پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • info@pcp.ir
  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۴۲

پتروکاسپین سابقه بیش از یک دهه در تولید انواع سینی کابل و نردبان کابل

  • ۰۲۱-۸۸۳۲۸۸۶۲ | ۰۲۱-۴۱۸۰۵۵۵۵

بررسی ویژگی های جعبه کف خواب برق، و چگونه می توانند برای فعالیت های تجاری شما سودمند باشند؟

بررسی ویژگی های جعبه کف خواب برق، و چگونه می توانند برای فعالیت های تجاری شما سودمند باشند؟

بررسی ویژگی های جعبه کف خواب برق

اگر در محل کار خود نیاز به دسترسی آسان به پریزهای برق و سایر درگاه های انتقال داده دارید ، جعبه کف خواب برق مناسب ترین گزینه خواهد بود. اما نصب آن ها چگونه است و چه فرآیند و مسیری را باید جهت راه اندازی آن ها طی کرد؟ در این مقاله به شرح موارد زیر خواهیم پرداخت:

  • چگونگی نصب آن ها در کف هایی که با فاصله از سطح نصب شده اند. (با اصطلاح علمی raised floor)
  • نحوه ی نصب جعبه کف خواب برق در کف های بتونی و روکش دار
  • فرآیند جداسازی و حذف آن ها از کف

نصب جعبه کف خواب برق در سطوح بلند شده یا raised floor

اصولا جعبه کف خواب برق به دلیل ارتفاع و عمق مشخصی که دارند، برای نصب در سطوح و کف های بلند شده و یا با فاصله از سطح زمین طراحی شده اند. اگرچه مدل های زیادی در بازار وجود دارد اما به طور کلی این محصولات از نظر ظاهر، عملکرد، امکانات و عمق استاندارد تنوع آنچنانی ندارند.

بیشتر آن ها از فولاد مقاوم و همین طور فولاد ضد زنگ ساخته شده اند البته در تولید آن ها از آلیاژهای برنج و برنز نیز در مواردی استفاده می شود. با این حال بیش تر جعبه های برق طوری طراحی شده اند تا در سریع ترین زمان نصب و یا بالعکس قابلیت حذف و جداسازی داشته باشند لذا در زیر سعی می کنیم به صورت گام به گام طریقه ی اتصال آن در کف را توضیح دهیم.

جعبه کف خواب برق

  • گام اول : یک مکان مشخص برای جعبه کف خواب برق انتخاب کنید؛ بدیهی است برای قرار دادن هر نوع جعبه ای داخل سطوح باید ابتدا یک دهانه یا حفره در آن ایجاد کنید. طبیعتاً هر چقدر محوطه ی شما بزرگ باشد به جعبه کف خواب برق و حفره های بیشتری احتیاج خواهید داشت. شرکت پتروکاسپین استفاده از این جعبه ها را در هر 10 متر مربع پیشنهاد می کند. از آنجا که برش در کف کار کاملا ماهرانه ای است و به تجهیزات مناسب نیاز دارد، لذا شما می توانید از یک متخصص در این کار کمک بگیرید. این افراد از ابزارهای خاصی برای برش هر ماده ای که در کف وجود دارد، استفاده می کنند. برای مثال برای کف سرامیک یا چوبی و همین طور بتنی از ماشین آلات متفاوتی بهره می گیرند. پس از باز شدن دهانه ها می توانید جعبه کف خواب برق را نصب کنید، به خاطر داشته باشید که اگر جعبه ها را از قبل سیم کشی نکرده اید برای سیم کشی به یک برق کار واجد شرایط نیاز دارید.
  • گام دوم : جعبه را آماده کنید و اتصالات آن را مورد بررسی قرار دهید؛ ابتدا مشخص کنید که کابل های زیر کف در کدام جهت کار می کنند پس از دانستن این موضوع می توانید ناک اوت های (knockouts) موجود در جعبه کف خواب برق را حذف کنید. ناک اوت ها سوراخ های دایره ای هستند که از طریق آن ها کابل های برق به ماژول های داخل جعبه متصل می شوند. سپس جعبه کف خواب برق را در موقعیت صحیح برای پذیرش انواع اتصالات الکتریکی قرار دهید. بسیاری از مدل های جدید تر بدون نیاز به جدا کردن در پوش به سرعت قابل نصب هستند با این وجود جعبه هایی وجود دارند که دارای پوشش محافظ هستند و برای نصب این نوع باید ابتدا آن پوشش ها را جدا کنید و بعد از نصب مجدداً متصل کنید.
  • گام سوم : جعبه کف خواب برق را در مکان مورد نظر قرار دهید؛ و همزمان به دو طرف جعبه فشار وارد کنید تا در دهانه جای بگیرد. بسیاری از جعبه های استاندارد دارای گیره های ضامن دار قابل تنظیم هستند که با چرخاندن آنها می توانید قطعه را محکم در جای خود ثابت کنید. سایر اتصالات و درپوش هایی که از قبل باز کردید را مجدداً در جای خود قرار دهید تا سیستم آماده ی استفاده باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که اگر خودتان سیم کشی را انجام می دهید حتماً از قبل مدار برق را خاموش کنید تا خطر برق گرفتگی از بین برود.

جعبه کف خواب برق

نحوه ی نصب جعبه کف خواب برق در سطوح بتنی

دستورالعمل‌های زیر برای نصب جعبه کف خواب برق در سطوح بتنی است ، این جعبه ها معمولا از جنس فولاد ضد زنگ و ضد آب ساخته می شوند زیرا غالباً در زیر سطحی که ممکن است رطوبت بیش از حد وجود داشته باشد استفاده می شوند. پوشش بیرونی جعبه کف خواب برق را متناسب با ارتفاع حفره ایجاده شده در کف تنظیم کنید.

برای محکم نگه داشتن جعبه از پیچ، میخ و سایر اتصالات مناسب استفاده کنید تا جعبه هنگام بتن ریزی دچار انحراف نشود. سیم ها و کابل های مورد نظر را با دقت به محل مورد نظر داخل جعبه متصل کنید و در آخر تمام اقلام و پوشش هایی که از قبل باز کرده بودید را مجدداً روی قطعه سوار کنید .

فرآیند حذف و جداسازی جعبه کف خواب برق چگونه است؟

این به مدل و نوع باکس کف خواب برق شما بستگی دارد اما به طور کلی باید بتوانید موارد زیر را رعایت کنید. اگر جعبه ی شما دارای دستگیره های قفل شونده است آن ها را باز کنید تا جعبه آزاد شود. بسیاری از جعبه ها این قابلیت را دارند تا بدون برداشتن درپوش، آن ها را از کف جدا کنید در غیر این صورت لازم است ابتدا پوشش خارجی آن را باز کنید.

به دنبال گیره های استیل در دو طرف جعبه بگردید و پیچ گوشتی تیغه ای تخت را در شکاف یکی از این گیره ها قرار دهید و به سمت بیرون بکشید تا جعبه به راحتی از سازه های گالوانیزه شما جدا شود.

جعبه کف خواب برق

لزوم خرید جعبه های برق از شرکت پتروکاسپین

قبل از خرید جعبه کف خواب برق حتما یک نقشه ی کلی از محیط و فضایی که قصد جای گذاری این جعبه را دارید تهیه کنید و این اقدام از طریق بازدید حضوری متخصصین شرکت پتروکاسپین میسر است. مجموعه ی ما همواره سعی کرده است تا علاوه بر ساخت و تولید قطعات استاندارد، موضوع نصب و راه اندازی آن ها را نیز در بالاترین حد استاندارد انجام دهد.

جهت مشاوره و خرید جعبه کف خواب برق می توانید با مشاوران و کارشناسان مربوطه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت خرید آنلاین انواع محصولات شرکت پتروکاسپین به سایت اینترنتی pcp.ir مراجعه نمایید.

تماس جهت مشاوره و خرید جعبه کف خواب برق : ۰۲۱۴۱۸۰۵۵۵۵

 

مقالات


اطلاعات تماس