پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

خمکاری سینی کابل

خمکاری سینی کابل

خمکاری سینی کابل

Cable tray bending

خمکاری سینی کابل یکی از مراحل اصلی تولید سینی کابل می باشد. در این مرحله ورق سینی توسط دستگاه خم با توجه به نیاز و زاویه مناسب خمکاری انجام می شود. دقت در خمکاری سینی کابل می تواند به نصب راحت تر سینی و اتصالات منجر شود.

جهت سوراخ کاری درب سینی کابل برق از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر استفاده و جهت خمکاری درب سینی کابل برق از دستگاه نیمه اتوماتیک خم استفاده می شود. سینی کابل های کاسپین پایپ پس از تولید به وسیله تسمه بر روی پالت های چوبی قابل حمل توسط لیفتراک نصب می گردد.

جهت تولید درب سینی کابل برق  از ورق گالوانیزه گرم و یا گالوانیزه سرد در ضخامت های 0.8 میل الی 2.5 میلیمتر استفاده می شود . که در انواع پانچ دار و بدون پانچ تولید می گردد.

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع سینی کابل های درب دار در سایزهای و ضخامت های مختلف ، توانایی تولید سینی کابل را در ابعاد های مختلف و طبق نقشه سفارشی را نیز دارا می باشد.

خم کاری سینی کابل

 نحوه خمکاری سینی کابل

خمکاری سینی کابل باید به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد ابعاد و اندازه های استاندارد، به کابل ها و سیم های برق موجود در تاسیسات برقی آسیبی وارد نکند. عمدتا به منظور تولید سینی کابل هایی با خم مناسب، از دستگاه های به خصوصی تحت عنوان دستگاه های NC استفاده می شود. پس از آنکه ضخامت ورق مورد استفاده در سینی کابل تعیین گردید، این ورق وارد دستگاه NC شده و تحت خمش قرار می گیرد. به طور کلی این دستگاه ها قادر هستند سینی کابل هایی را با دو، چهار و یا شش خم تولید کنند که هر یک مزایا و معایبی را به دنبال دارند.

سینی کابل چهار خم

یکی از انواع سینی کابل های رایج در بازار، سینی کابل چهار خم است. در خمکاری سینی کابل چهار خم، عمدتا دو خم اصلی به منظور تعیین سطح سینی کابل و دو خم در انتهای ورق سینی کابل زده می شود تا به این ترتیب سینی کابل مورد نظر تولید شود.

سینی کابل شش خم

این نوع از سینی کابل، تمام مراحل خمکاری سینی کابل چهار خم را طی کرده اما با این تفاوت که قسمت انتهایی آن دو بار خم زده می شود. عمدتا سینی کابل های چهار خم به دلیل ویژگی های طاهری که دارند، در هنگام اجرا و نصب کابل ها بر روی سینی کابل، به روکش آن ها آسیب وارد می کنند که این امر موجب کاهش طول عمر کابل های برق می شود. به همین دلیل در سینی کابل های ۶ خم سعی شده تا با افزایش تعداد خم، از برخورد انتهای سینی کابل به سیم ها و کابل های برق جلوگیری شود.

خم کاری سینی کابل

ویژگی های ورق مورد استفاده در خمکاری سینی کابل

  • قابلیت خمکاری

به طور کلی ورقی که در تولید سینی کابل خم دار مورد استفاده قرار می گیرد، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور کلی ورق مورد استفاده باید قابلیت خمکاری داشته باشد تا به این ترتیب بتوان آن ها را به راحتی و بدون انکه آسیبی به آن ها وارد شود خم کرد. به طور مثال ورق های ترد و شکننده به هنگام خم شدن دچار شکستگی می شوند و پایداری مناسبی از خود نشان نمی دهند.

  • استحکام مناسب

علاوه بر آنکه ورق مورد استفاده باید از فلز نرم تشکیل شده باشد، باید استحکام بسیار بالایی نیز داشته باشد تا به این واسطه بتوان وزن کابل هایی با سطح مقطع زیاد را تحمل کند. به همین دلیل عمدتا ورق های مورد استفاده در سینی کابل ها را، ورق های فولادی در نظر می گیرند. چرا که این ورق ها علاوه بر دارا بودن خاصیت چکش خواری، از استحکام بالایی نیز برخوردار هستند.

  • مقاومت در برابر خوردگی

از دیگر ویژگی های ورقی که در سینی کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به مقاومت در برابر خوردگی اشاره کرد. به طور کلی روی ورق های مورد نظر در طی فرایند گالوانیزاسیون پوششی از فلز روی قرار می گیرد و مقاومت آن ها را در برابر خوردگی افزایش می دهد.

در طی این فرآیند، ورق های فولادی در حوضچه ای از روی مذاب قرار گرفته و پوششی از فلز روی بر سطح آن ها قرار خواهد گرفت. به طور کلی در این روش فلز روی به اندازه ۷۰ میکرون از سطح فلز روی نفوذ کرده و مقاومت آن را در برابر رطوبت و سایش افزایش می دهد.

خمکاری سینی کابل

سینی کابل درب دار در عرض های 5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 40 ، 50 و 60 سانتیمتر و در ارتفاع های 4 ، 5 ، 6 ، 8 ، 10 و 15 سانت و در شاخه های 2 و 3 متری تولید می گردد.

معمولا می توان در سفارش سینی کابل های درب دار جهت کاهش هزینه خرید ، درب سینی کابل را از ورق نازک تر از خود سینی انتخاب نمود . برای مثال در زمان سفارش سینی کابل گالوانیزه عرض 50 ضخامت 1.5 میلیمتر می توان درب را با ورق ضخامت 1.25 میلیمتر انتخاب شود. در سینی های درب دار می توان درب را به وسیله کلمپ کمربندی و یا پیچ و مهره به خود سینی محکم نمود.

استاندارد خمکاری تولید سینی کابل درب دار بر اساس استاندارد  DIN EN 10327 می باشد.

آیتم های مهم در انتخاب سینی کابل خم دار

  • عرض سینی کابل گالوانیزه به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع سینی کابل به سانتی متر یا میلیمتر
  • طول سینی کابل به متر
  • ضخامت ورق سینی کابل
  • ضخامت ورق درب سینی کابل
  • نوع پانچ دار یا بدون پانچ بودن سینی کابل
  • نوع گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم

سینی کابل گالوانیزه سرد | سینی کابل عرض 30 سانت

معمولا سینی کابل های درب دار کاسپین در طول های 2 متر و 3 متر تولید و عرضه می گردد. زمانی که کابل هایی که قرار است توسط سینی کابل نگهداری شود دارای گرمای کابل هستند از سینی کابل پانچ دار استفاده می شود که با دارا بودن سوراخ های متعدد در بدنه سینی باعث گردش هوا و خنک ماندن کابل ها می گردد.

جهت اتصالات سینی کابل گالوانیزه به همدیگر و سینی کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب سینی کابل گالوانیزه از ساپورت های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان سینی کابل گالوانیزه را به سقف یا دیوار نصب نمود.

اتصالات سینی کابل خم دار

از مهمترین و پرمصرف ترین اتصالات سینی کابل درب دار می تواند به زانوی داخلی سینی ، زانوی خارجی سینی ، سه راهی سینی کابل ، چهارراهی سینی ، رابط سینی ، تبدیل سینی کابل ، تبدیل سینی به نردبان ، پیچ و مهره کله قارچی اشاره نمود.

جهت اطلاع از به روز ترین قیمت و شرایط تولید سینی کابل درب دار کاسپین می توانید با کارشناسان فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید.

021-41805555

مقالات


اطلاعات تماس