پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

سینی کابل صنعتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سینی کابل صنعتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سینی کابل صنعتی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

سینی کابل صنعتی یکی از انواع تجهیزات به کار رفته در صنایع است که وظیفه دارد مسیر کابل کشی و سیم کشی تاسیسات صنایع را ایجاد کند. به طور کلی این دسته از تجهیزات صنعتی به دلیل قابلیت ها و ویژگی های به خصوصی که دارند، جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های فولادی به کار رفته در صنایع شناخته می شوند. همانطور که میدانید در صنایع عمدتا از کابل های فشار قوی استفاده می شود. به همین دلیل این کابل ها به سرعت داغ می شوند.

به این ترتیب در صورتی که انتقال حرارت بین کابل و هوای اطراف آن به خوبی صورت نپذیرد، احتمال وقوع آتش سوزی و آسیب دیدن کابل ها وجود خواهد داشت. در روش های قدیمی که عمدتا از لوله های فولادی استفاده می شد، به دلیل انکه اطراف کابل به طور کامل توسط لوله پوشانده می شد، احتمال آتش سوزی بالا می رفت. اما امروزه استفاده از سینی برق فلزی سبب شده تا حد زیادی آسیب های وارده به کابل ها کاهش پیدا کرده و در مقابل طول عمر آنها افزایش پیدا کند.

سینی کابل صنعتی

ویژگی های بارز سینی کابل صنعتی

همانطور که می دانید عمدتا تاسیسات برقی صنایع، در محیط های غیر مسقف قرار دارند. به همین دلیل در معرض رطوبت قرار داشته و احتمال زنگ زدگی آنها بالا است. از طرفی کابل هایی که در این صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مقطع زیادی بوده و به همین دلیل وزن بسیار زیادی نیز دارند. به طور کلی به منظور تولید سینی کابل صنعتی، از ورق های فولادی استفاده می شود.

این ورق ها استحکام بسیار زیادی داشته و در برابر وزن کابل ها از خود مقاومت نشان می دهند. به علاوه روی سطح این سینی ها، پوششی از فلز روی قرار گرفته تا مقاومت این دسته از تجهیزات صنعتی در برابر رطوبت افزایش پیدا کرده و دیرتر آسیب ببینید. حفره های تعبیه شده در کف سینی کابل صنعتی موجب می شود که هوا به راحتی در اطراف کابل ها به گردش درآمده و انتقال حرارت آن ها به خوبی انجام بپذیرد.

متریال به کار رفته در سینی کابل صنعتی

به طور کلی سینی کابل هایی که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرند، با استفاده از متریال های گوناگونی تولید می شوند. از جمله این متریال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فولاد

در صورتی که در ساختار سینی کابل صنعتی از ورق های فولادی استفاده شود، آن سینی کابل از استحکام قابل توجهی برخوردار خواهد بود. اما ورق فولادی به تنهایی در برابر رطوبت مقاومت ناچیزی از خود نشان داده و به سرعت زنگ می زند. به همین دلیل در اکثر موارد پوششی از فلز روی یا رنگ های اپوکسی بر سطح آن قرار داده می شود تا مقاومت آن در برابر رطوبت افزایش پیدا کند.

استنلس استیل

ترکیبات این فلز به گونه ای انتخاب شده است که سینی کابل صنعتی تهیه شده از آن علاوه بر استحکام بالا مقاومت بسیار مناسبی در برابر خوردگی از خود نشان دهد. به طور کلی فولاد استنلس استیل از قیمتی به مراتب بیشتر از ورق های فولادی گالوانیزه شده برخوردار است.

آلومینیوم

از دیگر موادی که برای تولید سینی کابل صنعتی استفاده می شود، می توان به آلومینیوم اشاره کرد. استحکام این ماده نسبت به فولاد کمتر است. اما به علت مقاومت در برابر خوردگی و وزن پایین در ساختار سینی کابل ها استفاده می شود.

سینی کابل صنعتی

انواع سینی کابل صنعتی

نردبان کابل

این نوع از سینی کابل ها به شکل نردبان تولید می شود. فاصله میان هر پله این سینی کابل موجب می شود تا جریان ها به شکل مطلوب تری در کابل ها جریان پیدا کند. به علاوه وجود این پله ها سبب می شود که کابل ها از هر نقطه دلخواه به مسیر نردبان کابل وارد و یا از آن خارج شوند. به طور کلی فاصله بین پله های نردبان کابل، حدود ۲۵ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

ترانکینگ

این نوع از سینی کابل صنعتی بیشتر به منظور محافظت از کابل های مخابراتی استفاده می شوند‌. از آنجایی که اطراف این سینی کابل ها به طور کامل پوشیده است، امکان اثرگذاری نویز های الکتریکی در کابل های مخابراتی به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند. از آنجایی که اطراف این سینی کابل ها به طور کامل پوشانده شده است، در صورت ورود مقداری آب، رطوبت از آن خارج نمی شود.

سینی کابل مشبک

به طور کلی این نوع از سینی کابل صنعتی بیشتر برای عبور کابل های کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ جریان هوای عبوری، این نوع از سینی کابل ها مانند نردبان های کابل عمل می کنند.

اتصالات سینی کابل صنعتی

به طور کلی به منظور اتصال بخش های مختلف تاسیسات برقی صنایع، باید مسیرهای گوناگونی طی شود. هر یک از این مسیرها پیچ و خم های متعددی دارند. به همین دلیل به منظور سهولت اجرا سینی کابل در این مسیر ها از اتصالات متعددی استفاده می شود. از جمله اتصالات سینی کابل صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زانویی های ۴۵ و ۹۰ درجه افقی
  • زانویی های ۹۰ درجه عمودی داخلی و خارجی
  • زانویی های تنظیم شونده
  • تبدیل ها
  • سه راهی ها و چهار راهی ها
  • ساپورت های دیواری و سقفی

سینی کابل صنعتی

نحوه تولید سینی برق صنعتی

تهیه ورق مورد نیاز

به طور کلی برای تولید سینی کابل صنعتی، باید در ابتدا ورق های فولادی با ضخامت مناسبی تعیین گردند. به طور کلی ورق هایی که در ساخت این دسته از تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، عمدتا از طریق فرایند گالوانیزاسیون پوششی از فلز روی بر سطح ان ها قرار گرفته است.

سوراخکاری و برش ورق های فولادی سیاه

پس از آنکه ورق های فولادی با ضخامت مناسب، تعیین شد، نوبت به برشکاری و سوراخکاری آنها می رسد. به طور کلی ابعاد و اندازه سینی کابل صنعتی از استانداردهای به خصوصی تبعیت می کند. این سینی کابل ها در طول های ۲ تا ۳ متری برش خورده و به منظور اتصال راحت تر در ان ها سوراخکاری ایجاد می شود.

خمکاری ورق های فولادی

پس از آنکه ورق های فولادی در ابعاد و اندازه های معینی برش خوردند، توسط تجهیزات به خصوصی عمل خمکاری روی آن ها انجام می شود. به طور کلی ورق های حاصل سینی کابل چهار خم و شش خم تولید می کنند.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید سینی کابل صنعتی ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

مقالات


اطلاعات تماس