پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

آشنایی با دستگاه تولید سینی کابل و مشخصات فنی آن

آشنایی با دستگاه تولید سینی کابل و مشخصات فنی آن

سینی کابل از جمله اصلی ترین قطعاتی هستند که برای پشتیبانی از کابل های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این محصول پرکاربرد توسط مجهزترین تجهیزات ماشینی طراحی و ساخته می‌شود. دستگاه تولید سینی کابل می‌تواند فرآیند ساخت سینی‌ها را از مرحله برش، پانچ کاری، خم کاری و غیره با بالاترین دقت و کیفیت انجام دهد.

بسیاری از شرکت های صنعتی برای راه اندازی خط تولید سینی کابل استانداردهای تعریف شده ای دارند و از بروزترین و مجهزترین دستگاه‌ها و ماشین آلات استفاده می‌کنند. در این مقاله ضمن معرفی ساختار کلی دستگاه تولید سینی کابل در مورد مشخصات فنی آنها نیز صحبت می‌کنیم. پس برای آشنایی بیشتر با این تجهیزات به ادامه مقاله توجه فرمایید.

دقت و ظرافت بالای دستگاه تولید سینی کابل

دستگاه تولید سینی کابل مراحل برش کاری و همچنین خمکاری ورق های گالوانیزه را به گونه ای انجام می‌دهد که کابل های برق با امنیت بالا بدون آن که دچار آسیب شوند بر روی سطح مقطع سینی قرار بگیرند. همانطور که می‌دانید فلزات در زمان ماشینکاری ممکن است دچار خوردگی و تیزی شوند که همین عاملی خواهد بود تا کابل هایی که دارای غشای پلیمری هستند صدمه ببینند.

به همین دلیل دستگاه‌ها با دقت و ظرافت بالایی عملیات خمکاری را بدون پلیس های چسبیده به سطح انجام می‌دهد. لذا یک صفحه سینی کاملا صیقلی و صاف خواهید داشت. همچنین صاف بودن لبه های سینی باعث می‌شود تا تکنسین های اجرایی در زمان کار و نصب سینی‌ها ایمنی و راحتی بالایی داشته باشند.

دستگاه تولید نردبان کابل طراحی شده طبق استانداردهای روز دنیا

پانچ کاری منظم ورقه های فولادی

ورقه هایی که ساخته شده از فولاد کربنی هستند بعد از برش دهی با استفاده از دستگاه ساخت سینی کابل پانچ یا سوراخ کاری می‌شوند. این دستگاه‌ها در خط تولید به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. اصولاً عملیات پانچ بنا به دلایل مختلفی از قبیل ایجاد جریان هوا در محفظه سینی کابل و کاهش دمای داخلی می‌باشد. بنابراین کابل هایی که حامل جریان الکتریکی پر قدرت هستند در صورت گرم شدن دچار آسیب نخواهند شد.

دستگاه تولید سینی کابل به طور موازی و با دقت بالا سوراخ های بیضی شکل با ابعاد یکسان ایجاد می‌کند. این پانچ‌ها نه تنها در سطح مقطع سینی بلکه در دیواره سینی‌ها نیز وجود دارند. اما درپوش هایی که بر روی سینی قرار می‌گیرند بدون پانچ هستند تا از این طریق بتوان یک حفاظت فیزیکی ایده آلی از کابل‌ها ایجاد کرد.

مشخصات فنی دستگاه تولید سینی کابل

  • دستگاه تولید سینی کابل قابلیت آن را دارد که ورق های با عرض 100 میلیمتر تا 600 میلیمتر را پشتیبانی کند. البته برخی از مدل های آن می‌توانند ابعاد بیشتر از این ورقه های استیل را بپذیرند.
  • این ماشین آلات قدرت آن را دارند که به ازای هر دقیقه حدود 10 تا 15 متر به آماده سازی سینی های کابل بپردازند.
  • به صورت مقطعی تشکیل شده از 20 ایستگاه شکل‌دهی برای ورقه های فولادی هستند.
  • جنس غلتک این دستگاه ساخته شده از با کیفیت ترین فلزات کروم آبکاری شده است. این غلتک‌ها سختی و مقاومت بالایی دارند.
  • متریال شفت دستگاه فولاد کربنی با چگالی بالا است.
  • تمام فرایندهای برش از طریق سیستم هیدرولیک انجام می‌شود.
  • جنس چاقوی برش یا کاتر دستگاه فوق العاده سخت است و در مراحل کار دچار شکستگی و خوردگی نمی شود.
  • مقدار قدرت ایستگاه های هیدرولیک دستگاه تولید سینی کابل تا 7.5 کیلووات نیز می‌رسد. البته برخی از برندهای آن نیز دارای قدرت هیدرولیک بیشتری هستند.
  • تمام اجزای دستگاه تولیدکننده سینی کابل توسط سیستم plc کنترل می‌شود.
  • برخی از مدل های آن دارای صفحه نمایش لمسی هستند که با این امتیاز کنترل دستگاه راحت تر می‌شود.

پشتیبانی دستگاه تولید سینی کابل از سایزبندی های مختلف ورق های گالوانیزه

امنیت بالای دستگاه تولید سینی کابل

دستگاه تولید سینی کابل گالوانیزه به واسطه سیستم کنترل هوشمندی که دارد از امنیت بالایی برخوردار است. کافی است یک یا دو تکنسین اجرایی مسئولیت نظارت و همراهی دستگاه را برعهده بگیرد تا فرایند کار طبق برنامه ریزی دقیق انجام شود. آنچه که اهمیت دارد این است که بتوان راه اندازی صحیح و استانداردی برای این دستگاه در نظر گرفت.

معمولاً قدرت موتوری که برای آن تعبیه شده است حدود 15.5 کیلووات است. بنابراین آن بهره‌وری ایده آلی که برای شرکت های صنعتی مورد انتظار است به خوبی برآورده خواهد شد.برای نصب دستگاه تولید سینی کابل باید از شبکه برق رسانی 3 فاز استفاده شود.

از طرفی ولتاژ دستگاه حدود 380 ولت است و در صورت فراهم کردن منبع تغذیه کافی بازدهی فوق العاده خوبی خواهند داشت. از همه مهمتر برای کارکرد صحیح آن بهتر است یک سالن به نسبت بزرگ تدارک دیده شود تا بتوان مراحل تولید و انبار کردن قطعات را با نظم بالا انجام داد.

آماده سازی ورق های گالوانیزه پیش از شروع تولید

همانطور که گفته شد سینی کابل گالوانیزه گرم ساخته شده از ورق های فولادی هستند. برای اینکه بتوان در یک چارچوب استاندارد از دستگاه تولید سینی کابل استفاده کرد پیش از شروع کار باید ورق های گالوانیزه را آماده سازی کنیم. این ورق‌ها در یک فرایند جداگانه قبل از اینکه وارد دستگاه تولید سینی کابل گالوانیزه شوند با استفاده از زینک مذاب پوشش دهی می‌شوند.

بنابراین مسئولیتی که دستگاه‌های طراحی و ساخت سینی برعهده می‌گیرند شامل برش، پانچ کاری و خمکاری است. پس عملیات گالوانیزاسیون خارج از این دستگاه‌ها انجام می‌شود. پوشش های گالوانیزه گرم در فرآیند ماشینکاری دچار آسیب نمی شوند.

در نتیجه شما به راحتی می‌توانید ورق های گالوانیزه شده را در میان غلطک های دستگاه ساخت سینی کابل قرار دهید. نمونه دیگر از این ماشین آلات قابلیت ساخت اتصالات سینی کابل را دارند. این اتصالات جزو قطعات اصلی برای ایجاد شبکه های کابل کشی هستند که روند تولید متفاوتی دارند.

دستگاه تولید سینی کابل با قدرت ساخت ده متر سینی در دقیقه

طراحی و ساخت سینی کابل در شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین با استفاده از مجهزتربن و بروزترین دستگاه‌ها و تجهیزات ساخت سینی کابل همواره سعی می‌کند یک محصول استاندارد، با کیفیت و ایده آلی را به بازار عرضه کند. علاوه بر سینی های کابل سایزبندی های کاملی از نردبان کابل، لوله فولادی برق در این شرکت طراحی و ساخته می‌شود.

در کنار اینها شما می‌توانید متنوع ترین انواع اتصالات که برای احداث شبکه های کابل کشی استفاده می‌شوند تهیه کنید. کارشناسان ما در این مرکز در حین مشاوره اطلاعات فنی دقیق و کاملی را ارائه می‌دهند. لذا مشتریان گرامی با آگاهی کامل و جزئیات بیشتر می‌توانند به خرید قطعات مورد نیاز خود بپردازند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات


اطلاعات تماس