پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

سینی کابل مشبک چه خصوصیاتی دارد؟

سینی کابل مشبک چه خصوصیاتی دارد؟

سینی کابل مشبک چه خصوصیاتی دارد؟

در میان تمامی تجهیزاتی که برای سیم کشی ساختمان ها و کارخانه ها استفاده می شوند، سینی های کابل بسیار مهم هستند. این سینی ها به انواع مختلفی تقسیم می شوند که هر یک برای محیط خاصی کاربرد دارد. سینی کابل مشبک توسط شرکت های مختلف تولید شده و به بازار عرضه می گردند.

سینی کابل مشبک را با نام سینی های شیاردار و پانچ شده نیز می شناسند. این دسته از سینی ها برای محیط هایی مناسب هستند که در آنها حرارت متوسط تولید می شود. تمامی کارخانه ها و ساختمان های اداری، که سیم کشی های بسیاری دارند، همیشه آشفته هستند.

از این رو مهندسان برای این که به سیم ها و کابل های برق نظم خاصی ببخشند، از سینی کابل یا نردبان کابل استفاده می کنند. این دسته از سینی ها و نردبان ها خود در ابعاد و طول های مختلف طراحی و تولید می شوند. اما به طور متوسط طول سینی کابل مشبک را می توانیم بین 150 تا 360 سانتی متر در بازار بیابیم.

سینی کابل مشبک

دلیل انتخاب سینی کابل مشبک برای محیط های خاص چیست؟

یکی از مهمترین دلایلی که منجر می شود تا این دسته از سینی بیشتر برای نگهداری کابل ها و سیم ها استفاده شوند، داشتن تهویه طبیعی است. همانطور که از نام سینی های مشبک مشخص است، حالت توری دارند. که این خود نوعی تهویه طبیعی برای محافظت از سیم ها به شمار می رود.

دلیل دیگر محبوبیت بیشتر سینی کابل مشبک نسبت به سینی های دیگر، جنبه زیبایی بخشی به محیط است. زیرا این سینی ها نسبت به سینی های نردبانی از زیبایی بیشتری برخوردار می باشند. اما بیشتر مهندسان به این دلیل سینی های مشبک را برای محافظت از سیم ها استفاده می کنند، زیرا کابل های سایز کوچک، از داخل این سینی ها به بیرون نمی افتند.

این نوع از سینی ها قدرت نگهداری بیشتری نسبت به سینی های دیگر دارند. اما نمی توان به صراحت بیان کنیم که این نوع سینی ها از طول عمر بیشتری نسبت به سینی های کابل دیگر برخوردار هستند.

سینی کابل مشبک

کاربرد سینی های کابل مشبک

سینی های مشبک که به صورت توری طراحی می شوند، بر روی سقف یا دیوار های کاذب مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجایی که سینی کابل حالت توری دارد، منجر شده است تا وزن آن نیز کاهش یابد. از طرف دیگر نیز دسترسی به سیم های داخل آن نیز آسان تر بوده و بدون دردسر است.

همین مشخصات عالی سینی های کابل مشبک، منجر شده است تا از آنها در بیمارستان ها، فروشگاه های بزرگ، ساختمان های اداری، منازل، هتل ها و … استفاده کنند. با وجود این که سینی های کابل به دسته های مختلفی تقسیم می شوند، اما استفاده از سینی کابل پرکاربرد تر می باشد.

ویژگی ها و مشخصات کلی سینی های کابل مشبک

سینی های کابل که برای محافظت از کابل ها و سیم کشی های برق استفاده می شوند، معمولا از فولاد گالوانیزه تولید شده، که این گالوانیزه ها خود به دو دسته گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تقسیم می گردند. نوع دیگری از سینی های کابل نیز وجود دارند، که به سینی های توری معروف هستند.

سینی های توری به سینی کابل گالوانیزه ای بسیار شباهت دارد. اما محل استفاده از آنها متفاوت است. پیش از این که بخواهید اقدام به خرید سینی کابل مشبک نمایید، لازم است حتما با مشاوران و نمایندگی های فروش این محصولات مشورت نمایید.

زیرا هر یک از سینی های کابل، مخصوص محل خاصی هستند. از این رو لازم است ابتدا بدانید برای چه محیطی نیاز به سینی کابل مشبک دارید، تا پس از آن، با مشورت اقدام به خرید این محصول نمایید. سینی های کابل برخی درب دار هستند و برخی دیگر معمولی.

که هر یک از این سینی ها مناسب برای فضاهای متفاوتی هستند. سینی کابل مشبک نیز کارایی های منحصر به فرد خود را دارند. به همین دلیل باید ابتدا محل مورد نظر را انتخاب نمود، سپس سینی را خریداری کرد.

سینی کابل مشبک

اتصالات مناسب برای سینی های کابل

تمامی سینی هایی که برای محافظت از کابل های برق استفاده می شوند، از اتصالات خاصی برخوردار می باشند. زیرا نیاز داریم که سینی را با استفاده از این اتصالات، بر روی دیوار و سقف متصل کنیم. سینی کابل مشبک که بیشتر با ضخامت های 1، 1.25، و 1.5 تولید میشوند، نیاز به اتصالات خاصی دارند.

از جمله مهمترین این اتصالات باید به زانوی سینی کابل،  چهار راهی سینی کابل، سه راهی سینی کابل و درپوش های سینی کابل اشاره کنیم. سینی های کابل مشبک، دارای تنوع عرضی بسیار زیادی هستند. این سینی ها معمولا در عرض های بین 100، 150، 200، 250، 300، 400، 500 و 600 میلیمتر تولید می شوند.

هر یک از عرض های تولید شده از سینی های کابل، دارای متعلقات، فیتینگها و نگهدارنده های خاص خود هستند. از این رو لازم است در زمان خرید سینی کابل مشبک، متعلقات آنها را نیز به تناسب انتخاب کرد. همه سینی های کابل در طول استاندارد 2 متری تولید و به بازار عرضه می شوند.

معمولا پس از آن که عملیات کابل کشی سیم های برق انجام می شود، بر روی سینی کابل مشبک از درپوش های مخصوص استفاده می کنند. با این کار به سیم ها و کابل ها کمک می کنند تا از هرگونه ضربات احتمالی به آنها جلوگیری شود. علاوه بر آن نیز با جلوگیری کردن از قرار گرفتن اجسام بر روی کابل ها، به راحتی می توان از سیم ها و کابل ها محافظت نمود.

تمامی این ویژگی ها منجر شده است تا افراد زیادی از سینی کابل برای محافظت از سیم ها و کابل های خود استفاده نمایند. با نصب سینی های کابل و نردبان های کابل، در محیط های مختلف، از بروز هرگونه آسیبی در سیم کشی جلوگیری می شود.

علاوه بر آن آشفتگی های محیط کارخانه ها و ساختمان ها نیز، که در اثر سیم ها و کابل ها ایجاد شده است، برطرف می شود. تمامی این سینی های کابل، در برابر خوردگی مقاوم هستند. زیرا از فولاد ضد زنگ، آلیاژهای آلومینیوم، فولاد با کربن پایین و … تولید می شوند. پس با اطمینان از آنها در محل های مختلف می توان استفاده کرد.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید سینی کابل مشبک ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

تلفن فروش : 02141805555

مقالات


اطلاعات تماس