پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

سینی کشی برق صنعتی ؛ محافظی ایمن و مطمئن

سینی کشی برق صنعتی ؛ محافظی ایمن و مطمئن

سینی کشی برق صنعتی؛ محافظی ایمن و مطمئن

سیم کشی برق ساختمان های صنعتی از جمله حساس ترین و مهمترین بخش ساختمانی به شمار می رود. سیم کشی ها به دلیل حساسیت بالایی که دارند، لازم است به خوبی مورد محافظت قرار گیرند. تا از هرگونه آسیب در امان باشند. سینی کشی برق صنعتی راهکاری مناسب و ایده آل برای محافطت از این سیم های برق خواهد بود.

اما به نظر شما جنس سینی ها برای سینی کشی برق صنعتی باید چگونه باشد؟ آیا نیاز به پوشش خاصی دارند؟ یا این که سینی های کابل باید از ویژگی هایی منحصر به فردی برخوردار باشند؟ برای پاسخ به این سوالات کافیست با ما همراه باشید.

معمولا ساختمان های صنعتی که سیم کشی برق در آنها به تعداد زیادی انجام می شود، برای نگهداری و هدایت کابل های الکترونیکی خود، نیاز به برخی سینی کشی ها دارند. سینی کابل برق جایگزینی مناسب برای سیستم لوله کشی برق یا سیم کشی رو باز به شمار می رود.

زیرا این روش علاوه بر این که کابل ها و سیم ها را از هر گونه خطری محافظت می نماید، در مدیریت هدایت کابل ها نیز موثر است. ساختمان های تجاری و صنعتی در بیشتر مواقع نیاز به ایجاد تغییر در سیستم سیم کشی دارند. که این عمل را تنها میتوان با استفاده از سینی کشی برق صنعتی انجام داد.

کابل های برق جدید ساختمانی با این که از مقاومت بالایی برخوردار هستند، اما باز هم نیاز به مراقبت دارند. تا در برابر هر نوع خراش، آسیب، بریدگی و … در امان بمانند. استفاده از سینی کابل ساده ترین روش محافظت از این سیم ها و کابل ها خواهد بود.

سینی کشی برق صنعتی

مهمترین کاربرد سینی کشی برق صنعتی چیست؟

سینی کابل که برای حفاظت از کابل ها و سیم ها استفاده می شود، از بخش ها، اتصالات و واحد های مختلفی تشکیل شده اند. این سینی ها در اصل وظیفه دارند مسیر هدایت کابل ها و ایمن نگه داشتن آنها را بر عهده بگیرند.

امروزه استفاده از سینی کشی برق صنعتی به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات ساخت و ساز صنعتی و تجاری به شمار می رود. سینی های کابل قادر به پشتیبانی از متدهای سیم کشی بسیاری می باشند. از جمله:

  • کابل های نوری یا فیبر نوری
  • سیم کشی سیستم های کنترلی حساس
  • خطوط برق ولتاژ بالا
  • سیم کشی تجهیزات مخابراتی و ارتباطی
  • کابل های توزیع برق

سینی کشی برق صنعتی

انواع پوشش سینی کشی برق صنعتی

سینی های کابل در نمونه های مختلفی طراحی و تولید می شوند. تا برای محافظت از سیم ها و کابل های برق مورد استفاده قرار گیرند.

  • سینی کابل گالوانیزه سرد

یکی از پرکاربردترین نوع پوشش برای سینی های کابل برق، گالوانیزه کردن آنها می باشد. این پوشش علاوه بر این که هزینه کمی برای سینی کشی برق صنعتی در بر دارد، در برابر مواد شیمیایی محیط های صنعتی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و عمر طولانی نیز دارد.

حتی در صورتی که خراش یا برشی بر روی بدنه این دسته از سینی ها ایجاد شود، آسیب ندیده و خاصیت خود ترمیم دارد. این نمونه از سینی کابل برق گالوانیزه سرد را درون یک حمام نمک روی غوطه ور می کنند تا مقاومت بالایی به دست آورد.

ترکیباتی که برای ساخت این نمونه از سینی های کابل برای سینی کشی برق صنعتی استفاده می شود، عبارتند از کربنات، اکسید روی و هیدروکسید. سینی هایی که دارای پوشش گالوانیزه سرد هستند در برابر خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در محیط های سخت بسیار کاربرد دارند.

  • سینی کابل گالوانیزه گرم 

این نمونه از سینی های کابل که برای سینی کشی برق صنعتی استفاده میشوند را، پس از تولید و مونتاژ در حمام فلز مذاب روی غوطه ور می کنند تا از مقاومت بالایی برخوردار شوند. در این حالت تمامی نقاط سینی از جمله سوراخ ها، محل های جوش و لبه ها در مواد جوشانده می شود و به مقاومت بالایی دست می یابند.

از آنجایی که این پوشش ها نسبت به سینی های کابل گالوانیزه سرد از ضخامت بیشتری برخوردار هستند، برای محیط های باز و بیرونی مناسب تر هستند. محیط های صنعتی با شرایط سخت، بهترین محل برای سینی کشی برق صنعتی از نوع گالوانیزه گرم به شمار می روند.

زانو سینی کابل

جنس سینی های کابل برق صنعتی

بیشتر سینی هایی که برای سینی کشی برق صنعتی استفاده می شوند، از جنس فلز مقاوم در برابر خوردگی، یا فلز با آبکاری مقاوم در برابر خوردگی می باشند. این فلز ها می توانند از جنس فولاد با کربن پایین، آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، روی یا اپوکسی باشند.

این که چه جنس سینی کابل برای محیط های صنعتی باید انتخاب شود، بستگی به محیط نصب و میزان هزینه آن دارد. پس در زمان خرید و سینی کشی برق صنعتی بهتر است ابتدا شرایط محیط را بررسی کنید، سپس اقدام به خرید آن نمایید.

نکات مهم نصب و اجرای سینی کشی برق صنعتی

در زمان پوشش دهی کابل های برق در مناطق صنعتی، باید برخی قوانین و نکات مهم را مد نظر داشته باشید. رعایت این نکات می تواند برای محافظت بهتر و بیشتر سیم ها و کابل های برق لازم و ضروری به شمار رود. از جمله این نکات می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. عدم استفاده از کابل ها و سینی های کابل ارزان قیمت
  2. عدم استفاده از پچ کورد های طولانی
  3. رعایت حداقل فاصله بین پایه ( 40 سانتی متر) که این میزان فاصله بسته به اندازه سینی مورد استفاده برای سینی کشی صنعتی و تعداد کابل، متغیر است.
  4. مسیر سینی کابل باید بسته باشد و سیم ها به زمین متصل شده باشند
  5. در زمان سینی کشی کابل زیر سقف، باید به کیفیت سقف توجه بسیاری شود. در صورتی که سقف از استقامت بالایی برخوردار است، همچون سقف های بتنی و فولادی، می توان جهت سینی کشی صنعتی از اتصالاتی همچون رول بولت استفاده کرد.
  6. وزن کابل های نصب شده
  7. مقدار گرمای محیط
  8. حساسیت به خوردگی
  9. نوع و تعداد کابل های پشتیبانی شده
  10. شعاع خمش کابل و سینی کابل
  11. و …

توجه به تمامی این نکات در زمان نصب سینی کابل برق بسیار لازم و ضروری می باشد. از این رو لازم است حتما به آنها توجه ویژه ای داشته باشید.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی سینی کشی برق صنعتی ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

مقالات


اطلاعات تماس