پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پیچ و مهره نردبان کابل

پیچ و مهره نردبان کابل

پیچ و مهره نردبان کابل

Bolt & Nut cable ladder

پیچ و مهره نردبان کابل از مفتول گالوانیزه تولید و رزوه می گردد که سخت ترین اتصالات را در میان اجزای مختلف نردبان کابل ایجاد می کند. در واقع شبکه ی یکپارچه ی نردبان های کابل برای قرار گرفتن در محل مورد نظر بر روی سازه و همچنین استفاده از رابط های مختلف نیاز مبرم به پیچ و مهره دارند تا از این طریق بتوانند پایداری و ایستایی سیستم های پشتیبانی و حمایتی کابل را افزایش دهند.

جهت نصب نردبان کابل و سینی کابل از پیچ و مهره استفاده نمود. البته پیچ و مهره نردبان کابل برای اتصالات سینی ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند که نشان از کاربردهای جامع این قطعات ارزشمند دارد.

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع پیچ و مهره نردبان کابل آمادگی ارائه محصولات سفارشی را نیز دارا می باشد. به طوریکه متناسب با پروژه در حال احداث شما یک ارزیابی و بررسی تخصصی انجام می شود تا اگر برخی از قطعات اتصال دهنده سازگار با سینی ها نبودند، یک برنامه ی جداگانه برای تهیه قطعات سفارشی برای شما تدوین خواهد شد.

نحوه انتخاب پیچ و مهره

جهت انتخاب بهتر پیچ و مهره نردبان کابل می بایست شرایط نصب و محل استفاده نردبان بررسی و نوع پیچ را بر اساس سایز انتخاب نمود. معمولا تغییر سایز پیچ و مهره نردبان کابل در قسمت قطر و همچنين اندازه ی طولی آن اتفاق می افتد. طبیعتاً ابعاد بزرگتر قطعات اتصال دهنده می توانند نیرون وزن بیشتری را در محل نصب دیگر تجهیزات جانبی تحمل کنند.

به طور کلی موضوع سایز پیچ و مهره نردبان کابل اولین پارامتری است که خریداران به آن توجه می کنند. لذا این ابعاد شامل موارد ذیل می شود:

  • پیچ و مهره نردبان نمره 4
  • پیچ و مهره نردبان نمره 6
  • پیچ و مهره نردبان نمره 8
  • پیچ و مهره نردبان نمره 10

پیچ و مهره نردبان کابل

نردبان کابل سقفی به وسیله ساپورت های آویز از سقف به وسیله رول بولت انکربولت به سقف نصب می گردد. که با توجه به وزن کابل می توان در فاصله های مختلف از هم ساپورت های سقفی را نصب نمود. به عنوان یک قاعده ی کلی هر چقدر وزن نردبان ها و به دنبال آن کابل های آن بالا باشد لازم است که محل اتصالات سقفی را در فواصل نزدیک به هم نصب کرد.

زیرا افزایش تعداد ساپورت ها به منزله ی حمایت بیشتر در مجموعه است. البته این بدان معنا نیست به صورت نامحدود قطعات اتصال دهنده از قبیل انواع ساپورت، براکت و حتی پیچ و مهره نردبان کابل را افزایش دهیم. هر کدام قاعده و قوانين خاص خود را دارد که تکنسین های نصب کاملاً از آن آگاه هستند.

معمولا ساپورت های سقفی از سی چنل گالوانیزه گرم عرض 41 در 41 میلیمتر و ضخامت ورق 2 میل استفاده می شود و به عرض نردبان برش خورده و به وسیله دو عدد راد تمام رزوه گالوانیزه از سقف آویزان می گردد. همچنین از پایه ساپورت های دیواری هم می توان به عنوان ساپورت کمکی در بعضی نقاط که دیوار و یا قسمت محکمی در اطراف نردبان کابل در دسترس باشد استفاده نمود.

ویژگی و مشخصات ساختاری پیچ و مهره نردبان

پیچ و مهره نردبان کابل از لحاظ ساختاری بسیار ظریف، البته در ناحیه ی رزوه ها، و در عین حال دارای کاربری سهل و آسان است. در بخش بعد سعی می کنیم بیشتر در مورد کاربری آن صحبت کنیم. طراحی رزوه ها از جمله مهمترین مراحل تولید این قبیل قطعات اتصال دهنده می باشد که با نگاه اول می توان به ساختار مهندسی شده ی آن ها پی برد.

فاصله ی میان دو رزوه یا گام پیچ، ارتفاع استاندارد آن و از همه مهمتر تعداد رزوه های تعبیه شده در امتداد یک مفتول همگی در نوع خود نیازمند یک روند بسیار سیستماتیک می باشد. کلگی قارچی پیچ و مهره نردبان کابل و همچنين استفاده از واشر و یک مهره ی شش گوش همگی المان هایی است که ساختار کلی این قطعه را تکمیل می کنند. بکارگیری از واشر کوچک فلزی در اغلب موارد می تواند شدت اتصال را افزایش و همچنين از شل شدگی اتصال جلوگیری کند.

مکانیزم عملکردی آن بدین صورت است که با قرار گرفتن میان صفحات سینی و مهره حداکثر اصطکاک را ایجاد می کند و باعث می شود مهره در طولانی مدت دچار چرخش و یا باز شدگی نشود.

ویژگی و مشخصات ساختاری پیچ و مهره نردبان کابل

کاربری سهل و آسان پیچ و مهره

باز و بست پیچ و مهره براحتی قابل انجام است و در طولانی مدت در زمان پیچش مهره ها دچار خشکی بیش از حد نمی شوند و همچنان روان بودن باز و بست مهره ها حفظ خواهد شد. علت این موضوع علاوه بر طراحی استاندارد رزوه ها ، وجود پوشش زینک بر روی قطعه است. همان طور که می دانید فرآیند گالوانیزاسیون علاوه بر افزایش مقاومت پیچ و مهره نردبان کابل منجر به عملکرد بهتر آن می شود.

نقاط مناسب جهت استفاده از پیچ و مهره نردبان

پیچ و مهره نردبان کابل در نقاط مختلف شبکه ی پشتیبانی کابل قابل استفاده است. شما می توانید آن ها را در محل نصب رابط سینی کابل و نردبان ها، اتصالاتی مانند سه راهی ها، ردیوسرها یا کاهنده های سطح مقطع ،چهار راهی ها یا اتصالات متقاطع، زانوها و بسیاری از قطعات دیگر استفاده کنید.

به طور کلی رابط ها نقش کلیدی در ادامه ی مسیر نردبان کابل دارند و حتما لازم است که با استفاده از پیچ و مهره آن ها را در محل مورد نظر محکم کنید.

آیتم های مهم در انتخاب پیچ و مهره نردبان

یکی از آیتم های مهمی که در انتخاب پیچ و مهره نردبان کابل باید به آن توجه کنید حجم درخواستی آن ها است. در این راستا بهتر است قبل از هر اقدامی مرتبط با خرید خود، یک لیست کلی نسبت به تعداد سینی ها، تعداد اتصالات بین مسیر آن ها و همچنين رابط سینی کابل تهیه کنید.

قطعاً با این ارزیابی دقیق می توانید حجم درخواستی قطعات اتصال دهنده را تخمین بزنید. اما در کنار آن توصیه می شود موارد ذیل را نیز در نظر بگیرید.

  • عرض نردبان کابل به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع نردبان کابل به سانتی متر یا میلیمتر
  • ضخامت ورق پیچ و مهره نردبان
  • نوع ساپورت سقفی یا آویز
  • وزن نردبان کابل
  • نوع پیچ سرد یا گرم

جهت اتصالات نردبان کابل به همدیگر و نردبان کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب نردبان کابل از ساپورت های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان نردبان کابل سقفی را به سقف یا دیوار نصب نمود.

تاثیر نوع متریال ساخت پیچ و مهره نردبان کابل بر مقاومت آن

تاثیر نوع متریال ساخت پیچ و مهره نردبان کابل بر مقاومت آن

میزان مقاومت پیچ و مهره نردبان در درجه ی اول به نوع متریال ساخت آن بستگی دارد. بسیاری از عناصر فلزی و آلیاژهای رایج غالباً بالاترین سطح استحکام را دارند اما هر کدام در شرایط مختلف و با توجه به شدت تنش های موجود در محیط می توانند آسیب پذیر باشند.

آلیاژ فولاد کربنی از پر مصرف ترین مواد در ساخت پیچ و مهره نردبان کابل می باشد که به دلیل طول عمر فوق العاده بالا اولین انتخاب خریداران می باشد.

علاوه بر متریال مرغوبی که در ساخت و تولید پیچ و مهره نردبان کابل مورد استفاده قرار می گیرد در پایان مراحل شکل گیری خود با استفاده از روش hot dip galvanization که یک روش پوشش دهی با مواد زینک مذاب هست، در برابر رطوبت که عامل مهم زنگ زدگی و خوردگی است مقاوم سازی می شوند.

قیمت خرید تجهیزات اتصال دهنده ی نردبان کابل

تجهیزات و قطعات اتصال دهنده از کوچکترین جزء که پیچ و مهره نردبان می باشند تا بزرگترین آن مانند انواع ساپورت ها، براکت ها، سی چنل و رادهای گالوانیزه هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و از لحاظ ساختار و نوع عملکرد با يکديگر متفاوت هستند. طبیعتاً اختلاف قیمت این قطعات کاملاً بدیهی است.

اما در شرکت پتروکاسپین همواره سعی شده است قیمت خرید قطعات در حداقل مقدار ممکن باشد تا مشتریان گرامی بتوانند با آسودگی خاطر نسبت به بودجه ی خود خرید کنند.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

مقالات


اطلاعات تماس