پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

لدر حمل کابل ، جزو بی نظیرترین تجهیزات پشتیبانی و حمایتی

لدر حمل کابل ، جزو بی نظیرترین تجهیزات پشتیبانی و حمایتی

لدر حمل کابل، جزو بی نظیرترین تجهیزات پشتیبانی و حمایتی

لدر حمل کابل به واسطه ساختار کاملاً مهندسی شده ی خود می تواند مجموعه ی وسیعی از کابل های برق در ابعاد مختلف را به صورت معلق پشتیبانی و حمایت کند. درواقع آن ها یک تکیه گاه مطمئن برای کابل هایی هستند که در یک خط مسیر معین قرار دارند.

چارچوب کلی آن ها تشکیل شده از دو ریل جانبی است که توسط پله های متوالی در فواصل یکسان به یکدیگر متصل شده اند. طراحی پله ای لدر حمل کابل باعث شده است تا جریان هوای آزاد براحتی در تماس با پوشش خارجی کابل ها قرار گیرد. این شرایط چندین مزیت عمده دارد که مهمترین آن جلوگیری از افزایش حرارت کابل های برق است زیرا در مکان های صنعتی عموماً کابل های قطوری وجود دارند که حامل جریان الکتریکی بسیار پر قدرتی هستند.

مکانیزم پله ای لدر حمل کابل امکان دسترسی به کابل و اعمال تغییرات در مواقع ضروری را فراهم می کند بطوریکه اگر در یک ناحیه ای خاص از نردبان کابل نیاز به افزودن کابل های جدید وجود داشت، به سهولت قابل اجرا خواهند بود. از طرفی وجود فاصله میان پله ها باعث شده است تا ورودی کابل ها از میان پله ها در هر قسمتی از نردبان میسر باشد به این صورت که شما می توانید علاوه بر ابتدا و انتهای لدر حمل کابل، در وسط یا یک سوم طول لدر کابل شبکه نیز کابل ها را روی بستر نردبان قرار دهید. حال آنکه که در مورد سینی کابل این خاصیت وجود ندارد زیرا فقط از ابتدا و انتهای سینی امکان ورود کابل میسر است.

لدر حمل کابل ، جزو بی نظیرترین تجهیزات پشتیبانی و حمایتی

انواع اتصالات لدر حمل کابل

اتصالات لدر حمل کابل تجهیزات جانبی فوق‌العاده مهمی هستند که در شبکه ی اصلی کابل کشی در مسیر نردبان کابل قرار می‌گیرند تا تغییر مسیرهای متعددی را متناسب با نوع سازه ایجاد کنند. در اصل این اتصالات هستند که به دلیل ساختار زاویه دار خود معماری کلی لدر حمل کابل را شکل می دهند.

ماهیت و هدف اصلی این قطعات مسیریابی صحیح لدر کابل ها است به این صورت که اگر از منبع تغذیه ی اصلی تا نقطه‌ی هدف چندین مانع سازه ای وجود داشته باشد، لازم است که با بکارگيري صحیح از اتصالات عملاً هدایت ایمن کابل ها را میسر کنیم. این قطعات در طرح های متنوعی ساخته و پرداخته می شوند که هر کدام کاربردها و ویژگی های مختص به خود را دارند که رایج ترین اتصالات نردبان کابل شامل موارد ذیل می باشد :

  • زانویی افقی 90 درجه
  • زانویی افقی 60 درجه
  • زانویی افقی 45 درجه
  • زانویی افقی 30 درجه
  • سه راهی یا اتصال T شکل
  • متقاطع یا چهار راهی
  • لدر کاهنده سطح مقطع از چپ
  • لدر کاهنده سطح مقطع از راست
  • لدر کاهنده ی سطح مقطع از مرکز
  • لدر حمل کابل به شکل Y
  • رایزر کابل با شیب داخلی
  • رایزر کابل با شیب خارجی

لدر حمل کابل ، جزو بی نظیرترین تجهیزات پشتیبانی و حمایتی

مواد و متریال ساخت لدر حمل کابل

لدر حمل کابل برای آنکه بتواند در مقابل وزن کابل های صنعتی ساختار و فرم خود را حفظ کنند معمولاً از چندین نوع فلز که برخی از آن ها طی عملیاتی مشخص مقاوم سازی شده اند، ساخته می شوند. از رایج ترین مواد و متریالی که برای ساخت این قطعات استفاده می شوند اغلب شامل آلومینیوم ، فولاد گالوانیزه و استنلس استیل می باشد.

این شرایط محیط است که تعیین می کند از کدام نوع استفاده کنید. به طور کلی ما می توانیم دو فضای سرپوشیده و یا در معرض هوای محیط را برای بکارگیری از لدر حمل کابل در نظر بگیریم. برای مورد اول هیچگونه محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید از هر نوع فلزی به شرط آنکه شرایط محیط یک حالت خنثی باشد، استفاده کنید.

اما برای محیط های باز اوضاع کاملاً متفاوت است چرا که ما باید لدر کابل با یک جنس و متریال خاص را در تماس با جو آزاد محیط قرار دهیم تا در یک زمان کوتاه دچار خوردگی یا زنگ زدگی نشوند.

انتخاب ما لدر حمل کابل گالوانیزه شده تحت پوشش های زینک می باشد. همان طور که می دانید ماده ی زینک به ذات دارای خاصیت ضد خوردگی بسیار گسترده ای هستند که این قابلیت را دارند تا در مدت زمان طولانی و بدون خوردگی در تماس با عوامل تنش زای محیطی باشند.

تمامیه این فرآیندها یعنی استفاده از لدر حمل کابل فولادی و گالوانیزه به جهت افزایش ایمنی مسیر انتقال کابل ها صورت می گیرد حال آنکه در بعضی مواقع نیز می توان از کاورها یا پوشش های فلزی گالوانیزه بر روی نردبان کابل استفاده کرد که سطح محافظت شبکه را دو چندان می کند.

لدر حمل کابل ، جزو بی نظیرترین تجهیزات پشتیبانی و حمایتی

مزایای استفاده از لدر حمل کابل

  • لدر کابل به جهت نوع مکانیزم حمایتی خود، این قابلیت را دارد تا فشار و وزن زیاد کابل ها را در طول مسیر خود مهار و خنثی کند.
  • در بخش صنعتی همواره از کابل های بسیار قطور و سنگین استفاده می شود لذا این نردبان های کابل نیز از لحاظ ابعاد و مقدار متریال بکار رفته در تطابق با حداکثر نیروی دریافتی و قابل تحمل خود هستند. به این صورت که اگر پیش بینی می کنید حجم کابل مجموعه ی شما بسیار زیاد است قطعاً باید از نردبان های فولادی با ضخامت بالا استفاده کنید.
  • نصب و اتصال لدر حمل کابل در سریع ترین زمان صورت می گیرد و تنها نکته ی مهمی که باید به آن توجه کنیم مسیریابی درست است. اینکه در کدام نقطه از سازه آن ها را متصل کنید تا حداکثر کارایی را بدون شکست و فرو ریزی داشته باشند.
  • قابلیت اتصال به صورت زمینی و هوایی یا معلق را دارند بنابراین لازم است نسبت به طریقه ی نصب با یک تکنسین متخصص مشورت کنید.

خرید انواع نردبان کابل از شرکت پتروکاسپین

شرکت پتروکاسپین با معرفی یک برنامه ی جامع خدمت مشتریان گرامی که شامل نحوه ی انتخاب محصولات متناسب با نیاز پروژه، و چگونگی بکارگیری از آن ها می باشد سعی در ارائه ی بهترین خدمات را دارد. لذا شما می توانید قبل از شروع و احداث سازه های مبتنی بر انواع لدر حمل کابل و سینی های کابل، از طریق تبادل نظر با متخصصین پتروکاسپین کلیه جوانب مثبت و منفی کار را به طور کامل مورد سنجش‌ قرار دهید تا بتوانید یک خرید عالی متناسب با بودجه خود انجام دهید.

جهت مشاوره و خرید لدر حمل کابل می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

مقالات


اطلاعات تماس