پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

براکت سینی گالوانیزه

براکت سینی گالوانیزه

براکت سینی گالوانیزه

Galvanized tray bracket

براکت سینی گالوانیزه از ورق فولادی گالوانیزه سرد تولید می شود ، که با توجه به مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی و رطوبت و همچنین محیط های شرجی گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در سیستم های کابل کشی کارخانجات صنایع مختلف ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی می باشد.

جهت پانچ براکت سینی گالوانیزه از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر استفاده و جهت خمکاری براکت سینی کابل از دستگاه نیمه اتوماتیک خم استفاده می شود.

جهت تولید براکت سینی گالوانیزه از ورق گالوانیزه سرد در ضخامت های 1.5 میل الی 2.5 میلیمتر استفاده می شود .

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع براکت سینی های گالوانیزه در سایزهای و ضخامت های مختلف ، توانایی تولید براکت سینی را در ابعاد های مختلف و طبق نقشه سفارشی را نیز دارا می باشد.

نحوه انتخاب براکت سینی گالوانیزه

جهت انتخاب بهتر براکت سینی گالوانیزه می بایست حجم کلی و وزن  کابل ها و سینی کابل و یا نردبان کابل مشخص گردد. مثلا جهت 7 عدد کابلی که قطر هر کدام 2 سانتیمتر است و در کنار هم در کف براکت سینی قرار می گیرد می توان از براکت سینی کابل با عرض 15 سانتیمتر با ضامت 1.5 میلیمتر استفاده نمود.

براکت سینی گالوانیزه در عرض های 5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 40 ، 50 و 60 سانتیمتر و در ارتفاع های 6 ، 8 ، 10 ، 12 ، 14 و 15 سانت تولید می گردد. از موارد مهم در انتخاب براکت سینی کابل گالوانیزه سرد می توان به دیواری بودن و یا آویز بودن از سقف اشاره کرد.

نگهدارنده سینی کابل

آیتم های مهم در انتخاب براکت سینی گالوانیزه

  • عرض براکت سینی گالوانیزه به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع براکت سینی به سانتی متر یا میلیمتر
  • ضخامت ورق براکت سینی

اتصالات براکت سینی

معمولا براکت سینی های گالوانیزه کاسپین بصورت براکت سینی دیواری و براکت سینی آویز سقفی تولید می گردد.

جهت اتصالات براکت سینی گالوانیزه به همدیگر و براکت سینی کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب براکت سینی کابل گالوانیزه سرد از براکت سینی های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان براکت سینی کابل گالوانیزه سرد را به سقف یا دیوار نصب نمود.

نقش براکت سینی گالوانیزه در پشتیبانی سیستم کابل کشی

سیستم کابل کشی یکی از حساس ترین پروژه ها به منظور هدایت و انتقال جریان الکتریسیته برق می باشد. در خلال کابل کشی باید از یکسری اتصالات و همچنین تجهیزات پشتیبانی کابل استفاده کنید تا از این طریق بتوانید کابل ها را در بالاترین سطح امنیت در یک سازه مسیریابی کنید. همانطور که میدانید سینی کابل اصلی ترین قطعات است.

شما با نصب سینی ها در ارتفاعات یا در برخی مواقع در پایه سازه امکان حمل کابل ها را فراهم می کنید. اما اگر بخواهید این سینی ها را به صورت دیواری و سقفی نصب کنید پروژه شما قدری سنگین تر خواهد بود.

چرا که شما علاوه بر سینی نیاز به اتصالات سازه ای دیگری مانند انواع ساپورت گالوانیزه و براکت سینی گالوانیزه نیز دارید. اصولاً ساپورت ها تجهیزاتی هستند که بار اصلی سینی ها و کابل های برق را تحمل می کنند.

شما می توانید این ساپورت ها را هم به سقف و هم به دیوار نصب کنید. اما یک قطعه کوچک دیگری نیز وجود دارد که در قسمت زیر سینی کابل قرار می گیرد و میتواند وزن و نیرویی که از جانب سینی و کابل به سمت پایین وارد می شود را مهار کند.

براکت سینی گالوانیزه با توجه به ابعاد کوچکی که دارد معمولاً به ساپورت هایی که از سقف آویزان شدند متصل می شوند. در نهایت این اتصال شما یک طرح L شکل از یک سیستم ساپورت را ایجاد می کند.

نقش براکت سینی گالوانیزه در پشتیبانی سیستم کابل کشی

آیا براکت گالوانیزه به تنهایی قابلیت استفاده دارد؟

همانطور که گفته شد براکت سینی گالوانیزه همراه با ساپورت هایی که به سقف متصل می شوند یک طرح L را شکل می‌دهند. اما در همه موارد براکت سینی کابل نیازی به ساپورت های سقفی ندارد.

به بیان دیگر میتوانند به تنهایی نیز مورد استفاده قرار گیرند. اما این نوع اتصال محدودیت‌هایی را نیز دارد. در واقع شما نمی توانید براکت ها را به طور مستقیم و به تنهایی به سقف متصل کنید.

اما میتوانید براکت سینی گالوانیزه را بر روی دیوار اتصال دهید. بنابراین زمانی براکت سینی کابل قابلیت استفاده بدون تجهیزات مکمل مانند ساپورت را دارد که فقط بر روی دیوار نصب شوند.

حتماً در بسیاری از پروژه های نصب سینی کابل دیده اید که سینی ها را از قسمت دیوار مسیریابی می کنند. می توان گفت این نوع هدایت سینی هم آسان تر است، هم اینکه شما می توانید با امنیت بیشتری کابل ها را بر روی سینی در مسیرهای تعیین شده انتقال دهید.

به عنوان مثال زمانی که شما در مرکز سازه سینی ها را از سقف آویزان می کنید طبیعتا فرایند اجرای شما پیچیده تر خواهد بود و نیاز به اتصالات بیشتری مانند سی چنل ها و انواع راد گالوانیزه خواهید داشت. به طور کلی انتخاب راحت ترین مسیر ها در پروژه های سینی کشی همواره در اولویت قرار دارد.

دلایل افزایش مقاومت براکت گالوانیزه

با توجه به آنکه اجرای سینی کابل نیاز به دقت، ظرافت و همچنین استفاده از تجهیزات درجه یک و با مقاومت بالا دارد. بنابراین ما باید همواره در انتخاب قطعات مناسب حساسیت بالایی داشته باشیم.

از آنجایی که براکت سینی گالوانیزه به عنوان یک اتصال دهنده تحمل کننده وزن سینی ها و کابل های برق می باشد بنابراین ساخت و طراحی آن از با کیفیت ترین فلزات و مقاوم ترین آنها بسیار ضروری خواهد بود.

براکت سینی گالوانیزه از لحاظ نوع ساختار استحکام بسیار بالایی دارد اما اجازه دهید در مورد دلایل آن و اینکه چرا براکت ها سختی به نسبت بالایی دارند صحبت کنیم. با توجه به نقش تولیدی اتصالات در اجرای پروژه های سینی گذاری کابل در نتیجه تولید کنندگان هم ترجیح می دهند متریال فولادی را برای طراحی براکت های سینی کابل در نظر بگیرند.

قبل از اینکه این براکت ها شکل بگیرند. ابتدا به شکل یک ورق فولادی برش داده می شود سپس با استفاده از دستگاه های قالب گیری انحنا های مختلفی در بدنه ورق ایجاد خواهد شد که در نهایت باعث شکل گیری براکت میشود.

اما موضوع مقاوم سازی این قطعات تنها به استفاده از متریال فولادی ختم نمی شود. بلکه بعد از آنکه این تجهیزات به شکل براکت در آمدند آنها را در یک فرآیند جداگانه تحت عنوان گالوانیزاسیون قرار می دهند تا کاملاً مقاوم سازی شوند. در چنین شرایطی شما دیگر شاهد تغییر رنگ و اکسیداسیون فلز براکت نخواهید بود.

نکات مرتبط با انتخاب براکت سینی گالوانیزه

نکات مرتبط با انتخاب براکت سینی

اصول سینی های کابل در یک سایز تولید نمی شوند. ممکن است که به دلیل افزایش حجم کابلها نیاز باشد که از سینی های با عرض یا سطح مقطع بزرگتر استفاده کنید. در این صورت اتصالاتی که مورد استفاده قرار می گیرد هم باید ابعاد بزرگتری داشته باشند و هم اینکه مقاومت بیشتری را دارا باشند. براکت سینی گالوانیزه نیز از این قاعده مستثنا نیست.

همانطور که گفته شد این براکت ها در زیر سینی ها به عنوان یک تکیه گاه استفاده می شوند، لذا در مواردی که عرض سینب افزایش می یابد شما نباید از براکت های کوچک استفاده کنید زیرا نمی تواند یک سیستم پشتیبانی قوی را ایجاد کند. به همان اندازه که عرض سینی ها افزایش می یابد ما باید متناسب با سایز سطح مقطع سینی اندازه براکت مورد استفاده را نیز افزایش دهیم.

تشخیص این موضوع که از چه سایزی از براکت استفاده کنیم بر عهده تکنسین اجرایی پروژه می باشد. حجم و تعداد براکت سینی گالوانیزه نیز بر اساس وسعت پروژه شما عرضه خواهد شد. اینکه در چه فاصله ای از هم براکت ها نصب شوند و طول سینی ها چقدر باشد همگی بر تعداد خرید این قطعات تاثیر می گذارد.

نصب و اتصال براکت های سینی کابل

اتصال براکت سینی گالوانیزه باید طبق اصول خود انجام شود. شما دو نوع اتصال را برای این قطعات می‌توانید در نظر بگیرید. یا اینکه آنها را بر روی چنل هایی که به عنوان ساپورت از سقف آویزان شده است با استفاده از پیچ و مهره نصب کنید و یا به طور مستقیم با به کارگیری رول بولت آنها را بر ساختار بتنی دیوار اتصال دهید.

در مواقعی که قصد دارید این قطعات را بر روی دیوار نصب کنید حتماً شناسایی نقاط سخت سازه بسیار اهمیت دارد. به طوری که نباید آنها را بر روی سازه های آسیب دیده یا دارای ترک نصب کند. چرا که ممکن است بر اثر بار وزنی بسیار بالای سینی ها و کابل ها این قطعات از سازه جدا شوند.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

مقالات


اطلاعات تماس