پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

ریل سی چنل چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

ریل سی چنل چه ویژگی ها و کاربردهایی دارد؟

ریل سی چنل یکی از قطعات بسیار پرکاربرد جهت ایجاد شبکه های گسترده کابل کشی می باشد. هدف استفاده از این ریل ها ایجاد یک شبکه پشتیبانی و نگهدارنده برای سینی ها و انواع لوله برق می باشد.

این قطعات می توانند به عنوان سیستم ساپورت در سینی های کابل و هم به عنوان ریل های نگهدارنده لوله ها و کابل های برق مورد استفاده قرار گیرند. ریل سی چنل به واسطه ساختار بسیار محکم و سخت خود عملاً ایمنی کابل کشی را در ارتفاعات سازه افزایش می دهد. در ادامه مقاله جزئیات بیشتری را در ارتباط با ویژگی ها و کاربرد های این قطعات به طور مفصل ارائه می دهیم.

ویژگی های ریل سی چنل

  • جنس و متریال ساخت ریل سی چنل معمولا از فولاد و آلیاژهای استیل می باشد. در نتیجه شدت مقاومتی که از این قطعات انتظار دارید در بالاترین حد ممکن می باشد.
  • برای آنکه ریل سی چنل در محیط های مرطوب دچار زنگ زدگی و خوردگی نشود معمولاً از فرایند گالوانیزاسیون گرم برای پوشش دهی آن ها استفاده می شود. این فرایند مقاوم سازی، قطعات را در برابر اکسیداسیون محافظت می کند.
  • ساختار بدنه ریل های سی چنل همانطور که از نام آن مشخص است به صورت C می باشد. در نتیجه به راحتی انواع بست چنگالی را به منظور حمایت از انواع لوله برق و کابل ها در خود جای می دهند.
  • قابلیت اتصال به سقف و دیواره ها را دارند و از همه مهمتر می توان آنها را با استفاده از انواع راد گالوانیزه برای ایجاد ساپورت سینی کابل به صورت معلق مورد استفاده قرار داد.
  • به هیچ عنوان در اثر نیروی وزن سینی ها و کابل های برق دچار انحراف ساختاری نمی شوند. این ویژگی ارزشمند نشان می‌دهد که چگالی سی چنل گالوانیزه تا چه حد بالا می باشد.
  • در شاخه های یک متری و همچنین سه متری طراحی و تولید می شوند و شما می توانید متناسب با وسعت پروژه خود این قطعات را کات کنید.

ویژگی های ریل سی چنل

کاربرد ریل سی چنل در شبکه های ساپورت سینی کابل

در برخی از مواقع برای ایجاد شبکه های ساپورت سینی کابل نیاز به ریل سی چنل است. در واقع با استفاده از این قطعات شما می توانید یک سیستم ساپورت بسیار قوی و پایداری را در ارتفاعات داخلی سازه ایجاد کنید. اما سوال اصلی اینجاست که برای ایجاد ساپورت سینی کابل به صورت معلق در کنار سی چنل ها به چه قطعات دیگری نیاز داریم؟ پاسخ کاملا روشن است. به رادهای گالوانیزه نیاز داریم. راد ها مفتول هایی کاملا فولادی و تمام رزوه می باشند که برای ایجاد ساپورت های آویز همراه با ریل سی چنل مورد استفاده قرار می گیرند.

مزیت بسیار مهمی که ایجاد ساپورت سینی کابل همراه با رادهای گالوانیزه و سی چنل ها دارد این است که شما می توانید یک سیستم ساپورتی طبقاتی را ایجاد کنید. یعنی در یک نقطه قابلیت پشتیبانی از دو یا سه سینی کابل وجود دارد. برای ایجاد این سیستم پیچیده لازم است که از دو عدد سی چنل به صورت طبقاتی استفاده کنیم. راد های گالوانیزه به شکل دو طرفه در داخل این ریل ها قرار می گیرند و شما با نصب و اتصال مهره ها در داخل راد می توانید یک سیستم ساپورت طبقاتی را به وجود آورید. در تصویر ذیل به وضوح می توانید این نوع از ساپورت سینی کابل را مشاهده کنید.

کاربرد ریل سی چنل در شبکه های ساپورت سینی کابل

کاربرد ریل سی چنل به عنوان نگهدارنده انواع لوله برق و کابل ها

کاربرد دیگر ریل سی چنل این است که شما می‌توانید با اتصال مستقیم آنها به سقف یا ناحیه دیوار از آنها به عنوان یک نگهدارنده انواع لوله برق و کابل ها استفاده کنید. برای ایجاد یک سیستم پشتیبانی لازم است که شما از یک بست چنگالی گالوانیزه استفاده کنید. این بست های چنگالی در دو نوع بست چنگالی عایق دار و یا نمونه های معمولی می باشند.

برای نگه داشتن لوله های فولادی برق شما می توانید از بست های معمولی استفاده کنید. اما اگر کابل ها در یک مسیر مشخص مسیریابی و هدایت شوند شما حتما نیاز به بست چنگالی عایق دار دارید تا بتوانید کابل های برق را بدون آسیب به بدنه آنها در سطح دیوار یا سقف نگه دارید.

سایز بست چنگالی متناسب با ابعاد کابل ها و لوله های برق تغییر می کند. هرچقدر سایز لوله ها و کابل ها افزایش یابد لازم است که شما از بست چنگالی با سایز بزرگ استفاده کنید. در محور هر ریل سی چنل امکان اضافه کردن چندین بست چنگالی وجود دارد. بنابراین شما در یک ناحیه واحد می توانید چندین لوله یا کابل را در محور سی چنل با استفاده از بست های چنگالی به شکل کاملا پایدار نگه دارید.

وزن پایین و مقاومت بالای ریل ها

ریل سی چنل همانطور که گفته شد معمولاً به عنوان قطعات ساپورت سینی کابل مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی ممکن است شما بخواهید آنها را به طور مستقیم به سقف یا دیوار متصل کنید. در همه موارد پایین بودن وزن این قطعات فوق العاده اهمیت دارد. در طرف مقابل وزن پایین آنها باعث کاهش مقاومت و سختی آنها نشده است.

ضخامتی که معمولاً برای ریل سی چنل در نظر گرفته می شود از 1.5 میلیمتر تا نهایت 2.5 میلیمتر می باشد. در این ضخامت کنترل شده به خوبی می توان المان سبک وزن بودن و افزایش مقاومت را در این گونه قطعات به وجود آورد.با این مزیت ارزشمند شرایط استفاده از این قطعات فوق العاده سهل و آسان خواهد شد.

مشاوره قیمت و خرید سی چنل ها از شرکت پترو کاسپین

مشاوره قیمت و خرید سی چنل ها از شرکت پترو کاسپین

مشتریان گرامی می توانند با کیفیت ترین انواع سی چنل را با یک قیمت بسیار مقرون به صرفه از شرکت پتروکاسپین خریداری کنند. کارشناسان ما همواره در تلاش هستند که در حوزه خرید محصولات جامع ترین اطلاعات را به مشتریان ارائه دهند.

شما می توانید از طریق دریافت این اطلاعات کاربردی و مهم روند خرید بسیار سهل و آسان و با رضایت مندی کاملی را داشته باشید. جهت دریافت مشاوره تخصصی در زمینه خرید محصولات و همچنین آگاهی از قیمت آنها می توانید با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اطلاعات تماس