پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

راد تمام رزوه گالوانیزه چیست؟ 2 کاربرد مهم و بسیار اساسی آن

راد تمام رزوه گالوانیزه چیست؟ 2 کاربرد مهم و بسیار اساسی آن

راد تمام رزوه گالوانیزه یک مفتول فلزی است که در سرتا سر خود دارای رزوه می‌باشد. در نتیجه می‌توان بر روی آن انواع مهره‌ها را پیچ کرد. کاربردهای بسیار متعددی را می‌توان برای راد گالوانیزه ذکر کرد. اما مهمترین موارد استفاده آن در سیستم های پشتیبانی کابل کشی است.

در این مقاله قصد داریم دو نمونه از کاربری هایی که این رادها در شبکه کابل کشی به کار گرفته می‌شوند ذکر کنیم. از طرفی مجموعه ای از اطلاعات فنی و جزئیات ساختاری را در ارتباط با این محصول ارزشمند ارائه می‌دهیم تا بیشتر با ویژگی های آن آشنا شوید.

پیچ تمام رزوه در شبکه های کابل کشی

سیستم‌ها و شبکه های برق رسان نیاز به قطعات و اتصالات پشتیبان دارند. شما نمی توانید این کابل‌ها را بدون تجهیزات پشتیبان کننده در ارتفاعات سازه نصب و مسیریابی کنید. معمولاً در بسیاری از محیط های صنعتی به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد نواحی سقفی و دیواری برای انتقال کابل‌ها انتخاب می‌شود.

در چنین شرایطی کابل‌ها هم کاملا سالم می‌مانند و هم اینکه با نظم بالا می‌توان یک برق رسانی با امنیت ایده آلی را شکل داد. راد تمام رزوه گالوانیزه برای پشتیبانی کابل‌ها نقش بسیار مهمی دارند.

به طور کلی می‌توان دو نوع کاربرد را برای آنها مطرح کرد. همانطور که می‌دانید برای محافظت و مسیریابی کابل‌ها از سینی کابل و همچنین لوله برق استفاده می‌شود. این دو اصلی ترین المان برای حمل و هدایت کابل‌ها هستند. به دلیل ساختار فلزی که سینی‌ها و همچنین لوله های فولادی برق دارند.

در نتیجه غشاهای ظریف کابل‌ها آسیب نمی بیند. اینکه راد تمام رزوه گالوانیزه چگونه باعث حمایت لوله های برق و همچنین سینی های کابل می‌شود در قسمت بعد به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

پیچ تمام رزوه در شبکه های کابل کشی

1- نقش راد تمام رزوه گالوانیزه در فرایند نصب سینی های کابل

یکی از پروژه هایی که در بسیاری از محیط های صنعتی انجام می‌شود مسیریابی کابل‌ها همراه با نصب سینی های گالوانیزه است. آیا می‌دانید سینی های کابل برای پایدار ماندن در سازه نیاز به راد ساپورت سقفی دارند. برای پیاده سازی این مجموعه قطعات ما نیاز به سی چنل‌ها، راد تمام رزوه گالوانیزه، سینی های کابل و اتصالات مرتبط با آن داریم.

روند کار به این صورت است که متناسب با نقشه کار ابتدا سی چنل‌ها به ناحیه سقف متصل می‌شوند. سپس راد های گالوانیزه با استفاده از مهره های مخصوص در داخل آن قرار می‌گیرند.

بعد از آن می‌توان به صورت طبقاتی یک الی سه سی چنل را بر روی راد گالوانیزه سوار کرد. در چنین شرایطی امکان ساپورت و پشتیبانی سینی‌ها به صورت طبقاتی وجود دارد. البته در همه موارد رادهای گالوانیزه از طریق سی چنل به سقف متصل نمی شود. بلکه می‌توانند به شکل مستقیم نیز همراه با اتصالات مخصوص در سقف سازه نصب شوند. معمولاً این نوع سیستم پشتیبانی را با نام ساپورت U شکل می‌شناسند.

نقش راد تمام رزوه گالوانیزه در فرایند نصب سینی های کابل

2- استفاده از پیچ بلند تمام رزوه همراه با بست اسپیت

برای مسیریابی و حمایت کابل‌ها همراه با لوله های برق لازم است که از اتصالات مختلف استفاده کنیم. یکی از آنها بست اسپیت می‌باشد. این بست‌ها همراه با مجموعه ای از قطعات مکمل در ارتفاعات سازه نصب و پیاده سازی می‌شوند. در ابتدای کار سی چنل‌ها به سقف سازه متصل می‌شوند.

سپس بست های اسپید به طور غیر مستقیم از طریق راد تمام رزوه گالوانیزه به سقف سازه نصب می‌شود. به دلیل سیستم یکپارچه ای که وجود دارد به راحتی می‌توان لوله های برق را به شکل کاملا پایدار نگه داشت. بست اسپیت با نام بست های دو تکه نیز شهرت دارند. در قسمت بالا و مرکزی آن یک ناحیه پیچ خور وجود دارد که محل قرارگیری لوله های فلزی است.

با افزایش سایز بست اسپیت به همان نسبت محل پیچ خور بزرگتر می‌شود. در نتیجه شما باید از رادهای گالوانیزه با قطر بیشتر استفاده کنید. راد تمام رزوه گالوانیزه اگر قرار است برای پشتیبانی از وزن بالا استفاده شود حتماً لازم است نسبت به انتخاب قطر صحیح ظرافت و دقت بیشتری را اعمال کنید.

سایزبندی های راد تمام رزوه گالوانیزه

سایز بندی های مختلفی برای راد تمام رزوه گالوانیزه وجود دارد که پرکاربردترین آن راد گالوانیزه 10 است. البته نمره های دیگری از این محصول شامل سایز 8، 12، 16 و 20 است. همان طور که گفته شد انتخاب سایز صحیح بستگی به نوع پروژه شما و وزن شبکه پشتیبانی دارد.

طبیعتاً راد هایی که ابعاد قطورتری را دارند به همان نسبت قابلیت تحمل وزن بالا را نیز خواهند داشت. شما می‌توانید این رادها را در شبکه‌های نصب سینی کابل به صورت تکی یا دوطرفه استفاده کنید. به دلیل جنس فولادی بسیار سختی که این قطعات دارند به هیچ عنوان دچار شکست و تخریب ساختاری نمی شوند.

از طرفی این مفتولهای رزوه ای دارای پوشش های گالوانیزه گرم هستند. لذا در محیط های مرطوب دچار زنگ زدگی نمی شوند. سایز و گام رزوه‌ها نیز کاملاً ثابت است و در اثر اعمال نیرو از طرف مهره‌ها دچار انحراف و شکستگی نمی شود. اگرچه محل رزوه‌ها ظرافت بالایی دارد. اما به دلیل طراحی و ساخت استاندارد مقاومت و استحکام بی نظیری را از خود نشان می‌دهند.

سایزبندی های راد تمام رزوه گالوانیزه

نکات مرتبط با خرید راد تمام رزوه

برای خرید راد تمام رزوه گالوانیزه نکات متعددی را باید مد نظر قرار دهید. موضوع اول مرتبط با سایز این محصولات است. شما باید یک هماهنگی ساختاری میان حجم پروژه خود و همچنین ابعاد رادها ایجاد کنید تا بتوانید یک سیستم ایمن و پایداری را داشته باشید.

موضوع دوم پوشش های گالوانیزه گرم در این قطعات است. اگر از یک مرکز معتبر و شناخته شده خرید خود را انجام دهید نه تنها هزینه مقرون به صرفه ای را پرداخت می‌کنید. بلکه تمام تجهیزات با کیفیت بالا و طبق استانداردهای تعریف شده در اختیار شما قرار می‌گیرد.

رادهای گالوانیزه معمولاً در متراژ های بلند به فروش می‌رسند. از طرفی شما می‌توانید آنها را با دستگاه های مخصوص کات یا برش دهید.

فروش راد تمام رزوه گالوانیزه در شرکت پترو کاسپین

شما می‌توانید سایز بندی های کامل راد تمام رزوه گالوانیزه را از شرکت پترو کاسپین با بهترین قیمت خریداری کنید. از آنجایی که این قطعات در پروژه‌های کابل کشی به وفور استفاده می‌شوند کارشناسان فروش سعی می‌کنند یک مشاوره تخصصی را نسبت به انتخاب سایز صحیح به شما ارائه دهند. پس اگر قصد خرید این قطعات را دارید حتما با این شرکت در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اطلاعات تماس