پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

داکت لوله کشی چیست؟ ویژگیها و مزایا

داکت لوله کشی چیست؟ ویژگیها و مزایا

داکت لوله کشی چیست؟

در اغلب موارد به دلیل آنکه شرایط لوله کشی به صورت توکار وجود ندارد ممکن است لوله ها بر روی سازه نصب شوند. در چنین حالتی با توجه به اینکه لوله ها در معرض دید قرار دارند قطعاً بر روی دکوراسیون محیط تاثیر منفی خواهد گذاشت. شما می توانید با استفاده هوشمندانه از داکت لوله کشی به بهترین شکل این لوله ها را از معرض دید خارج کنید و به نوعی آنها را پوشش دهید.

شکل ساختاری آنها به گونه ای است که از لحاظ طرح و رنگ سازگاری و هماهنگی لازم را با محیط اطراف دارند. بنابراین استفاده صحیح از داکت لوله کشی محیط شما را زیباتر خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل ویژگیها و مزایای این داکت ها را ذکر کنیم. طبیعتا افرادی که اهمیت بالایی به نمای داخلی منزل یا محیط کاری خود می دهند این داکت ها می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

ویژگیهای ساختاری داکت لوله کشی

داکت لوله کشی از لحاظ ساختاری معمولاً از پلیمرهای pvc ساخته می شود. اما یکسری داکت فلزی نیز وجود دارد که در حوزه پشتیبانی کابل مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت و سختی این پلیمرها به حدی است که به خوبی می تواند در برابر تنش های محیطی مقاومت لازم را داشته باشند. اصولاً ترکیبات پی وی سی بگونه ای ساخته می‌شوند که در بلندمدت دچار خشکی بدنه نمی شوند.

لذا همواره می‌تواند انعطاف کنترل شده خود را حفظ کند. همانطور که میدانید پلاستیک های خشک راحت تر دچار ترک یا تخریب فیزیکی می شوند به همین دلیل داکت لوله کشی را از مرغوب ترین نوع پی وی سی می سازند تا پایداری لازم را در بلندمدت داشته باشد. تنوع سایز بسیار بالایی دارند و همین ویژگی باعث می شود تا شما متناسب با سایز لوله ها داکت ها را انتخاب کنید.

البته اغلب پیمانکاران سعی می‌کنند در لوله کشی های داخلی از لوله های با سایز کوچک استفاده کنند تا نمای داخلی سازه دچار مشکل نشود. در این شرایط شما نیز از داکتهای کوچکتر استفاده خواهید کرد. به طور کلی هرچقدر این داکت ها کوچکتر باشند کمتر در معرض دید خواهند بود. بدنه باریک و خوش فرم آن ها به خوبی می تواند انواع لوله آب فلزی را پوشش دهد. این لوله ها اغلب شامل لوله های شوفاژ می شود که در زیر این داکت ها پنهان خواهند شد.

ویژگیهای ساختاری داکت لوله کشی

مزایای استفاده از داکت لوله کشی

  • با استفاده از داکت لوله کشی می توانید نظم و انضباط بالایی را در یک محیط ایجاد کنید.
  • این داکت ها تا حد مطلوبی می توانند از صداهای ناهنجار ناشی از عبور سیالات در داخل لوله جلوگیری کنند.
  • قابلیت نصب و اتصال آسانی دارد. به همین دلیل شما می توانید در کوتاه ترین زمان این داکت ها را بر روی لوله ها قرار دهید.
  • با توجه به پلیمری بودن جنس بدنه، این داکت ها در برابر رطوبت مقاوم هستند. در نتیجه شما می توانید آنها را در محیطهای مرطوب مانند سرویس‌های بهداشتی و حتی حمام نیز استفاده کنید.
  • در بلندمدت دچار تغییر رنگ نمیشوند لذا همواره ظاهر و شکل اولیه خود را حفظ می کنند.
  • قابلیت استفاده در محیط خارج از خانه را نیز دارد. بنابراین برای نمای بیرونی، زمانی که داکت ها در معرض تابش مستقیم خورشید قرار دارند دچار تخریب ساختاری نمی شوند.
  • داکت لوله کشی معمولاً در پایه دیوار و یا در قسمت قرنیزهای دیوار نصب می شوند به همین دلیل از نمای دور قابل تشخیص نیستند.
  • به جهت هماهنگ با ساختار داخلی خانه معمولاً در چند رنگ عرضه می شوند. بعد از نصب و اتصال کامل هیچگونه دوگانگی یا تاثیر منفی بر دکوراسیون‌ منزل ندارند.
  • اگر لوله های شما دچار خوردگی ها و زنگ‌زدگی های سطحی شده اند، این داکت ها بهترین پوشش خواهند بود

مزایای استفاده از داکت لوله کشی

نکات مرتبط با نصب داکت لوله کشی

  • قبل از آنکه بخواهید داکت لوله کشی را خریداری کنید و سپس به نصب آنها بپردازید بهتر است متراژ لوله های خود را مورد ارزیابی قرار دهید. این ارزیابی اولیه باعث می شود تا شما دقیقاً متناسب با متراژ لوله ها داکت های خود را تهیه کنید.
  • داکت های لوله کشی معمولاً در یک سایز عرضه نمی شوند زیرا ابعاد آنها بر اساس سایز لوله تنظیم می شود. لوله هایی که دارای قطر بزرگتری هستند طبیعتا لازم است که از داکت با سایز بزرگتر پوشش‌دهی شوند.
  • ابتدا در حین نصب لازم است، موانعی که در مسیر لوله ها قرار دارد را برطرف کنید. این موانع می تواند شامل اتصالات غیرضرور در دیوار یا خرابی‌های دیوار باشد. به همین دلیل بهتر است ابتدا نقایص سطحی را برطرف کنید تا داکت ها به طور دقیق بر روی لوله ها نصب شوند.
  • به زوایا و گوشه های دیوار توجه بسیار زیادی داشته باشید زیرا این داکت ها ممکن است در زمانی که دچار تغییر مسیر در گوشه ها می شوند به خوبی نصب نشوند. در نتیجه لازم است که برش ها را به طور دقیق انجام دهید تا با کمترین انحراف بر روی سازه قرار گیرند.
  • حتما در حوزه نصب داکت لوله کشی بهتر است که از تکنسین های مجرب استفاده کنید تا این افراد با ظرافت و زیبایی بالا این داکت ها را بر روی سازه شما نصب کنند.

نکات مرتبط با نصب داکت لوله کشی

صرفه جویی در هزینه ها با استفاده از داکت لوله

در اغلب موارد ممکن است به فکر قراردادن لوله ها به صورت توکار در یک سازه باشید. اما همان‌طور که می‌دانید این عملیات بسیار هزینه بر و همچنین وقت‌گیر خواهد بود. چرا که در ابتدا باید لوله ها را از سازه جدا کنید و با تخریب دیوار مسیر همواری را برای جایگذاری لوله ها ایجاد کنید. همه این موارد هزینه های بالایی را برای شما متحمل خواهد کرد.

اما شما کافی است با استفاده از داکت لوله کشی یک روش هوشمندانه را پی بگیرید. به این صورت که با به کارگیری این داکت ها دیگر نیازی نیست که لوله ها را از طریق تخریب دیوار به حالت توکار قرار دهید. چرا که در همان حالت اولیه، لوله ها از طریق داکت کشی قابلیت پوشش دهی دارند. با این کار یک صرفه جویی اساسی را در هزینه های خود اعمال کرده اید.

دریافت مشاوره و خرید داکت از شرکت پترو کاسپین

شرکت پترو کاسپین همواره در نظر دارد تا بهترین خدمات و محصولات را در حوزه پشتیبانی تجهیزات پایپینگ و سیستم های لوله کشی به مشتریان گرامی ارائه دهد. کلیه داکت های عرضه شده در شرکت همگی به صورت استاندارد و کیفیت بالا می باشند که شما میتوانید با مناسب ترین قیمت آنها را از این شرکت خریداری کنید.

جهت مشاوره و خرید محصول می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

مشاوره و خرید : ۰۲۱۴۱۸۰۵

 

مقالات


اطلاعات تماس