پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

رابط نردبان کابل ثابت و متحرک؛ متریال فولادی گالوانیزه

رابط نردبان کابل ثابت و متحرک؛ متریال فولادی گالوانیزه

رابط نردبان کابل

Cable ladder joint

رابط نردبان کابل با دارا بودن لولا های متعدد در قسمت زانو و یا رابط های متحرک این امکان را به طراح می دهد که با توجه به زوایای مورد نظر و دلخواه نردبان را تنظیم و سپس بوسیله پیچ های لولا ثابت نگه دارد. همچنین از موارد استفاده نردبان کابل متحرک می توان به زمانی اشاره نمود که زانوهای ثابت نردبان ، زاویه مورد نظر را برای ما پوشش نمی دهد . معمولا از زانوهای نردبان کابل متحرک می توان از زاویه های 10 درجه الی 180 درجه استفاده نمود.

رابط نردبان کابل متحرک از ورق فولادی گالوانیزه فابریک یا گرم  تولید می شود ، که با توجه به مقاوم بودن در مقابل زنگ زدگی و رطوبت و همچنین محیط های شرجی گزینه بسیار مناسبی جهت استفاده در سیستم های کابل کشی کارخانجات صنایع مختلف ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، و نیروگاهی و دارویی و شیمیایی می باشد.

جهت پانچ رابط نردبان کابل از دستگاه تمام اتوماتیک سی ان سی با عرض دو متر استفاده و جهت خمکاری نردبان کابل از دستگاه نیمه اتوماتیک خم استفاده می شود. نردبان کابل های کاسپین پایپ پس از تولید به وسیله تسمه بر روی پالت های چوبی قابل حمل توسط لیفتراک نصب می گردد.

جهت تولید رابط نردبان کابل از ورق گالوانیزه گرم و یا گالوانیزه سرد در ضخامت های 0.8 میل الی 2.5 میلیمتر استفاده می شود .

شرکت کاسپین پایپ تولید کننده انواع رابط نردبان کابل های ثابت و متحرک در سایزهای و ضخامت های مختلف ، توانایی تولید نردبان کابل را در ابعاد های مختلف و طبق نقشه سفارشی را نیز دارا می باشد.

رابط نردبان کابل چیست؟

شاخه‌های نردبان کابل ابعاد و سایز محدودی دارند. یعنی در متراژ‌های مشخصی طراحی و ساخته می‌شوند. بنابراین برای آنکه بتوان یک مسیر طولانی‌تری را به پشتیبانی از کابل‌ها ایجاد پرداخت باید از یک قطعه پیوند دهنده بین دو شاخه نردبان کابل گالوانیزه گرم با عنوان رابط نردبان کابل استفاده کرد که بتوان مسیر کابل‌کشی را افزایش داد. رابط‌ها اتصالاتی هستند که چنین وظیفه‌ای را بر عهده دارند و از ورق فولادی گالوانیزه شده تولید می‌شوند. مدل‌ها و نمونه‌های گوناگونی برای آن طراحی و ساخته شده است که می‌توان به نمونه‌های متحرک یا زاویه دار و همچنین مدل‌های ثابت اشاره کرد.

رابط نردبان کابل ثابت و متحرک؛ متریال فولادی گالوانیزه

نقش رابط نردبان کابل در تغییر زاویه شاخه‌های نردبان

یکی از کاربردهای بسیار مهم و اساسی رابط نردبان کابل این است که به راحتی در بین شاخه‌های نردبان نصب می‌شود و شما می‌توانید تغییر زاویه‌های مختلفی را در جهت عمودی و افقی در این نردبان‌ها ایجاد کنید. در همه موارد شاخه‌های نردبان در مسیر مستقیم هدایت نمی‌شوند. به بیان ساده‌تر به دلیل جهت‌گیری‌های مختلفی که کابل‌های برق در محیط‌های بسته و باز دارند حتماً باید زوایای گوناگونی رخ دهد. این تغییر زوایا می‌تواند در مسیر افقی به سمت چپ یا راست و یا مسیرهای عمودی در جهت بالا و پایین باشد.

یک رابط نردبان کابل به گونه‌ای طراحی و ساخته شده است که می‌تواند به آرامی مسیرهای هموار و کاملا ایمنی را برای شاخه‌های نردبان کابل ایجاد کند. نکته مهمی که در استفاده از رابط نردبان بسیار اهمیت دارد این است که این قطعات به نسبت کوچک باعث می‌شوند دیگر شما احتیاجی به انواع اتصالات  نداشته باشید.

البته این بدان معنا نیست که کاملاً اتصالات بین نردبان کابل همچون زانوها و رایزرها را کاملاً کنار بگذارید بلکه این بستگی به نوع پروژه و مسیر نردبان‌ها دارد که مشخص می‌کند آیا به این رابط احتیاج دارند یا اینکه حتماً باید از اتصالات بین نردبان استفاده کنند.

طریقه نصب و اتصال رابط نردبان کابل در پروژه‌های کابل کشی

اگر می‌خواهید به نصب و اتصال رابط نردبان بپردازید رعایت اصول ایمنی بسیار اهمیت دارد. اولین مورد آنکه این رابط‌ها به صورت جوشی نیستند. یعنی باید با استفاده از پیچ و مهره‌ نردبان کابل به نصب و اتصال آنها بپردازیم. این پیچ‌ها و مهره‌ها در تعداد اندک نیستند. بلکه برای هر دو طرف آن به تعدادی از این پیچ‌ها احتیاج داریم. از طرف دیگر تعداد این رابط ها برای شاخه نردبان کابل به تعداد دو عدد می‌باشد. یعنی اگر شما می‌خواهید دو شاخه نردبان کابل سه متری را به یکدیگر اتصال دهید باید دو عدد رابط نردبان کابل را به انتهای هر شاخه نردبان متصل کنید.

شما باید مراقب باشید که در زمان اتصال این قطعات اتصال دهنده کاملاً تراز و صاف باشند. ممکن است در یک پروژه نصب نردبان کابل لازم باشد که ابعاد این رابط ها بسیار بیشتر از تعداد اتصالات بین نردبان‌ها باشند. پس شما باید با ترسیم نقشه کار پیش از احداث شبکه کابل کشی انواع اتصالات و همچنین قطعات رابط را انتخاب و خریداری کنید. لوازم کوچک تنها جزئی از سیستم کابل کشی هستند پس تکمیل قطعات اتصال دهنده پیش از شروع کار بسیار اهمیت دارد.

نقش رابط نردبان کابل در تغییر زاویه شاخه‌های نردبان

رابط نردبان کابل متحرک و ثابت

در حال حاضر دو نوع بسیار پرکاربرد از انواع رابط نردبان کابل طراحی و ساخت شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند و امکان دارد به صورت تکی یا هر جفت آنها نیاز باشد. رابط نردبان ثابت زمانی استفاده می‌شود که شما احتیاجی به تغییر زاویه به سمت بالا و پایین و چپ و راست ندارید. همونطور که در قسمت ابتدایی توضیحات مفصل ذکر شد رابط‌های متحرک این قابلیت را دارند که با ایجاد تغییر زاویه‌های مشخص و دستی باعث هدایت ایمن کابل‌های برق می‌شوند.

این مثال را در نظر داشته باشید که برخی از اتصالات نردبان کابل مانند زانوی نردبان کابل 45 درجه و همچنین 90 درجه فقط در همین زوایا باعث تغییر جهت کابل‌ها می‌شوند. اما زمانی که شما از رابط نردبان کابل استفاده می‌کنید این قابلیت را خواهید داشت که حتی زوایای دلخواه نظیر 25 درجه، 15 درجه و غیره را نیز اعمال کنید. پس تنها مزیتی که می‌توان برای این رابط ذکر کرد همین موضوع می‌باشد و در نهایت ما یک سیستم یکپارچه و ایده‌آلی را خواهید داشت.

اهمیت سایز رابط نردبان کابل

اگر به دیواره یا لبه‌های کناری نردبان‌ها نگاه کنید دارای یک ارتفاع مشخصی هستند. این ارتفاع می‌تواند بر اساس سایز نردبان قدری متغیر باشد. به عبارت دیگر اگر عرض های بزرگتری از نردبان‌ها استفاده می‌کنید طبیعتاً ارتفاع دیواره نردبان‌ها نیز افزایش می‌یابد. در مورد نردبان‌های سایز کوچک نیز این موضوع صدق می‌کند. پس نوع رابط نردبان کابل امکان دارد تغییر پیدا کند.

شما باید بر اساس سایزی که نردبان‌ها طراحی و ساخته شده‌اند این رابط‌ها را انتخاب کنید. در مواردی اگر توجه به سایز نشود شما نمی‌توانید اتصالات دقیق و ایمنی را داشته باشید. این موضوع در مورد تمامی اتصالات و تجهیزات استفاده شده ر شبکه کابل کشی صدق می‌کند. از طرف دیگر برخی از شرکت‌های تولید کننده این اتصالات را به صورت تک سایز طراحی می‌کنند که قابلیت نصب روی نردبان‌های کابل با سایزبندی‌های گوناگون را دارند.

کیفیت ساخت بالای این قطعات اتصال دهنده

رابط نردبان کابل از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. به این صورت که از ورقه‌های فولادی برای ساخت آن استفاده می‌شود. در نتیجه به خوبی می‌تواند یک اتصال قوی و ایمنی را ایجاد کند. میزان ضخامتی که برای ساخت این رابط ها استفاده می‌شود کاملاً کنترل شده است. زمانی که با پیچ و مهره‌های مخصوص روی شاخه‌های نردبان، قسمت لبه‌ها نصب می‌شوند کاملا پایدار باقی می‌مانند.

از طرفی می‌تواند وزن و نیروی زیادی را تحمل کند. در نتیجه اگر شما بتوانید این رابط ها را به طور استاندارد نصب کنید بر اساس ابعاد و سایزی که دارند و همچنین ویژگی‌های ساختاری دوام بالایی را خواهند داشت. در کنار این‌ها این محصولات کاملاً گالوانیزه شده هستند که علاوه بر مقاومت مکانیکی دارای مقاومت شیمیایی نیز هستند.

رابط نردبان کابل

نحوه انتخاب رابط نردبان کابل

جهت انتخاب بهتر رابط نردبان کابل می بایست حجم کلی کابل ها مشخص گردد. مثلا جهت 7 عدد کابلی که قطر هر کدام 2 سانتیمتر است و در کنار هم در کف نردبان قرار می گیرد می توان از نردبان کابل با عرض 15 سانتیمتر یا عرض 20 سانتیمتر استفاده نمود.

نردبان کابل گالوانیزه در عرض های 5 ، 10 ، 15 ، 20 ، 25 ، 30 ، 40 ، 50 و 60 سانتیمتر و در ارتفاع های 6 ، 8 ، 10 ، 12 ، 14 و 15 سانت و در شاخه های 2 و 3 متری تولید می گردد. از موارد مهم در انتخاب نردبان کابل گالوانیزه می توان به فاصله بین پله ها اشاره نمود که می بایست در زمان سفارش به وزن کلی کابل توجه نمود. همچنین با در نظر گرفتن درب نردبان کابل گالوانیزه نیز می توان این نوع نردبان را در محیط های باز نیز استفاده نمود.

آیتم های مهم در انتخاب رابط نردبان کابل

  • عرض نردبان کابل گالوانیزه به سانتیمتر یا میلیمتر
  • ارتفاع نردبان کابل به سانتی متر یا میلیمتر
  • طول نردبان کابل به متر
  • ضخامت ورق نردبان کابل
  • ضخامت ورق درب نردبان کابل
  • نوع رابط متحرک یا ثابت
  • نوع گالوانیزه سرد یا گالوانیزه گرم

معمولا رابط نردبان کابل های کاسپین در طول های 10 الی 20 سانت  تولید و عرضه می گردد.

جهت اتصالات نردبان کابل گالوانیزه به همدیگر و نردبان کشی کابل برق نیاز به اتصالات مختلفی می باشد که در زیر به برخی از اونها اشاره می شود. همچنین جهت نصب نردبان کابل گالوانیزه از ساپورت های دیواری و آویز سقفی استفاده می شود که به وسیله آنها می توان نردبان کابل گالوانیزه را به سقف یا دیوار نصب نمود.

اتصالات نردبان کابل گالوانیزه

از مهمترین و پرمصرف ترین اتصالات نردبان کابل گالوانیزه می تواند به زانوی داخلی نردبان ، زانوی خارجی نردبان ، سه راهی نردبان کابل ، چهارراهی نردبان ، رابط نردبان ، تبدیل نردبان کابل ، تبدیل نردبان به نردبان ، پیچ و مهره کله قارچی اشاره نمود.

خرید انواع اتصالات نردبان کابل از شرکت کاسپین سینی

در شرکت کاسپین سینی علاوه بر عرضه انواع قطعات و تجهیزات اصلی همچون نردبان کابل، سینی کابل، ترانکینگ‌ها و سایر قطعات و تجهیزاتی که برای پشتیبانی از کابل‌ها استفاده می‌شوند می‌توانید به خرید اتصالات گوناگون همچون رابط نردبان کابل نیز بپردازید. شما می‌توانید در همین وب سایت تنوع بالای محصولات را ببینید و اطلاعات کاملی را به دست آورید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

مقالات


اطلاعات تماس