پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

نحوه ی کابل کشی روی سینی کابل

نحوه ی کابل کشی روی سینی کابل

نحوه ی کابل کشی روی سینی کابل

یکی از نکات مهمی که در اجرای فرآیند کابل کشی روی سینی اهمیت دارد تشخیص مسیر صحیح و حدالامکان کوتاه می باشد. طبیعتاً انتخاب مسیرهای طولانی برای نصب سینی کابل عملاً علاوه بر صرف هزینه ی بیشتر برای تهیه ی سینی ها، معماری صحیح و مسیریابی سینی های کابل را نیز دچار مشکل می کند.

مسیرهای هوایی و معلق عمده نواحی موجود برای نصب سینی ها می باشد که در این شرایط اهمیت محل اتصال سینی ها دو چندان می شود چرا که در مسیرهای معلق یافتن یک تکیه گاه مناسب برای تحمل بار بالای سینی ها و کابل های سوار بر آن نیازمند دقت بسیار بالایی است. تناسب حجم کابل ها و ابعاد سینی باید همواره در یک حد استاندارد باشد و نمی توان بیش از ظرفیت اصلی سینی ها از کابل های سنگین استفاده کرد قطعاً سینی ها و نردبان های بزرگتر متحمل نیروی وزن بسیار بالایی خواهند بود.

در اجرای کابل کشی روی سینی چندین عامل مختلف دخیل هستند که شامل بکارگیری درست از اتصالات سینی کابل، رعایت کلیه ی اقدامات ایمنی ، انتخاب نوع قطعات حمایتی و پشتیبانی کابل اینکه از نوع سینی های مشبک باشند و یا از نوع نردبان کابل، و از همه مهمتر استفاده از عاملین متخصص در این زمینه می باشد. در ادامه به تفصیل در مورد هر یک توضیحات جامعی را ارائه خواهیم داد.

نحوه ی کابل کشی روی سینی کابل

استفاده ی صحیح از اتصالات سینی کابل

اتصالات سینی کابل از جمله قطعات پایه ای و بنیادی هستند که در اجرای هر نوع کابل کشی در حجم گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع نقشه ی کلی کابل کشی روی سینی برای هر سازه ای از طریق تغییر جهت های متعدد در مسیر نصب سینی ها اتفاق می افتد.

شما زمانی می توانید یک چارچوب پایدار و محکمی را برای تجهیزات حمایتی کابل و همچنین کل فرآیند کابل کشی روی سینی مهیا کنید که اطلاعات کافی در مورد نحوه ی بکارگیری اتصالات آن داشته باشید. این قطعات به ظاهر کوچک اما پر کاربرد انواع مختلفی دارند که هر یک امتیازات ویژه ای را برای سینی ها به همراه دارد و شامل :

هر کدام از این قطعات وظایف متفاوتی دارند، به عنوان مثال، اتصالات متقاطع و T شکل به ترتیب می توانند در چهار و سه مسیر گوناگون کابل ها را هدایت کنند. نوع زانویی این قابلیت را دارند تا در یک تغییر زاویه ی 90 درجه در دو حالت افقی و عمودی مسیر سینی ها را امتداد دهند. کاهنده ها نیز اغلب زمانی بکار برده می شوند که قرار است سینی های با سطح مقطع بزرگتر به سینی های با سطح مقطع کوچکتر متصل شوند.

نحوه ی کابل کشی روی سینی کابل

اقدامات ایمنی در فرآیند کابل کشی روی سینی

کابل کشی روی سینی جزو عملیات های بسیار حساس محسوب می شود و لازم است مجموعه ای قواعد و دستورالعمل های از پیش تعیین شده را به طور کامل رعایت کنید تا از این طریق عملاً ضریب ریسک در مجموعه به مراتب کاهش یابد.

همان طور که مشخص است در فرآیند کابل کشی روی سینی از سه قطعه ی اصلی، رادهای رزوه دار بلند، سی چنل یا یونسترات ها و سینی کابل استفاده می شود. رادها (Threaded rod) درواقع قطعاتی هستند که مستقیما به سازه متصل می شوند و بار اصلی مجموعه را بر عهده دارد.

آن ها باید در سخت ترین نقاط بتنی یا فلزی سازه متصل شوند تا بتوانند از هرگونه ریزش احتمالی جلوگیری کنند. بنابراین اولین اقدام در جهت افزایش ایمنی، پیدا کردن نواحی پر تراکم جهت اتصال رادها می باشد. دومین اقدام ضروری که اغلب پس از پایان کابل کشی روی سینی اجرا می شود استفاده از پوشش های فلزی یکپارچه بر روی سینی ها خواهد بود.

پوشش ها یا covers قطعاتی هستند که می توانند کابل های سوار بر سینی ها را از هرگونه عامل محیطی از جمله گرد و غبار اشعه ی خورشید و حتی رطوبت حفظ کنند.

انتخاب انواع سینی در فرآیند کابل کشی

قطعات پشتیبانی و حمایتی کابل اغلب در دو مدل سینی های مشبک کابل و نردبان کابل طراحی و تولید می شوند که هر کدام در محیطی خاص و شرایط غیر یکسان بکار برده می شوند. سینی های کابل قطعاتی فلزی و یکپارچه هستند که به غیر از سوراخ های ریز در بدنه ی خود روزنه و یا گپ (gap) دیگری ندارند.

اما در مقابل نردبان کابل محیط آزاد تری را برای اجرای کابل کشی روی سینی فراهم می کنند. آن ها از پله هایی تشکیل شده اند که دارای گپ یا فاصله ی چند سانتی متری میان یکدیگر هستند و از این طریق می توانند تکیه گاه های خوبی برای انواع کابل باشند.

مجریان کابل کشی روی سینی قبل از آغاز فعالیت نصب خود یکی از این دو قطعه یا ترکیبی از آن دو را انتخاب می کنند اما سوال اینجاست که چگونه باید تشخيص دهیم که از کدام نوع استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوال جوانب مختلفی را در بر می‌گیرد.

اما به طور کلی اگر استفاده از کابل های قطور و سنگین را در برنامه ی خود دارید، نردبان کابل مناسب ترین گزینه خواهند بود زیرا آن ها به واسطه ی داشتن محیط فراخ و آزاد خود و همچنین گردش هوای گسترده از افزایش دمای کابل های بزرگ جلوگیری می کنند و از طرفی مقاومت در برابر نیروهای وزنی بیشتری را نیز در ساختار خود دارند با این اوصاف این مورد باز هم به تشخیص افراد با تجربه و متخصص در این حوزه می باشد که در ادامه نسبت به اهمیت استخدام اینگونه افراد مطالبی را ارائه خواهیم داد.

نحوه ی کابل کشی روی سینی کابل

نقش عاملین متخصص در اجرای کابل کشی روی سینی

عاملین متخصص در این حوزه افرادی هستند که اشراف کامل با پروسه و مراحل دقیق کابل کشی روی سینی دارند و می توانند در سریع ترین زمان و با ریسک کمتر یک معماری اصولی را برای قطعات پشتیبان کابل ایجاد کنند.

قطعاً این نوع عملکرد می تواند یک اطمینان خاطر بیشتری را نسبت به پیاده سازی ایمن سینی های کابل برای شما به وجود آورد زیرا در بهترین شرایط احتمال شکست پروژه به حداقل ممکن می رسد و از طرفی هزینه های مرتبط با تعمیرات ناشی از جدا شدن بخش از اتصالات که امری محتمل است کاملاً از بین می رود.

جهت مشاوره و خرید جعبه کف خواب برق می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره و خرید جعبه کف خواب برق : ۰۲۱۴۱۸۰۵

مقالات


اطلاعات تماس