی کنیم قطعات بسیار زیادی را شامل می‌شود. هر کدام برای اهداف خاصی در شبکه‌های سیم کشی برق استفاده می‌شوند. در ذیل ضمن معرفی هر کدام توضیحات جامعی را نیز ارائه می‌دهیم:

جدا کننده سینی کابل جزو اتصالات سینی‌ها تلقی نمی شوند. اما در گروه لوازم جانبی سینی کابل قرار دارند که وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد تفکیک و جداسازی در محفظه داخلی سینی کابل می‌باشد. همچنین می‌توانند باعث نظم در هدایت سیم‌ها و کابل های برق شوند.

رایزرها جزو قطعات اتصال دهنده اصلی برای سینی کابل پی وی سی و حتی نمونه های فلزی هستند. با این قطعات می‌توان یک تغییر جهت 90 درجه از حالت افقی به عمودی و همچنین عمودی به افقی را داشت.

زانوها به عنوان یک قطعه اتصال دهنده پرکاربرد می‌توانند یک تغییر جهت 90 درجه را در حالت افقی ایجاد کنند. از این قطعات به وفور در شبکه‌های نصب سینی کابل استفاده می‌شود.

همانطور که از نام این قطعات اتصال دهنده کاملا مشخص است. می‌توانند سه یا چهار سینی کابل را به یکدیگر اتصال دهند. در مواردی که نیاز به انشعاب گیری های گسترده وجود دارد این قطعات بسیار کاربردی خواهند بود. اینکه در چه شرایطی از این اتصالات استفاده کنیم باز هم بستگی به نوع و نقشه شبکه سینی کابل دارد.

خرید انواع سینی کابل از شرکت پتروکاسپین

خرید انواع سینی کابل از شرکت پتروکاسپین

در شرکت پتروکاسپین علاوه بر سینی های کابل pvc نمونه های استیل گالوانیزه نیز وجود دارد. این قطعات کاربردی کاملا مطابق با معیارهای بین المللی در داخل تولید می‌شوند. همچنین این سینی‌ها علیرغم کیفیت بالایی که دارند از قیمت مقرون به صرفه ای نیز برخوردار هستند. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید تا راهنمایی های جامع در ارتباط با خرید محصولات به شما ارائه شود.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اطلاعات تماس