پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

انکربولت سینی کابل

انکربولت سینی کابل

انکربولت سینی کابل

Cable tray anchor bolt

انکربولت سینی کابل از تجهیزات مورد نیاز در نصب تجهیزات سیستم های آبرسانی ، برق رسانی و همچنین سازه های فلزی و سیستم آتش نشانی می باشد. انکربولت سینی کابل براساس قطر انکربولت و طول انکربولت دسته بندی می شوند.

از انواع انکربولت سینی کابل میتوان به ، انکربولت و سینی کابل شش گوش ، انکربولت سینی استاد بولت ، انکربولت و سینی کابل آلن، انکربولت سینی کابل کله قارچی و …. اشاره نمود. انکربولت سینی کابل از سایز ½ اینچ الی 4 اینچ در دسترس می باشد. در انواع گرم و سرد تولید میگردد. 

انکربولت سینی کابل‎

بسته بندی انکربولت سینی کابل بر اساس تعداد و بصورت کیسه ای فروخته می شود.

انواع انکربولت سینی کابل:

  • انکربولت فلنج  
  • انکربولت کشاورزی
  • انکربولت ساختمانی
  • انکربولت برق

به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی بیرون و داخل انکربولت سینی کابل ، از پوشش گالوانیزه گرم استفاده می شود . انکربولت سینی کابل به روش متداول استفاده از گالوانیزه گرم به روش غوطه وری و طبق استاندارد انجام می گردد . 

مشخصات محصول تولیدى  انکربولت سینی کابل ، استاندارد تولید سایز و نام کارخانه روى انکربولت سینی ثبت شده و سپس بسته بندى و به انبار محصول منتقل مى گردند تا طبق سفارش مشترى بارگیرى و حمل شوند. 

ویژگی ها و مشخصات انکربولت سینی کابل

انکربولت سینی کابل جزو آن دسته از قطعات اتصال دهنده مکانیکی می باشد که قابلیت اتصال به دیوار، سقف و همچنين کف های سخت بتنی را دارد. علت مکانیکی بودن این قطعات مربوط به انتهای پیچ می باشد که خاصیت انبساط شوندگی و یا افزایش حجم دارد. این انبساط زمانی اتفاق می افتد که انکربولت سینی کابل در عمق بتن قرار می گیرد.

انکربولت سینی کابل بگونه ای طراحی شده است تا بتواند بار نسبتا سنگین سینی ها و کابل های موجود در آن را تحمل کنند. همان طور که قبلا نیز ذکر شد پوشش محافظی که روی انکربولت وجود دارد از نوع زینک مذاب تحت فرآیند گالوانیزه گرم یا عمقی می باشد. این ویژگی منحصر به فرد باعث می شود تا این اتصالات در بلند مدت در مجاورت آب و هوای مرطوب محیط دچار تغییر رنگ و زنگ زدگی به علت اکسیداسیون فلز نشوند.

پرکاربردترین سایز ساختاری این پیچ ها از ⅜ اینچ تا 1 اینچ دسته بندی می شوند. این یک مقدار استاندارد سایز برای انکربولت ها می باشد که قابلیت تحقیق نیز دارند. اما در حوزه نصب سینی کابل معمولا از یکسری سایزهای خاص استفاده می شود. به عنوان نمونه یکی از پرکاربردترین سایزهای انکربولت در نصب سینی کابل دارای طول 2 اینچ و عرض و ارتفاع 0.5 اینچ می باشد. این ابعاد از انکربولت تنها دارای وزن 0.1 پوند یا حدودا 227 گرم می باشند.

ویژگی ها و مشخصات انکربولت سینی کابل

نوع طراحی انکربولت سینی کابل

طراحی انکربولت سینی کابل را نمی توان چندان پیچیده در نظر گرفت اما با نگاه اول می توانید یک طرح کاملاً مهندسی شده را مشاهده کنید. اجزای تشکیل دهنده این قطعه شامل مفتول بلند که سر آن تا حدی در طول محور انکربولت دارای رزوه می باشد. در قسمت رزوه شده یک مهره شش گوش قرار دارد که به همراه یک واشر فلزی مسئولیت محکم کردن سینی ها در محل اتصال را بر عهده دارند.

در انتهای انکربولت سینی کابل یک غلاف فلزی قرار دارد که در قسمت بعد مکانیزم عملکردی آن ذکر خواهد شد. انتهای انکربولت یک بخش گوه ای یا مخروطی شکل طراحی شده که در کنار غلاف فلزی می توانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند. درواقع این طرح مخروطی در انتهای انکربولت و این غلاف فلزی مهمترین طراحی این قطعه اتصال دهنده هستند که مکانیزم عملکردی انکربولت در همین نوع طراحی در بخش انتهایی قطعه خلاصه می شود.

مکانیزم عملکردی انکربولت سینی کابل

در ابتدای کار با استفاده از دریل و مته مخصوصی که دارای سایز و ابعاد هماهنگ با انکربولت سینی کابل است در نقطه‌ای مناسب از سازه را سوراخ می کنیم. دقت شود تا عمق بکارگیری مته از طول انکربولت بیشتر نشود. بعد از قرار دادن انکربولت در قیمت دریل شده پایه ها و قطعات اتصال دهنده ای که برای نصب سینی ها استفاده می کنیم را روی پیچ سوار می کنیم. سپس با قرار دادن واشر و مهره عملیات محکم کردن را انجام می دهیم.

مکانیزم عملکردی انکربولت درست از همین نقطه آغاز می شود. زمانی که مهره را بیشتر پیچ می دهیم قسمت مخروطی شکل انتهای انکربولت به سمت بالا و بیرون سازه هدایت می شود. با حرکت قسمت انتهایی انکربولت به سمت بیرون غلاف فلزی نیز افزایش حجم پیدا می کند. با افزایش حجم غلاف فلزی یک فشار مضاعفی به دیواره ی سوراخ وارد می شود که در این حالت انکربولت کاملا در حفره ی دریل شده محکم و پایدار باقی می ماند.

برای باز کردن و یا خارج کردن انکربولت سینی کابل نیز تنها کافی است مهره را باز کرده و با یک جسم سخت مانند چکش به سر پیچ ضربه ای را وارد کنیم. با این کار محور انکربولت از غلاف فلزی خارج شده و به حالت اول باز می گردد. با آزاد شدن غلاف و کاهش حجم و سایز کارگیر آن براحتی می توانید انکربولت را از حفره خارج کنید.

مکانیزم عملکردی انکربولت سینی کابل

چه نکاتی را باید در نصب انکربولت سینی کابل رعایت کنیم؟

با توجه به نقایصی که در معماری برخی سازه ها وجود دارد نمی توان اطمینان کافی از تمام سطوح و دیواره های بتنی داشت. به همین دلیل بهتر است به شناسایی محکم ترین نقاط سازه برای نصب انکربولت بپردازیم. بارها شاهد آن بوده ایم که با دریل کردن ناحیه ای از سازه با یک قسمت بسیار سست مواجه شده ایم. طبیعتاً قرار دادن انکربولت در چنین نقطه ی سستی از سازه نمی تواند امنیت سینی های کابل را تامین کند.

همان طور که گفته شد این مشکل به دلیل استاندارد نبودن بتن ریزی ها در سازه می باشد. لذا تکنسین ها بنا به تجربه ای که دارند همواره سعی می کنند انکربولت سینی کابل را در سخت ترین ناحیه در سازه قرار دهند. موضوع مهم دیگر نحوه ی دریل کردن دیواره ها یا سقف می باشد که لازم است به صورت مستقیم و غیر شیب دار باشد. زیرا در صورت شیب دار بودن حفره ممکن است روی عملکرد انکربولت تاثیر منفی بگذارد.

انکربولت برای نصب چه قطعاتی استفاده می شود؟

همان طور که می دانید سینی های کابل به طور مستقیم به سازه متصل نمی شوند و نیازمند یکسری اتصالات سازه ای هستند. ساپورت سینی کابل پرکاربردترین این قطعات هستند که ابتدا بر روی سازه نصب می شوند و سپس با استفاده از براکت ها و دیگر قطعات می تواند شرایط هدایت سینی ها در حالت معلق را فراهم کرد. انکربولت سینی کابل دقیقا در چنین شرایط مورد استفاده قرار می گیرند یعنی با قرار گرفتن در محل پیچ خور ساپورت ها، عملیات اتصال این قطعات به دیواره ها و سقف بتنی را تکمیل می کنند.

بعد از نصب ساپورت ها شما می توانید قطعاتی مانند براکت ها را روی آن سوار کنید تا سینی ها بتوانند بر روی این براکت ها قرار گیرند. البته یکسری براکت های دیواری نیز موجود هستند که بدون نیاز به ساپورت ها مستقیما به دیوار با استفاده از انکربولت متصل می شوند. علاوه بر آن می توان یکسری بست ها را نیز برای نصب راد گالوانیزه به سقف متصل کرد. این بست ها دقیقا همان قطعاتی هستند که از طریق انکربولت در سقف متصل  می شوند و سپس راد های فولادی روی این بست های کوچک نصب می شوند.

خرید انکربولت

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵۵۵۵

 

مقالات


اطلاعات تماس