پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

ویژگی ها و مشخصات سینی کابل برق

ویژگی ها و مشخصات سینی کابل برق

ویژگی ها و مشخصات سینی کابل برق

برق رسانی به ساختمان های بزرگ بسیار وقت گیر و دشوار است. به همین دلیل برخی با استفاده از سینی کابل برق، اقدام به نگهداری ساده تر از کابل های برق نموده و با سیستمی عالی در زمانی کوتاه تر، سیم کشی در ساختمان ها و بناهای صنعتی را انجام می دهند.

علاوه بر سینی کابل برق از نردبان های کابل برق نیز برای سیم کشی استفاده می شود. این دو روش هر دو بهتر از روش سیستم کاندوئیت می باشند. اما بیشترین مکان هایی که از سینی های کابل برق استفاده می شود، مکان های خارجی هستند.

در صورتی که از نردبان ها برای محیط های زیر زمینی و داخلی بیشتر استفاده می کنند. به جای این که سیم ها را از داخل لوله های برق یا کاندوئیت در مسیر های مشخص عبور دهند، به راحتی می توانند با سینی کابل برق این روند را سرعت بخشیده و با نظم و دقت بیشتری اقدام به سیم کشی نمود.

سینی کابل برق

سینی کابل برق چیست و چه متعلقاتی دارد؟

مسیر های ساختمانی که بسیار طولانی هستند، همیشه برای سیم کشی مکان های دشواری به شمار می روند. اما امروزه با استفاده از سینی های کابل برق و نردبان ها، به راحتی می توانی از سیم های روکش دار در طول مسیر مراقبت و نگهداری نمود.

معمولا طول این سینی ها 3 متر می باشد. اما بسته به سلیقه مشتری، ممکن است طول بیشتری برای سینی کابل برق تقاضا شود. این سینی به گونه ای ساخته شده اند، که از مقاومت بالایی برخوردار باشند. تا در حین استفاده به راحتی از محل مورد نظر جدا نشوند.

بهترین و محبوب ترین سینی کابل برق را در جنس گالوانیزه تولید می کنند. این سینی ها به گونه ای ساخته می شوند، که از نظر ظاهری زیبا باشند و از نظر مقاومت، فوق العاده بالا باشند. بیشترین مورد استفاده از سینی های کابل، محیط هایی هستند که در معرض دید می باشند.

برخی از نمونه های دیگر سینی کابل برق را از جنس گالوانیزه گرم تهیه می کنند، که این سینی ها در برابر خرابی و پوسیدگی بسیار مقاومت بالایی دارند. همین مسئله منجر شده است تا سینی های کابل از طول عمر بالایی برخوردار باشند.

می توان به راحتی آنها را در محیط های بیرونی و فضای باز مورد استفاده قرار داد. در کنار سینی های کابل، از برخی متعلقات نیز استفاده می شود. این متعلقات بسته به محل ها و مسیر های مورد نظر، استفاده می شوند. متعلقاتی همچون سه راهی، رایزر، چهار راهی، ردیوسر و … از نمونه های این متعلقات به شمار می رود.

سینی کابل برق

تفاوت سینی کابل با نردبان های کابل برق

از جمله مهمترین تفاوت هایی که می توانیم میان این دو ابزار برای سیم کشی ساختمان ها بیان نماییم، عبارتند از:

  • کابل هایی که درون سینی های کابل برق قرار می گیرند، نسبت به نردبان ها از امنیت بیشتری برخوردار می باشند.
  • اصولا سطح سینی ها تا 70 درصد دارای سوراخ می باشند، اما نسبت به نردبان های کابل برق، هوا به درستی جابه جا نمی شود. پس باید برای استفاده از سینی کابل دقت بیشتری نمود و تمامی نقاط سینی را از کابل پر نکرد.
  • سینی های کابل به دلیل استفاده از مواد اولیه بیشتر، از قیمت بالاتری برخوردار می باشند. در صورتی که نردبان ها دارای مواد اولیه کمتری ی باشند، که همین مسئله منجر شده است تا ارزان تر باشند.
  • سینی کابل برق نسبت به نردبان ها از ظاهر زیباتری برخوردار هستند، به همین دلیل از این سیستم ها بیشتر برای مناطقی استفاده می شود، که در برابر دید عموم باشد.
  • سینی ها از نظر تنوع رنگی در شرایط بهتری می باشند پس می توان از آنها برای ساختمان های مختلفی استفاده کرد.

همین تفاوت های بیان شده منجر می شود تا مشتری بسته به محل مورد نظر خود، اقدام به تهیه سینی ها یا نردبان کابل برق نماید.

مدل های مختلف سینی برق و مشخصات فنی

سینی های کابل برق در انواع مختلفی تولید و مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله نمونه های این سینی ها می توانیم به سینی کابل گالوانیزه سرد، سینی کابل گالوانیزه گرم، سینی های کابل رنگی، سینی های کابل پلاستیکی و سینی کابل استیل اشاره نماییم.

از تمامی این سینی ها به منظور رابط برای اتصال سیم کشی بین مسیر های مختلف استفاده می شود. برای این که بخواهید در یک مسیر دو طرفه از سینی های کابل استفاده نمایید، باید حتما از سه راهی برخوردار باشید. همچنین برای مسیر های سه طرفه نیاز به چهار راهی سینی کابل خواهد بود.

اصولا برای زیباتر نمودن سیم کشی با استفاده از سینی های کابل، آنها را با استفاده از درب سینی پوشش می دهند. این عمل منجر می شود تا علاوه بر زیباتر شدن سینی کابل برق، سیم های رد شده از درون این سینی ها نیز بیشتر مورد محافظت قرار گیرند.

اگر قصد تغییر مسیر سینی های کابل کشی را داشته باشید، می توانید از زانوی سینی استفاده کنید. معمولا برای محیط هایی همچون سقف و دیوار که از روی زمین ارتفاع زیادی دارند، باید از ساپورت سینی کابل برق برخوردار بود.

معمولا برای سیم کشی کابل ها درون سینی های کابل برق، از پیچ های کله قارچی استفاده می کنند. که همراه خود مهره و واشر مخصوص نیز دارند.

سینی کابل برق

جنس سینی های کابل در حداقل دمای مورد نیاز

اصولا در دماهای خاص استفاده از سینی های مختلف مورد نیاز است. از این رو سینی ها با جنس های مختلفی تولید می شوند، که هر کدام مناسب برای محیط های خاصی با درجه دمای خاص می باشند. سینی هایی که از جنس فولاد ضد زنگ هستند، بیشتر برای دمای 300 درجه فارنهایت مناسب می باشند.

از سوی دیگر سینی کابل که از جنس آلومینیوم هستند، برای دمای منفی 200 درجه فارنهایت استفاده می شوند. برخی از سینی ها از جنس فایبرگلاس تهیه می شوند. این دسته از سینی های کابل برق، برای محیط هایی با درجه منفی 100 فارنهایت مناسب بوده و مورد استفاده قرار می گیرند.

در انتها نیز مدل دیگری از سینی های کابل وجود دارند، که از فولاد های کم کربن ساخته می شوند. این سینی ها برای محیط هایی که دمای منفی 20 درجه دارند، بهترین انتخاب هستند. پس بهتر است پیش از خرید سینی کابل به دمای محیط مورد نظر و جنس سینی دقت لازم را نمایید.

پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان در زمینه ی خرید سینی کابل برق ، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید.

تلفن تماس : 41805555-021

مقالات


اطلاعات تماس